Universitat Internacional de Catalunya
Desarrollo de Moléculas y Dispositivos Médicos
Altres llengües d'impartició: català, castellà,
Professorat
Els dubtes seran resolts abans o després de classe.
Presentació
L'assignatura mostra a l'alumne el procés de desenvolupament de productes biomèdics, incloent-hi el desenvolupament de fàrmacs, dispositius mèdics o productes digitals. Cadascun d'aquests diferents àmbits comporta particularitats especials que seran analitzades al llarg de l'assignatura.
Requisits previs
no hi ha requisits previs
Objectius
Entendre el procés de comercialització d'un fàrmac, un dispositiu mèdic o un dispositiu digital des de la seva creació fins a la primera venda.
Ser capaç de desenvolupar les diferents etapes de desenvolupament d'una tecnologia biomèdica.
Conèixer el llenguatge necessari de la indústria quant al desenvolupament, la cadena de valor, els mercats, els costos i les relacions institucionals.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
Competències bàsiques:
CB1: Que l'alumnat demostri posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació en ciències biomèdiques i que impliquen coneixements procedents de les finances i l'administració d'empreses.
Competències generals:
CG2: Integrar els conceptes bàsics relacionats amb la indústria biomèdica tant a nivell teòric com laboral.
CG6: Reconèixer conceptes bàsics de diferents àmbits vinculats a l'empresa biomèdica.
Competències específiques:
CE9: Preparar un pla de desenvolupament d'una tecnologia sanitària (fàrmac, dispositiu mèdic o dispositiu digital), el disseny fictici d'un assaig clínic i fer una planificació de les diferents fases del procés.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
En acabar el curs, l'alumne ha d’haver adquirit coneixements avançats en els diferents àmbits de la indústria biomèdica i les metodologies d’ús més comú dins de les empreses.
Continguts
Desenvolupament de molècules i dispositius mèdics (5 ECTS)
- La cadena de valor a la indústria sanitària
- Desenvolupament de productes sanitaris
- Productes de diagnòstic
- Desenvolupament de dispositius biomèdics
- Salut digital i gestió de dades
- Creació de Spin-offs
- Teràpies avançades
- CROs: Suport a les companyies
- Industrialització i escalat
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
• Classes magistrals: Exposició de continguts de l’assignatura de forma oral per part d’un professor o professora amb participació secundària per part de l’alumnat.
• Conferències: Participació d’un tema de caràcter científic o tècnic dut a terme per un expert d’una matèria determinada. Estarà relacionada, d'alguna manera, amb la seqüenciació de continguts d'una assignatura determinada, per assegurar la integració d'aquest tipus de metodologia docent en la matèria en què es troba ubicada.
• Cerca d'informació: Realitzada activament per part de l'alumnat, se centra en l'adquisició de coneixements de forma autònoma, així com també l'entrenament per a l'adquisició d'habilitats i actituds relacionades amb la necessitat d'obtenir informació de manera discriminativa.
• Classes pràctiques: Qualsevol activitat desenvolupada mitjançant algun tipus de procediment tècnic professional, sempre fonamentat en els continguts conceptuals del màster i seguint-ne el raonament.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Participació a classe i actitud: 20%
Examen tipus test: 80%
Punts generals que cal tenir en compte sobre el sistema d'avaluació:
Cal assistir almenys a un 80% de les sessions per superar l'assignatura.
S'haurà d'obtenir un 5 o més a l'examen tipus test per superar l'assignatura.
Per participació a classe s’entén l’aportació d’idees interessants o el plantejament de qüestions pertinents que ajudin a millorar la qualitat de la sessió.
Bibliografia i recursos
The Entrepreneur's Guide to a Biotech Startup. Peter Kolchinsky. www.evelexa.com. Free download: https://www.ctsi.ucla.edu/researcher-resources/files/view/docs/EGBS4_Kolchinsky.pdf
Durant el curs s'anirà recomanat el visionat de vídeos que reforcen o introdueixen algun contingut. Els de visionat obligatori es veuran i comentaran a classe.