Universitat Internacional de Catalunya
Capacidades Transversales: Gestión de Proyectos, Negociación y Comunicación
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Els dubtes seran resolts abans o després de classe.
Presentació
Requisits previs
No hi ha requisita previs
Objectius
- Formar futurs professionals altament competents, amb capacitat d’adaptació, anàlisi i aprenentatge,
- Desenvolupar capacitats de negociació per arribar acords internament a una empresa (relacions entre departaments)+
- Desenvolupar capacitats de gestió de projectes bàsiques per al treball a empreses amb un elevat grau de tercerització.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
Competències bàsiques:
• CB1: Que l'estudiantat demuestre posar i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que part de la base de l'educació en ciències biomèdiques i que implica coneixements procedents de les finances i administració d'empreses.
• CB4: Que l'estudiantat pugui transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com a no especialitzat.
Competències generals:
• CG2: Integrar els conceptes bàsics relacionats amb la indústria biomèdica tant a nivell tècnic com laboral.
• CG7: Adquirir polivalència en les posicions de treball d'una empresa biomèdica.
Competències específiques:
• CE7: Integrar el vocabulari necessari per a realitzar les relacions institucionals necessàries dins d'una empresa biomèdica.
• CE8: Ser capaços de comunicar amb claredat un pla de treball.
• CE10: Ser capaços de dur a terme una negociació ficticia per posar-se d'acord amb un possible proveïdor, client o socio industrial.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
En acabar el curs, el alumno:
Haver adquirit coneixements avançats en els diferents àmbits de la indústria biomèdica i les metodologies d'ús més comú dins de les empreses.
Continguts
- Gestió de projectes biomèdics
- Gestió d'equips pluridisciplinaris
- Negociación asimétrica, valoració d'actius intangibles, creació de valor a través de la negociació creativa
- Comunicació com a eina per aconseguir objectius: informar, influir, informar. Comunicació no confidencial i confidencial, data room. Brea
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Classes magistrals: Exposició de continguts de l'assignatura de forma oral per part d'un professor o professora amb participació secundària per part de l'alumnat.
Classes expositives: Presentació de forma oral, per part de l'alumnat, d'un tema o treball realitzat i que s'exposa al resta de companys. L'estudiant pot ajudar-se, també, d'algun tipus d'exposició escrita.
Conferències: Participació d'un tema de caràcter científic o tècnic dut a terme per un expert en una matèria determinada. Estarà relacionada, d'alguna manera, amb la seqüenciació de continguts d'una determinada assignatura, per assegurar la integració d'aquest tipus de metodologia docent en la matèria en la que es troba ubicada.
Resolució de problemes: En aquest tipus d'activitat, el professorat exposa una qüestió complexa que l'alumnat ha de resoldre, ja sigui de manera individual o bé en equip.
Cerca d'informació: Realitzada activament per part de l'alumnat, està centrada en l'adquisició de coneixements de forma autònoma, així també com l'entrenament per a l'adquisició d'habilitats i actituds relacionades amb la necessitat d'obtenir informació de forma discriminativa.
Classes pràctiques: Qualsevol activitat desenvolupada mitjançant algun tipus de procediment tècnic professional, sempre fonamentat en els continguts conceptuals del màster i seguint-ne el raonament.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Participació a classe i actitud: 20%
Examen tipus test: 20%
Pitch: 60%
Punts generals que cal tenir en compte sobre el sistema d'avaluació:
Cal assistir almenys a un 80% de les sessions per superar l'assignatura.
S'haurà d'obtenir un 5 o més a l'examen tipus test per superar l'assignatura.
Per participació a classe s‟entén l‟aportació d‟idees interessants o el plantejament de qüestions pertinents que ajudin a millorar la qualitat de la sessió.
Bibliografia i recursos
-
The Enterpreneur’s Guide to a Biotech Startup. Peter Kolchinsky. www.evelexa.com . Free download: https://www.ctsi.ucla.edu/researcher-resources/files/view/docs/EGBS4_Kolchinsky.pdf
-
Durant el curs s'anirà recomanat el visionat de vídeos que reforcen o introdueixen algun contingut. Els de visionat obligatori es veuran i comentaran a classe.