L’estratègia del museu Van Gogh s’exposa entre els alumnes del Màster en Gestió Cultural

01/12/17
Comparteix aquesta informació

La directora del Departament de Relacions Públiques de la institució, Milou Halbesma, ofereix una classe magistral als estudiants de màster i postgrau per explicar els objectius i resultats  del pla de màrqueting i comunic

El museu Van Gogh és una de les institucions culturals més prestigioses a nivell mundial. Les sales del museu alberguen les obres d’un dels pintors més importants del postimpressionisme. L’últim any ha rebut la visita de 2,2 milions de persones i té una comunitat en línia de vuit milions de seguidors. Són algunes de les xifres que constaten la importància, dins i fora d’un museu, l’estratègia de màrqueting i de comunicació del qual és fonamental.

Així ho va explicar la directora del Departament de Relacions Públiques, Milou Halbesma, en una conferència principalment dirigida als alumnes de Màster i Postgrau en Gestió Cultural, de la Facultat d’Humanitats. “No és només un museu, és una institució”, va assegurar Halbesma, qui va exposar la importància de la projecció de marca, de l’estratègia digital, de segmentar el públic, fidelitzar els visitants i avaluar correctament la informació interna. 

Halbesma va deixar clar que al seu departament és molt important “vincular la fama de Van Gogh amb el museu Van Gogh” i aprofitar la seva projecció mundial tant a nivell internacional com en el seu entorn més immediat: Amsterdam. L’objectiu de tot plegat, com va explicar, és oferir una experiència satisfactòria en un museu amb nom propi.