Universitat Internacional de Catalunya
Qüestions Legals i Fiscals Relatives al Capital Privat i al Capital Risc
Professorat
Professors: Prof. Elisenda Baldrís, Aida Kellal, Isabel Gandoy i Xavier Xivillé
Oficina: Inmaculada, 22. 08017 Barcelona. Espanya.
Telèfon: +34 932 541 800
Correu electrònic: elisenda.baldris@cuatrecasas.com, aida.kellal@cuatrecasas.com; isabel.gandoy@cuatrecasas.com; xavier.xiville@cuatrecasas.com
Hores d'oficina: Amb cita prèvia
Presentació
El propòsit de la part jurídica del curs és que els estudiants siguin perfectament conscients i coneguin els principals conceptes, esculls i clàusules importants dels documents i contractes de les inversions.
Aquests coneixements els permetran, amb l'assistència dels assessors jurídics, conèixer les qüestions jurídiques pertinents per a la creació d'un una inversió, la seva gestió i les seves relacions amb els inversors i les empreses destinatàries, així com les principals conseqüències fiscals a fi de maximitzar els seus ingressos i la sortida.
Requisits previs
Objectius
- Coneixent l'estructura legal més comuna d'un Fons de Capital Privat
- Comprensió d'un proveïdor de serveis financers regulats
- Obligacions reglamentàries en curs del fons i de les persones regulades
- Els requisits reglamentaris bàsics per a la concessió de llicències a un fons de capital privat
- Obligacions i responsabilitats de l'administrador
- Estructuració de les inversions i relacions amb el Gerent
- Entitats que participen en un Fons de Capital Privat: Administradors i bancs
- Estructurant la remuneració dels inversors i el gerent
- Conèixer l'estructuració d'un tracte des de la identificació de l'objectiu fins al tancament
- Aspectes fiscals a tenir en compte abans d'estructurar el fons
- Sortida, com planejar una sortida
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- Posseir i comprendre els coneixements que proporcionen una base o una oportunitat per a ser originals en el desenvolupament i/o l'aplicació de les idees, sovint en un context de recerca.
- Ser capaços d'integrar els coneixements i afrontar la complexitat de la formulació de judicis a partir d'una informació que, per ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques relacionades amb l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Posseir les aptituds d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera que siguin en gran manera autodirigidos o autònoms.
- Posseir habilitats d'organització i planificació del treball, i al mateix temps ser flexibles per a adaptar la planificació a noves situacions.
- Generar noves idees i avaluar críticament les alternatives en presència de múltiples criteris i actors.
- Contrastar i prendre decisions seguint un cert rigor metodològic, i assumir la responsabilitat d'aquestes decisions.
- Tenir capacitat de reflexió i pensament crític a ritme accelerat en contextos interdisciplinaris.
- Mostrar sensibilitat pels valors ètics, personals, socials i ambientals, en la presa de decisions i la seva relació amb els altres.
- Reconèixer els conceptes d'iniciativa empresarial, models de negoci i estructures de finançament.
- Analitzar des de contextos multidisciplinaris els negocis per a detectar noves oportunitats de mercat que puguin transformar-se en productes o serveis comercials.
- Detectar i analitzar el risc associat a les decisions financeres i aplicar estratègies per a reduir-lo al mínim.
- Gestionar estratègicament els processos d'innovació empresarial des del diagnòstic fins a l'aplicació, podent alinear els recursos, capacitats i habilitats per a dur-los a terme.
- Proposar noves millores en les organitzacions a partir dels coneixements adquirits.
Bibliografia i recursos
Bibliografia principal:
The LPA Anatomised. Second Edition.
A practical guide to negotiating private fund terms to create GP/LP alignment of the interest. Private Equity Internation. Edited by: Nigel Van Zyl and Edward Lee, Proskauer. February 2018.
Bibliografia complementària recomanada:
Private Equity Funds: Business structure and operations (corporate securities' series). James M. Schell, Kristine M.Koren, Pamela Laurence Endreny