Vés al contingut

Universitat Internacional de Catalunya

Scientific Communication 2

Scientific Communication 2
3
12187
1
Primer semestre
OB
Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Presentació

L'objectiu d'aquest programa és principalment per proporcionar als estudiants amb les habilitats i els coneixements lingüístics necessaris per poder dur a terme tasques relacionades amb la investigació en ciències de la salut. Comprensió oral i escrita habilitats crítiques per a contextos acadèmics i professionals estan especialment emfatitzades. També es van implementar les destreses orals i escrites relacionades professionalment.

El programa inclou classes magistrals, tutories i estudi individual. Les lliçons dirigides pel mestre se centren en el desenvolupament dels coneixements lingüístics crítica relacionada amb la investigació en ciencies de la salut. Aquestes lliçons impliquen llegir i escoltar tasques destinades a millorar les destreses receptives, que són essencials per al desenvolupament d'activitats de recerca, incloent presentacions professionals. Activitats d'expressió oral s'emfatitzen principalment com a preparació per a la participació en congressos com a ponents, com col·legues o com a membres de l'audiència. Tasques de gravació estan dissenyats principalment per a consolidar els elements lingüístics adquirits durant el curs. Les tutories es centrarà en el desenvolupament dels estudiants i les habilitats interpersonals i inclouran projectes de grup. Auto-estudi o "aprenentatge autònom" se centraran en el desenvolupament de la lectura, escriptura i comprensió oral, la consolidació de la gramàtica, el lèxic específic i l'augment de l'autonomia de l'alumne en relació amb els aspectes relacionats amb l'aprenentatge d'un idioma estranger.

Requisits previs

Nivell mínim preferit és el d'un B1 + / B2 abans de l'inici del curs.

Objectius

Aula:

  • Preparar i dotar l'alumne dels coneixements lèxics i gramaticals necessaris per comprendre, utilitzar amb eficàcia i sintetitzar la investigació en infermeria en anglès.
  • Reforçar les destreses receptives (per exemple, llegir i escoltar) a través de la pràctica utilitzant una varietat de metodologia, i facilitar el desenvolupament de les destreses productives (expressió oral i escriptura).

Tutorial:

  • Desenvolupar les habilitats interpersonals i la capacitat de treballar amb altres  tant en el idioma materna com a idioma addicional dels estudiants.

Auto estudi:

  • Enfortir la comprensió lectora a través de les tasques que requereixen els estudiants per analitzar més a fons el llenguatge de forma lèxica i estructural, idees principals i secundàries, i els mecanismes d'organització comuns de la literatura Anglès en relació amb la investigació en infermeria; per reforçar la comprensió oral, així com gestionar el llenguatge específic de la investigació en infermeria a través de suport en línia i material de lloc web professional, per a augmentar les habilitats d'escriptura a través d'assignacions estructurats que se centren en el llenguatge, els conceptes i l'estil utilitzat en la investigació en infermeria en anglès.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CP02RA - Treballar en un equip multidisciplinar i multicultural en un projecte de recerca clínic.
  • CP03RA - Comunicar les etapes d'un projecte de recerca clínica a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
  • HB02RA - Utilitzar eines per avaluar de manera crítica projectes, protocols i articles de recerca tant qualitatius com quantitatius en l'àmbit de ciències de la salut.
  • HB04RA - Discutir judicis basats en la responsabilitat ètica i social en una investigació clínica.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els estudiants podran:

  • Comunicar les etapes d' un projecte de recerca clínica a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
  • Utilitzar eines per avaluar de manera crítica projectes, protocols i articles d' investigació, tant qualitatius com quantitatius, en l' àmbit de ciències de la salut.
  • Dissenyar un projecte de recerca avançat sobre aspectes clínics seguint les normes ètiques i de rigor científic i respectant els drets fonamentals d' igualtat entre homes i dones, i la promoció dels drets humans i els valors propis d' una cultura de pau i de valors democràtics, utilitzant un llenguatge que eviti l' androcentrisme i els estereotips.

 

Continguts

¿Què aprendré? 

  • Ser capaç de comunicar el coneixement, l'anàlisi i les conclusions dels estudis d'investigació d'una manera clara i sense ambigüitats 
  • Desenvolupar les habilitats d'aprenentatge d'idiomes que li permetran continuar amb el seu desenvolupament del llenguatge de forma autònoma 
  • Poder participar en les reunions d'investigació en un context internacional 
  • Ser capaç de comunicar els resultats d'investigació, tant en format escrit i oral 
  • Ser capaç de manejar les estructures lingüístiques relacionats amb la comunicació científica i la terminologia 
  • Ser capaç d'expressar idees en anglès d'una manera organitzada i coherent, tant oralment com per escrit en format 
  • Utilitzar el llenguatge científic adequat en la comunicació dels resultats científics

Continguts:

  • L'article d'investigació en infermeria: Una anàlisi en profunditat de l'article d'investigació en infermeria (preparació de l'exposició oral d'un article de recerca) 
  • Preparar i dirigir els debats en anglès sobre temes relacionats professionalment

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment online



Aprenentatge cooperatiu: adaptació en línia (RP)

Classes magistrals: adaptació online (CT) (CP)

Tutories en grup

Mètode del cas: Adaptació en línia (EC)

Aprenentatge autònom: adaptació en línia (AA)

Aprenentatge basat en projectes: adaptació en línia (ABP)

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment online



1

Proves Escrites: adaptació online (OM) (PA)

Ponderació mínima

40%

Ponderació màxima

65%

2

Treballs Escrits: adaptació online (PT)

Ponderació mínima

25%

Ponderació màxima

50%

3

Exposicions Orals: adaptació online (GO) (PO)

Ponderació mínima

10%

Ponderació màxima

10%

Bibliografia i recursos

Mayer D. Essential Evidence-Based Medicine.  2nd ed. Cambridge University Press. 2009

Pagliarulo M: Introduction to Physical Therapy.Mosby Elsevier, 2007

Grove, Susan K., Nancy Burns, and Jennifer R. Gray. Understanding nursing research: Building an evidence-based practice. Elsevier Health Sciences, 2014.