Descripció
La seva tasca és dissenyar i promoure productes de turisme cultural (com, per exemple, una ruta del Modernisme, una fira gastronòmica, etc.). Per dur a terme aquesta tasca, el gestor turístic del patrimoni cultural ha de coordinar empreses de gestió turística amb institucions i empreses del món de la cultura.
Funcions
- Dissenya activitats, promou i difon possibilitats turístiques basades en els recursos culturals i patrimonials.
- Integra els recursos naturals i culturals en la planificació territorial mitjançant la realització de projectes de desenvolupament sostenible de l’oferta cultural i turística.
- Ha de conèixer el medi en el qual treballa per tal d’elaborar línies d’actuació per aconseguir la posada en valor i difusió del patrimoni natural i cultural. Elabora mitjans interpretatius per tal que el públic conegui, comprengui i valori el patrimoni.
- Dissenya projectes de turisme cultural, elabora material informatiu i de divulgació, publicacions, i duu a terme activitats per a la promoció turística del patrimoni cultural i natural.
Formació
Grau en Història, Grau en Turisme, Grau en Història de l’Art, Grau en Humanitats, Grau en Publicitat i Relacions Públiques, etc.
Àmbit de treball
Agències de viatges receptives i emissores, operadors turístics, centrals de reserves, oficines de turisme, patronats, ajuntaments, museus, centres d’interpretació, parcs culturals, etc.
Fonts d’informació
www.barcelonactiva.cat
www.fabricacultural.com