Vés al contingut

Universitat Internacional de Catalunya

Societat i Cultura al Segle XXI

Societat i Cultura al Segle XXI
3
6721
1
Primer trimestre
OB
Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: anglès

En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma.

Professorat

Presentació

L'assignatura Societat i Cultura al Segle XXI té per objectiu general acostar els futurs gestors culturals a les perspectives teòriques  de les ciències socials respecte a la disciplina de la gestió cultural; s'indaguessin les principals aportacions teòriques tradicionals respecte al concepte de cultura, pràctiques culturals, públics de la cultura, així com els últims abastos de recerca en aquests camps encara molt fructífers; es traçarà el marc teòric de referència per afrontar els problemes de la societat contemporània respecte al desenvolupament del context social, polític i econòmic de la cultura, amb la finalitat de facilitar als alumnes la reflexió, la discussió i la ubicació d'aquests problemes per a la seva comprensió.

Així, es tractarà d'examinar amb atenció aquest context, a llum de diferents autors i diferents perspectives teòriques, amb la finalitat d'ajudar els alumnes a pensar aquests problemes amb honestedat i rigor intel·lectual, aprenent a contextualitzar, a interpretar, fins a dubtar de les diferents aportacions.

Requisits previs

Els mateixos que per el Màster.

Objectius

Aquest curs ofereix a l'esdutiant una visió general dels elements clau per a la comprensió de la cultura al segle XXI. Aquesta aproximació combinarà el coneixament occidental filosòfic, sociològic i antropològic per tal d'explicar els trets distintius que van formar la cultura i la societat al segle XX. Després, provarem de donar una explicació plausible al desenvolupament que patí durant els 100 anys següents. Esperem dotar l'estudiant del curs amb suficient informació estructurada com per tenir una guia informada del que és la cultura, què significa i com és expressada al segle XXI, sobretot en contrast al que ho ha estat amb anterioritat.

Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB6 - Tenir i comprendre coneixements que aportin un abase o oportunitat per ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en un contect de recerca.
  • CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels coneixements i judicis.
  • CE2 - Actuar com a mediador actiu en processos relacionats amb diversitat cultural, multiculturalitat, globalització i identitat cultural, entre d’altres.
  • CG5 - Actuar de manera responsable treballar amb qualitat, rigor, eficiència al servei de la societat.
  • CG6 - Demostrar capacitat d'obertura i flexibilitat en atendre la diversitat cultural i social de l'entorn
  • CT1 - Dissenyar, dirigir, produir i avaluar projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en els quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'estudiant

• Posseeix i compren coneixements que aporten una base o oportunitat de ser original en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en el context de la investigació.
• Té capacitat d’integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, encara que sigui incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.
• Actua de forma responsable, treballant amb qualitat, rigor i eficiència al servei de la societat.
• Demostra capacitat d’obertura i flexibilitat atenent la diversitat cultural i social de l’entorn.
• Dissenya, dirigeix, produeix i avalua projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.
• Actua com a mediador actiu en processos relacionats amb diversitat cultural, multiculturalitat, globalització i identitat cultural, entre altres.