Universitat Internacional de Catalunya
Workshop. Programes de Relacions Públiques II
Professorat
Presentació
Els esdeveniments corporatius són una estratègia d'RR.PP cada vegada més utilitzada per les entitats ja que permeten la relació personal amb els seus clients, proveïdors i col·legues establint llaços i experiències que perduren en el temps. En aquest *workshop s'aprendrà a dissenyar, organitzar i dur a terme diversos tipus d'esdeveniments i a solucionar els problemes més comuns que sorgeixen en el seu desenvolupament.
Requisits previs
Cap
Objectius
- Conèixer les particularitats dels esdeveniments com a eina de comunicació i màrqueting.
- Aprendre i aplicar les tècniques de l'organització d'esdeveniments
- Adquirir habilitats estratègiques per al disseny, la direcció i la planificació d'esdeveniments
- Desenvolupar els processos que intervenen en la planificació d'un esdeveniment
- Conèixer com captar recursos i finançament en l'organització d'esdeveniments
- Aprendre a planificar esdeveniments sostenibles i assegurances.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 02 - Capacitat de planificar recursos humans
- 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals )
- 07 - Capacitat per treballar en equip
- 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
- 15 - Capacitat de síntesi
- 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 18 - Capacitat per treballar sota pressió
- 19 - Capacitat ade memorització
- 20 - Capacitat de concreció
- 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
- 82 - Capacitat per definir i gestionar els pressupostos de comunicació
- 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
- 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
- 93 - Saber gestionar el temps
Continguts
Repàs de conceptes bàsics
- Organització, disseny i *planificaciónde esdeveniments
- Difusió d'un esdeveniment
- Recursos necessaris per a l'organització d'un esdeveniment
- Serveis necessaris en els esdeveniments
- Esdeveniments sostenibles
- Seguretat
- Protocol
- Pressupost
- Avaluació de resultats
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Treballs i exposicions en classe (utilitzant IA entre altres recursos)
- Lectures i debat
- Classes magistrals
- Convidats professionals
- Treball final en grup
- Examen de tota l'assignatura
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.7 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.6 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0.9 |
Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. | 1.8 |
Laboratori. Grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 0.6 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 0.4 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
-Exercicis de classe: 30% (HAN D'ESTAR APROVATS)
-Examen parcial: 40% (HA D'ESTAR APROVAT)
-Treball final: 20% (HA D'ESTAR APROVAT)
-Participació i actitut a classe: 10%
En segones i següents convocatòries l'avaluació consistirà en un examen i un treball a entregar el dia de l'examen sobre l'organització d'un esdeveniment i la comunicació del mateix en totes les fases (si no s'ha fet a classe i s'ha aprovat)
Bibliografia i recursos
Comunicar persuasivamente mediante el binomio RRPP-RS en la organización de eventos sostenibles. Una orientación innovadora hacia la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible en la etapa de pospandemia, donde Barcelona es referencia mundial
Visual Review: International Visual Culture Review / Revista Internacional de Cultura Visual, ISSN-e 2695-9631, Vol. 14, Nº. 1, 2023 (Ejemplar dedicado a: Monograph: "Discourse control. Trends, topics, causes and effects"),
Manual de los cinco sentidos: guía para crear eventos sensoriales
Flávia Gomes-Franco e Silva. 2019, Redmarka. Revista de Marketing Aplicado
Actos y eventos sostenibles en las organizaciones más responsables de España. El seguimiento de los criterios de la ISO 20121 en los eventos de las empresas líderes en el ranking MERCO
Human Review, 2022
Estudio de Mercado 2023 High Touch.
Grupo Evento Plus
Innovar en los eventos: Experiencias mediadas con realidad virtual y video en 360
Bernad Conde, M. S. (2020) Sphera Publica, 1(20), pp. 141–159. Disponible en: https://sphera.ucam.edu/index.php/sphera-01/article/view/388