Universitat Internacional de Catalunya
Fonaments de la Comunicació Humana II
Professorat
Personal a l'aula i per email: jpuigdomenech@uic.es
Presentació
Requisits previs
Objectius
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 01 - Capacitat de planificar recursos tècnics
- 02 - Capacitat de planificar recursos humans
- 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals )
- 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
- 05 - Capacitat per aprendre autònomament
- 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
- 07 - Capacitat per treballar en equip
- 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
- 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
- 10 - Capacitat de desenvolupar una actitud ètica
- 11 - Capacitat per emetre judicis i valoracions crítiques ben argumentades
- 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
- 13 - Capacitat de lectura
- 14 - Capacitat d'anàlisi
- 15 - Capacitat de síntesi
- 16 - Capacitat per detectar fets noticiables
- 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 18 - Capacitat per treballar sota pressió
- 19 - Capacitat ade memorització
- 20 - Capacitat de concreció
- 21 - Capacitat d'abstracció
- 27 - Capacitat per contextualitzar fets històrics del món i de l'Espanya contemporània
- 29 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de la indústria audiovisual
- 30 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament la realitat actual
- 50 - Capacitat per entendre i aplicar els elements de narrativa d'un projecte
- 51 - Capacitat per entendre i aplicar les teories i tècniques de la imatge
- 53 - Capacitat de concepció i crítica d'un producte audiovisual o mediàtic
- 54 - Capacitat de concepció i crítica de continguts originals i viables
- 58 - Coneixement i domini de la imatge estàtica i les seves capacitats comunicatives
- 64 - Coneixement i domini de repertoris bibliogràfics
- 65 - Coneixement i domini dels diferents recursos de recerca històrica
- 82 - Capacitat per definir i gestionar els pressupostos de comunicació
- 83 - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge
- 85 - Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió d'estratègica de la imatge corporativa
- 86 - Capacitat i habilitat per identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l'empresa
- 87 - Capacitat i habilitat per utilitzar les tecnologies i tècniques comunicatives
- 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Continguts
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA |
CRÈDITS ECTS |
Classe Magistral. A les classes magistrals el professor no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. |
2 |
Focused praxis. Lliurament periòdica d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a les circumstàncies. |
0,5 |
Aprenentatge entre iguals. Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Seguint el model d'avaluació continuada, l'alumne respondrà a un qüestionari sobre cadascuna de les sessions (40%). A final de curs es lliurarà un treball o prova escrita sobre algun dels temes proposats en el programa (60%). Per a la segona convocatòria, l'alumne que no hagi aprovat haurà de realitzar un treball o prova escrita anàloga a la de la primera convocatòria. Degut a que l'assistència a classe no és preceptiva, la ponderació de l'avaluació continua per als/les alumnes que no segueixin les classes amb regularitat pot requerir d'un treball escrit complementari.
En segona i tercera convocatòries s'haurà de recuperar aquella/es parts de l'assignatura que hagin restat pendents en la 1ª convocatòria i succesives, seguint la mateixa metodologia i criteris d'avaluació.
Bibliografia i recursos
LIPOVETSKY, Gilles: La felicidad paradójica: ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo. Barcelona: Anagrama, 2010.
MARÍAS, Julián: Persona. Madrid: Alianza, 1996.
McLUHAN, Marshall: Comprender los medios de comunicación. Las extensiones del ser humano. Barcelona: Paidós, 1996.
ORTEGA y GASSET, José. La rebelión de las masas. Madrid: Espasa-Calpe, 2009.
PUIGDOMÈNECH, Jordi: Lecciones preliminares de Estética. Ensayos sobre la belleza. Madrid: EAE, 2012.
SEMPERE, Pedro J.: La comunicación audiovisual. Madrid: Instituto Nacional de Publicidad, 1968.