Vés al contingut

Universitat Internacional de Catalunya

El Currículum de l'Especialitat Anglès

El Currículum de l'Especialitat Anglès
4
14831
1
Primer semestre
op
Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà,

Professorat


Yolanda Scott, Especialitat Anglès, email: yscott@uic.es

Presentació

L' assignatura de Currículum de l'Especialitat pretén indagar en els components d'una programació didàctica i el currículo de l'especialitat per a què els/les alumnes tinguin les eines per dissenyar, programar, implementar i avaluar activitats actives, participatives i efectives.

Requisits previs

Nivell C1, segons el MCERL, en la llengua de l'especialitat.

Objectius

  • Conèixer els continguts i components curriculars de l'especialitat.
  • Dissenyar programacions didàctiques.
  • Conèixer el Projecte Lingüístic de Centre.
  • Dissenyar un pla lector.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Organitzar i sistematitzar el continguts curriculars.
  • Desenvolupar els principis i les tècniques que permeten planificar, desenvolupar y avaluar el procès d'ensenyament i aprenentatge.
  • Utilitzar recursos i alternatives no sexistes per a dinamitzar el pensament, així com per a organitzar les aules i altres espais de treball i convivència.
  • Promoure la igualtat de drets i oportunitats dels/de les alumnes. 

Continguts

  1. Didàctica i currículum.
  2. Disseny, planificació i programació didàctica. Enfocament comunicatiu i per a competències.
  3. Avaluació: sistemes, criteris i eines.
  4. El Projecte Lingüístic de Centre i el pla de lectura.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment online



Metodologies docents:

  • Classes teòriques/expositives en línia.
  • Classes pràctiques en línia.
  • Resolució d'exercisis i qüestions.

Activitats formatives:

  • Classe magistral en línia
  • Classe pràctica en línia
  • Fòrums i debats virtuals
  • Estudi i treball individual
  • Treball grupal
  • Tutoria en línia


Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment online



L'avaluació d'aquesta assignatura és continuada i les activitats es realitzen en petits grups durant les sessions. Per tant, será necessari l'assistència a classe per a poder superar amb èxit l'avaluació.

Especialitat en anglès:

  • Portafoli d'activitats - 75%
  • Examen tipus test - 25%

És necessari aprovar les dues parts de l'avaluació (Portafoli d'activitats i examen) per a superar l'assignatura. El Portafoli d'activitats consisteix en diverses tasques que seran presentades per la professora el primer dia de classe.

Les tasques avaluades s'hauran de presentar en anglès. No s’acceptaran treballs lliurats fora de termini. Les tasques avaluades amb errors greus de llengua es consideraran No Corregides; es podran tornar a presentar a 2ª convocatòria però la nota màxima serà un aprovat (5). 

L'examen es realitza amb un software de proctoring que s'ha de descarregar abans de la prova. A l'aula trobareu l'informació pertinent i la professora ho explicará el primer dia de classe.

Data límit 1ª convocatòria: 29 de gener

Data límit 2ª convocatòria: 9 de juny

Altres consideracions:

La qualitat lingüística suposarà un 20% de la nota de les tasques avaluades.

Els errors de llengua descomptaran punts: 1 punt per falta greu i 0'25 per falta lleu. 

Bibliografia i recursos

Barrieras, M.; Comellas, R.; Fidalgo, M.; Junyent, M.C.; Unamuno, V. (2009). Diversitat lingüística a l’aula. Construir centres educatius plurilingües. Vic: Eumo Editorial i Fundació Jaume Bofill.

Comajoan, L. (2003) “Adquisició de primeres i segones llengües: perspectiva històrica i qüestions actuals”, Caplletra, número 35 (2003), p. 15-46.

Cots, J. M.; Armengol, L.; Arnó, E.; Irún, M.; Llurda, E. (2007) La conciencia lingüística en la enseñanza de lenguas. Barcelona: Graó.

Cuenca, M. J. (1992) Teories gramaticals i ensenyament de llengües. València, Tàndem.

Gardner, R. and Lambert, W. (1972) Attitudes and motivation in second language learning. Newbury House, Rowley, MA.

Gardner, R. and Macintyre, P. (1992) "A student's contribution to second language learning. Part I: Cognitive variables" in Language Teaching, 25, p. 211-220, Cambridge University Press, Cambridge.

Gardner, R. y Macintyre, P. (1993) “A student’s contributions to second language learning. Part II: Affective variables” in Language Teaching, 26, pp. 1-11, Cambridge University Press, Cambridge.

Imbernon, F. (2017) Ser docente en una Sociedad compleja. La difícil tarea de enseñar. Barcelona: Graó.

Jensen E. F. i A. E. Nutt (2016) The Teenage Brain: A Neuroscientist's Survival Guide to Raising Adolescents and Young Adults. Haper. Versió espanyola: El cerebro adolescente. Guia de una madre neurocientífica para educar adolescentes. Barcelona: RBA. 2019.

Johns, A.M. (2011): "The future of genre in L2 writing: Fundamental, but contested, instructional decisions", Journal of Second Language Writing, 20 (I), 56-58.

Nussbaum, L. and Bernaus, M. (2001). Didactics of Foreign Languages in Compulsory Secondary Education, Madrid: Síntesis.

NORMATIVA I MATERIAL DE SUPORT DEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT. GENERALITAT de CATALUNYA

  • Decret 175/2022, de 28 de setembre, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació bàsica.
  • Decret 171/2022, de 23 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del batxillerat.
  • Decret 187/2015, de 25 d’agost, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació secundària obligatòria.
  • Decret 142/2008, de 15 de juliol, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments del batxillerat.
  • El marc estratègic per a la cooperació europea en l’àmbit de l’educació i la formació (ET 2020)
  • Recomanació 2006/962/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006, sobre les competències clau per a l’aprenentatge permanent
  • Documents per a l'organització i la gestió dels centres. Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l'orientació educativa a l'ESO 21/06/2019. Generalitat de Catalunya 2019
  • Ordre ENS/108/2018, de 4 de juliol, per la qual es determinen el procediment, els documents i els requisits formals del procés d'avaluació a l'educació secundària obligatòria.
  • Marc per al plurilingüisme. Generalitat de Catalunya 2019.
  • El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya. Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme. Web: Generalitat de Catalunya 2018.