Universitat Internacional de Catalunya
Professional English for Advertising II
Professorat
El professor posa el seu correu electrònic a disposició dels alumnes per a tot tipus de consultes: maviolan@uic.es
NORMES IMPORTANTS
1.-Les classes comencen puntualment.
2.-Cal mostrar el nom en un paper damunt la taula.
3.-Cal venir a classe amb un portàtil/tauleta + un bolígraf per exercicis a mà+auriculars
4.-Respecteu el silenci i els progressos dels companys.
5.-Les sessions són en anglès. Si hi ha algun poblema, consulta al professor.
Presentació
En aquesta assignatura:
- El professor imparteix unes idees bàsiques, es posen en pràctica a través d'exercicis i es reforcen amb unes fitxes de suport que resumeixen el que cal saber.
- Els exercicis es repeteixen constantment i el nivell d'exigència va in crescendo. Tot és un entrenament progressiu.
- Les sessions s'imparteixen íntegrament en llengua anglesa. El professor facilita sinònims o traducció puntuals de termes.
- Es demana als alumnes que vagin sempre proveïts de pendrive, auriculars, portàtil o tablet.
Requisits previs
Cap
Objectius
L'assignatura PEA(II) té com a objectiu principal capacitar l'alumne perquè pugui desenvolupar el seu futur treball professional en una empresa on l'idioma comú és l'anglès.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals )
- 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
- 05 - Capacitat per aprendre autònomament
- 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
- 07 - Capacitat per treballar en equip
- 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
- 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
- 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
- 13 - Capacitat de lectura
- 14 - Capacitat d'anàlisi
- 15 - Capacitat de síntesi
- 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 18 - Capacitat per treballar sota pressió
- 20 - Capacitat de concreció
- 21 - Capacitat d'abstracció
- 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
- 76 - Capacitat i habilitat per exercir com a professionals que s'encarreguen de l'atenció al client
- 79 - Capacitat i habilitat per a l'exercici liberal de la professió
- 84 - Capacitat i habilitat per a la creació i desenvolupament d'elements gràfics
- 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
- 90 - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
- 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític
- 93 - Saber gestionar el temps
- 94 - Capacitat per actuar en llibertat i responsabilitat
- 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
- 98 - Manejar amb habilitat la terminologia de la llengua anglesa relacionada amb la Comunicació
- 99 - Ser capaç d'entendre les idees principals en conferències en llengua anglesa
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Elaborar discursos convincents.
- Improvisar manifestacions verbals.
- Argumentar i contraargumentar en col·loquis.
- Saber representar a una organització en l'exercici del càrrec de portaveu, especialment en situacions d'emergència.
Continguts
- Tècniques i exercicis per expressar-se oralment millor. Èmfasi en les tècniques respiratòries. Com millorar la dicció.
- L'art de resumir: descomposició, paraules-clau i priorització de les idees + desenvolupament del rellotge interior.
- Recursos per cridar l'atenció i convèncer davant d'un auditori. El llenguatge gestual.
- Tècniques per parlar davant d'un micròfon de ràdio i una càmera de TV.
- Tècniques per a l'elaboració de discursos. Tècniques d'improvisació.
- Anàlisi de models d'oratòria política i social.
- Com convèncer a tertúlies i col·loquis. Com realitzar el paper de presentador / moderador.
- Tècniques per generar idees i millorar els nostres missatges.
- Tècniques de portaveu: la declaració, l'entrevista i la roda de premsa.
- El portaveu en situacions de crisi.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.6 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1.2 |
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1.4 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
AVALUACIÓ
Dos examens parcials que valen 25 i 25% de la nota.
El restant 50% és un discurs de 90 segons davant el professor.
L'assistència a classe és voluntària.
Per a segona i ulteriors convocatòries caldrà tornar a fer examen de la part suspesa, sigui l'examen escrit, sigui el discurs oral o totes dues.
Bibliografia i recursos
ANDERSON, Chris (2017). TED Talks: the Official Guide to Public Speaking.
PASTOR, Bárbara (2018). Hablar bien en público con el Método Oratoga. Larousse Editorial.
GALÁN BRAVO, Mónica (2018). El Método Bravo. Alienta.
www.ted.com