Vés al contingut

Universitat Internacional de Catalunya

Revisió Bibliogràfica I

Revisió Bibliogràfica I
4
15377
1
Primer semestre
OB
Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès

Professorat


E-mail de contacte: ssaez@csc.uic.es

Divendres de 13 a 14 hores

 

Presentació

Discussió quinzenal dels articles recents publicats a revistes especialitzades en Odontopediatria amb factor d'impacte (JCR).

Es tracta d'activitats formatives en què els alumnes participen de manera activa en els processos cognitius. Es promou la participació a través de l'exposició d'articles actuals, debats i discussió posterior.

La finalitat d'aquestes activitats és aprendre, interpretar, resoldre dubtes, reflexionar i contrastar opinions.

Requisits previs

Dirigit a Odontòlegs i Estomatòlegs

 

Objectius

El Titulat/ada serà capaç de:

- Realitzar una cerca bibliogràfica a les bases de dades disponibles d'articles científics actuals amb evidència científica de temes d'actualitat i d'interès.

- Elaborar preguntes de cerca apropiades, utilitzant les principals fonts dinformació bibliogràfica per accedir al coneixement científic.
- Comprendre les publicacions científiques amb esperit crític i sabent reconèixer-ne les parts.

- Realitzar una exposició oral dels articles en format power point, sabent estructurar-ne les parts i amb esperit crític.

- Defensar-ne l'exposició oral de manera adequada.

Continguts

Aquesta assignatura es divideix en dues parts:


-Revisió de la literatura actual

-Revisió de temes actuals que els professors considerin d'interès

En la revisió de la literatura actual es revisaran les darreres publicacions científiques sobre un tema d'interès dins l'àrea de odontopediatria. Es revisaran tant articles de revisions sistemàtiques o meta-anàlisi, com publicacions d'estudis clínics o de recerca.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula



Seminaris.

Les classes de revisió de la literatura s'impartiran de forma participativa per part dels professors i els alumnes.
S'haurà de preparar la bibliografia per impartir cada classe i s'exigirà que tots els alumnes hagin llegit els articles per poder participar en la classe.
Un alumne presentarà un resum dels articles, el professor comentarà els articles amb els alumnes i la resta d'alumnes també participaran a la classe. El professor dirigirà l'activitat pera assumir els objectius

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula



Per avaluar l'assignatura es tindrà en compte:

- La capacitat de l'alumne per cercar a les bases de dades i seleccionar articles actuals amb evidència científica.

- La capacitat de l'alumne d'exposar oralment i valorar amb criteri articles actuals amb evidència científica.

- la capacitat de l'alumne d'analitzar amb esperit crític articles actuals.

- la capacitat de lalumne de defensar i respondre les preguntes relacionades amb el seu article.

- la participació i l'actitud de l'alumne a classe.

Bibliografia i recursos

  • International Journal of Pediatric Dentistry

  • Pediatric Dentistry

  • Journal of Dentistry for Children

  • journal of Clinical Pediatric Dentistry

  • Odontología Pediátrica