Vés al contingut

Universitat Internacional de Catalunya

Pràctiques Externes

Pràctiques Externes
12
15121
1
Segon semestre
PR
Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: català, castellà

Professorat


Profesora: Cristina Prats   Mail cprats@uic.es

Horario de oficina: Con cita previa

 

Secretaría Arantza Suau  asuau@uic.es

Presentació

El màster té una forta orientació professional, per la qual cosa les pràctiques en empreses són molt importants.

L'objectiu d'aquestes pràctiques és garantir la inserció laboral dels alumnes, ajudant-los a integrar-se i a aplicar els coneixements teòrics a diversos contextos professionals. Les pràctiques també promouen el desenvolupament de diverses habilitats, competències, actituds i aptituds.

Els alumnes realitzen una assignatura de pràctiques com a part del seu màster. El programa inclou pràctiques d'un mínim de 300 hores, durant el segon semestre del curs acadèmic, des de gener fins a finals de juny com a màxim.

La Facultat guiarà als estudiants perquè compleixin amb els seus requisits acadèmics alhora que realitzen les seves pràctiques. És a dir, el temps que passin en l'empresa els proporcionarà coneixements pràctics de la seva disciplina, la qual cosa al seu torn els ajudarà a buscar altres pràctiques.

D'altra banda, els estudiants han de respectar els acords aconseguits amb les empreses i complir honestament els seus compromisos. En cas de desacord en l'empresa, l'alumne haurà de dirigir-se directament al seu tutor universitari o als directors del seu màster.

L'estudiant serà objecte d'un seguiment tant per part de la universitat com del tutor en l'empresa. Aquest seguiment es realitzarà de forma continuada i comportarà diversos informes i una reunió amb el seu tutor universitari. Es realitzarà un seguiment individualitzat de cadascun dels alumnes, i se supervisaran les tasques dutes a terme per l'alumne i el desenvolupament de les seves competències.

Objectius

 
  • Saber aplicar els coneixements adquirits i ser capaç de resoldre problemes en entorns nous o desconeguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, a més de ser incompleta o limitada, inclou reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques relacionades amb l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Posseir i comprendre coneixements que proporcionin una base o oportunitat de ser original en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Saber comunicar les seves conclusions, els coneixements i raonaments últims que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats de manera clara i sense ambigüitats.
  • Treballar i formar part d'equips multidisciplinaris, i ser proactiu en la resolució de problemes.
  • Tenir capacitat d'organització i planificació del treball, i ser prou flexible per a adaptar els plans a noves situacions.
  • Generar noves idees i avaluar críticament les alternatives davant múltiples criteris i actors.
  • Comunicar eficaçment en un context professional.
  • Reflexionar i pensar críticament en contextos interdisciplinaris.
  • Proposar noves millores en les organitzacions a partir dels coneixements adquirits.
  • Mostrar sensibilitat cap als valors ètics, personals, socials i mediambientals, en la presa de decisions i en la relació amb els altres.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Adquirirán la madurez necesaria en un entorno laboral y serán capaz de aplicar los conocimientos adquiridos en el aula

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



 

  • 10% Evaluació continua; actitut, seguiment, proactivitat
  • 40% informe de práctiques de l'alumne
  • 50% informe del tutor de l´empresa