Assignatura

Art Contemporani

  • codi 10092
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 6

Mòdul: Anàlisi cultural: identitat i innovació

Matèria: Art, patrimoni i experiència

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Horari
grup M
 Sem.2  DL 10:00 12:00 a505
 Sem.2  DC 10:00 12:00 a505

Professorat

Responsable

Dr. Alberto ESTÉVEZ - estevez@uic.es

Horari d'atenció

A convenir amb els/les estudiants.

Presentació

 Estudi general de la historia de l'art, en els seus diversos aspectes, durant els segles XVIII, XIX i XX. 

Requisits previs

No és necessari haver cursat cap altra assignatura, tot i que és preferible haver superat l'assignatura de Cultura Contemporània. 

AVÍS: aquesta assignatura s'impartirà en català.

Objectius

Introducció a l'estudi de les arts del segle XVIII, XIX i XX.

Introducció a la lectura de la imatge per aplicar-la tant a les imatges tradicionales com als mitjans audiovisuals.

Coneixements de diverses formes d'expresió visual.

Adquirir la sensibilitat necessària per desenvolupar la creatividad.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • G08 - Capacitat d'investigació
  • G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
  • G10 - Destresa en l'ús de les TIC, organització i gestió de la informació
  • E02 - Coneixement i habilitat per fer servir mètodes i tècniques propis de les ciències humanes
  • E04 - Capacitat per reconèixer i interpretar manifestacions culturals
  • E07 - Coneixement dels temes i problemes del debat cultural actual, i consciència del fet que estan en constínua construcció
  • E12 - Coneixement i interpretació d'imaginaris, llenguatges icònics, simbòlics i de representació
  • E14 - Capacitat crítica davant de les manifestacions literàries i artístiques
  • E22 - Coneixement d'instruments de recopilació de dades, com ara catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxius, fonts documentals, referències electròniques, etc. i habilitat per fer-los
  • E23 - Capacitat per fer servir els recursos i les tècniques informàtiques per elaborar assajos culturals o relacionats amb la cultura
  • E24 - Habilitat per exposar de manera narrativa els resultats de la recerca d'acord amb els cànons crítics de cada matèria.
  • E26 - Capacitat per llegir i escriure textos o documents originals en lamateixa llengua i en d'altres, així com per transcriure, resumir i catalogar informació de manera pertinent
  • E28 - Habilitat per organitzar informació cultural complexa de manera coherent des d'enfocaments puntuals
  • E30 - Capacitat per definir temes de recerca cultural que puguin contribuir a la innovació i la millora de la societat

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Diferenciar les principals teories i corrents culturals i artístics del món contemporani

Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva en diversos idiomes

Desenvolupar estratègies d'aprenentatge atuònom

Divulgar els coneixements i innovacions de l'àrea

Aplicar la imaginació amb flexibilitat, originalitat i fluïdesa

Utilitzar les tecnologies avançades per al desenvolupament professional òptim.

Gestionar el temps de manera adequada

Desenvolupar l'esperit crític i autocrític

Valorar la diversitat i la interculturalitat com a base per a treballar en equip.

Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir un treball eficient.

Continguts

  1. Les transformacions de l’últim terç del segle XVIII
  2. El neoclassicisme com a tendència
  3. David i la seva escola
  4. Goya: entre dos móns
  5. La revolució romàntica (I): l’estètica
  6. La revolució romàntica (II): el romanticisme alemany
  7. La revolució romàntica (III): el paisatge anglès
  8. La revolució romàntica (IV): el romanticisme francès
  9. L’art industrial
  10.  El realisme i Manet
  11. Els canvis en l’últim terç del segle XIX
  12. Post-impressionisme i simbolisme
  13.  Les avantguardes històriques
  14. L’art del segle XX. L’argument psicològic
  15.  L’art del segle XX. L’argument formal
  16.  L’art del segle XX.  El paradís mecànic
  17.  Marcel Duchamp: l’home de geni en el segle XX
  18. L’arquitectura moderna
  19. La crisi de l’art com a “ciència europea”
  20. Paròdies de la civilització americana
  21. L’art com a escenari de l’art

 


Tema  Segle XVIII i XIX
      Materials
            Fuentes y documentos fydvolvii.pdf 
      . Goya
            Materials
                  El coloso, obra de Goya? elcolosonodegoya.pdf 
                  Fuentes 1992 fuentes1992.pdf 
                  Goya per Ortega y Gasset ortegaygassetgoya.pdf 
            Webs d'interès
                  Tècnica de gravat a l'aiguafort https://www.youtube.com/watch?v=iCDakGM_8v4 
      . Romanticisme
            Materials
                  Pintors romàntics pintorsromantics.pdf 
            Webs d'interès
                  Pel·lícula sobre William Turner http://www.rtve.es/alacarta/videos/dias-de-cine/mrturner/2917629/ 
      . Modernisme
            Materials
                  Casas mendoza2001casas.pdf 
                  Decoració arquitectura modernista teoriaartmodlocusamoenus.pdf 
            Webs d'interès
                  El Modernisme i les exposicions universals http://www.coupdefouet.eu/upload/magazine_pdf/13_in_depth.pdf 
                  Introducció al Modernisme http://www.artnouveau.eu/pdf/ca/intro.pdf 

Tema  Segle XX
      . Textos de teoria de l'art contemporani
            Materials
                  Benjamin L’obra d’art en l’època de la seva reproduïbilitat tècnica benjamin1983.pdf 
                  Bourriaud bourriaudesteticarelacionalcopia.pdf 
                  Bourriaud Postproducción postproduccionbourriaud.pdf 
                  Danto dantomoderno.postmoderno.contemporaneocopia.pdf 
                  Danto Final del arte dantoelfinaldelartecopia.doc 
                  Rancière ranciere,j.-elespectadoremancipadolibrocopia.pdf 
      . Blocs d'art contemporani
            Webs d'interès
                  Art Neutre http://www.artneutre.net/ 
                  Claudi Puchades http://claudipuchades.blogspot.com.es/ 
                  Revista Bonart http://www.bonart.cat/ 
      . Informació sobre artistes
            Materials
                  Els bigotis de Dalí armengol2003dali.pdf 
                  Le Corbusier (Frampton) frampton1998lecorbusier.pdf 
                  Picasso i la història calvoserraller2006picasso.pdf 
            Webs d'interès
                  Joan Minguet sobre Joan Miró https://www.youtube.com/watch?v=yL9zzs73MFY 

Tema  Presentació oral
      Materials
            Ajuda per a una presentació oral eficaç giveanoralpresentation.ppt 
            Presentació oral presentaciooral.docx 

Tema  Crítica artística
      Materials
            Crítica artística metodologia criticad’unmuseuoexposiciotemporal.docx 
            El arte de ser crítica de arte elartedesercriticadearte.pdf 
            Exemple crítica exemplecritica.pdf 
      . Crítics d'art actuals
            Webs d'interès
                  Associació catalana de crítics d'art http://acca.cat/ 
                  Col·lectiu Arts Coming http://artscoming.com/ 
                  El arte en la edad de el cilicio (Bloc de El País) http://blogs.elpais.com/arte-en-la-edad-silicio/ 
                  Frederic Montornès http://fedemontornes.wordpress.com/ 
                  Iván de la Nuez http://www.ivandelanuez.org/ 
                  Montse Badia http://montsebadia.net/spip/ 
                  Núria Güell http://www.nuriaguell.net/ 
                  Valentín de la Roma http://valentinroma.org/ 

Tema  Examen
      Materials
            Consells generals consellsgeneralsabansdecomencarunexamend’historiadel’art.docx 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La metodologia  és fonamentalment teòrica – explicativa a les sessions presencials, que equivalen a 90 hores. S'analitzaran les imatges més representatives del segle XIX i XX, emmarcades en el seu context històric i artístic. A tal fi, no només es tindran en compte les obres d'art sinó també la literatura artística que cada moviment va generar així com les anàlisis dels principals historiadors de l'art, incloent els estudis actuals.

A part de les sessions presencials de caràcter teòric, hi ha una part de treball autònom a través de tasques que l’alumne haurà de realitzar guiat pel professor. Aquest treball autònom es correspon a 120 hores en total, distribuïdes entre les tasques de cada tema i la preparació de proves específiques. Les tasques comprenen lectures o recerques breus que facin que l’alumne reflexioni sobre els continguts i o bé aprofundeixi en un aspecte no vist a classe. També cal tenir present les visites per part de l'estudiant als principals museus d'art contemporani de Barcelona. El resultat d’aquestes tasques podrà ser exposat a classe.

 

Per a seguir adequadament l’assignatura cal un treball continuat de l’estudiant: 

-       Es facilitarà un guió inicial de cadascun dels temes del programa. A partir d’aquí, en les lliçons magistrals, es tractaran els aspectes neuràlgics per entendre el tema, els punts més conflictius o els més importants. La part descriptiva i memorística l’haurà de treballar cada alumne individualment partir de la bibliografia proposada.

-       Cada període artístic s’emmarca dins d’una cronologia i context sociocultural. Aquesta part requereix la consulta i ampliació, per part dels estudiants, d’un manual o atles d'història.

-       Tots els temes inclouen una part de comentari general de tipus més magistral i una part de comentari més participatiu.

-       Al llarg del curs els alumnes de forma individual hauran d’anar a visitar algunes exposicions de les que hauran de lliurar un treball o crítica.

-       També caldrà que portin a terme algunes lectures obligatòries de les que hauran de lliurar una ressenya. Les lectures obligatòries seran facilitades pel professor en un dossier de curs que es pot adquirir a fotocopisteria.

-       Els alumnes hauran de treballar de manera individual una obra proposada pel professor, i fer-ne una presentació a classe segons un calendari preestablert.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Examen final (50%)

Presentacions orals a classe (25%)

Crítica d'una exposició o museu (15%)

Altres tasques, participació i aprofitament de les classes. (10%)

Per tal d'aprovar l'assignatura cal superar l'examen amb la nota mínima d'un 5. Per tal de poder fer mitjana, cal haver tret com a mínim un 4 de la presentació oral, la crítica i les altres tasques. També és necessari assistir almenys a un 80% de les classes; l'estudiant que vingui a menys del 80% de les sessions tindrà una nota de no presentat. Cal justificar per escrit les absències a dates on hi hagi presentacións orals, lliuraments o bé l'examen.

Malgrat que aquesta assignatura no sigui de llengua és molt important l’ús correcte de l’idioma que s’utilitzi per les proves escrites i els treballs lliurats (català o castellà), i les presentacions orals, tant des del punt de vista de la gramàtica, de l’ortografia, així com la puntuació i una correcta redacció. Pren una especial consideració l’ús de termes específics de la disciplina. El criteri que se seguirà davant de qualsevol d’aquests errors serà el de baixar puntuació amb la relació següent: -0,2/falta

Els estudiants Erasmus no rebran cap tracte diferencial llevat de l'ortografia que no els serà avaluada. 

No presentat: per tal que en l’expedient consti la qualificació de “no presentat”, l’estudiant ha d’haver realitzat menys del 25% de l’assignatura.

 

Dates importants a recordar: 

- 16 de març de 2015: cada estudiant presentarà oralment a classe el comentari d'una obra d'art del segle XIX

- 8 d'abril de 2015: lliurament de la crítica artística, impresa

- 11 de maig de 2015: cada estudiant presentarà oralment a classe el comentari d'una obra d'art del segle XX

- Dia marcat per la facultat: examen final

 

Bibliografia i recursos

- Argan, G. C.: El arte moderno. Del iluminismo a los movimientos contemporáneos. Madrid, Akal, 1991

- Bozal, V., Pintura y escultura españolas del siglo XX (1900-1939), Summa Artis Vol. XXXVI, Espasa Calpe, Madrid, 1996

- Bozal, V., Pintura y escultura españolas del siglo XX (1939-1990), Summa Artis Vol. XXXVII, Espasa Calpe, Madrid, 1993

- Cirlot, L.; Primeras vanguardias artísticas. Textos y documentos. Barcelona: Editorial Labor, 1995. 

- Hamilton, G.H., Pintura y escultura en Europa 1880-1940, Manuales de Arte Cátedra, Madrid, 1987

- Hofmann, W., Los fundamentos del arte moderno, Península, Barcelona, 1992

- Marchán-Fiz, S., Fin de siglo y los primeros ismos del XX (1890-1917), Summa Artis Vol. XXXVIII, Espasa Calpe, Madrid, 1996

- Marchán-Fiz, S., Las vanguardias históricas y sus sombras (1917-1930), Summa Artis Vol. XXXIX, Espasa Calpe, Madrid, 1995

Marchan Fiz, Simón; González García, Ángel; Calvo Serraller, Francisco; Escritos de arte de vanguardia: 1900/1945, Madrid: Istmo, 2003.

Micheli, Mario De, Las vanguardias artísticas del siglo XX, Madrid: Alianza, 2002. 

- Schapiro, M., El arte moderno, Alianza Forma, Madrid, 1993

 

Tema 1, 2, i 3:

• ASSUNTO,R; Naturaleza y razón en la estética del setecientos, Visor, Madrid, 1989 (1967). 

• ASSUNTO,R; La antigüedad como futuro, Visor, Madrid, 1990 (1973) 

• BARASCH,M.; Modern Theories of Art:From Winckelmann to Baudelaire, Neva York, 1990. 

• BECQ,A.; Genèse de I'esthètique feançiase moderne 1680-1814. Paris, 1994 (1984) 

• CALVO SERRALLER, F.lGONZALEZ, A. Fuentes y documentos para la historia del arte (Vol VII: "Ilustración y Romanticismo"), Barcelona, 1982 

• CASSIRER, E.; Filosofía de la Ilustración. FCE, Mexic, 1972 (1930) 

• CROW, TE.; Pintura y sociedad en el París del siglo XVIII. Nerea, Madrid, 1989 (1985) 

• FRIEDLAENDER,W.; De David a Delacroix, Alianza Forma, Madrid. 1989 (1930). 

• HAZARD,P.; La crisis de la conciencia europea, Alianza, Madrid, 1985 (1961) 

• HONOUR,H.; Neoclasicismo, Xarait, Madrid,1982 (1968) 

• KAUFMANN,E; Tres arquitectos revolucionarios; Boullé, Ledoux y Leque, Ed.Gustavo GiIi, Barcelona, 1980 (1952) 

• KAUFMANN,E; La arquitectura de la Ilustración, Ed.Gustavo Gili, Barcelona, 1974 (1955) 

• PRAl,M.; El gusto neoclásico, Ed.Gustavo Gili, Barcelona, 1983 (1974) 

• PEVSNER,N.; Las academias de arte, Cátedra, Madrid, 1984 (1940) 

• RYKWERT,J.Los primeros modernos. Los arquitectos del siglo XVIII, Ed.Gustavo GiIi, Barcelona, 1982 (1980) 

• ROSEMBLUM,R; Transformaciones en el arte de finales del siglo XVIII, Taurus, Madrid, 1986 (1967) 

• SCHNAPPER,A (et al). David, Catàleg de I'exposició del Louvre, París 1989 . 

• ST AROBINSKI,J.; 1789.Les emblemes de la raison, Flammarion, París, 1979 

• VIDLER,A.; El espacio de la ilusrración, Alianza Editorial, Madrid. 1997 (1987) 

• WRIGLEY,R; The Origins of French Art Criticismo From the Ancient Régime to the Restauration, Nova York, 1993 

  Lliçó 4: 

• BOZAL,V., lmagen de Goya, Barcelona, 1983 

• CARRETE,J. i altrs. Francisco Goya grabador, Madrid, 1992 

• GASSIER,P. i WILSON,J. Vida y obra de Francisco de Goya, Ed.Joventud, Barcelona, 1974 (1970) 

• GLENDINNING,N., Goya y sus críticos, Taurus, Madrid, 1983 (1977) 

• GOYA,F., Cartas a Martín Zapater, Taurus, Madrid, 1982 

• GUDIOL,J.; Goya, Barcelona, 1970 

• HELMAN,E.; Transmundo de Goya, Alianza Forma, Madrid, 1983 (1963) 

• HELMAN,E.; Jovellanos y Goya, Taurus, Madrid, 1970 

• LAFUENTE FERRARI,E.; La situación y la estela del arte de Goya. Coincidencias e influencias del arte de Goya, Madrid, 1947 

• MORALES Y MARTIN,J.L.; Pintura en España. 1750-1808, Madrid, 1994 

• NORDSTROM,F.; Goya, Saturno y la melancolía, Visor, Madrid, 1989 (1962) 

• PÉREZ SANCHEZ,AE.(et al.); Goya y la ilustración, Catàleg de l'exposició del Museo del Prado, Madrid, 1988 

• SANCHEZ CANTON,F.J.lSALAS,X.; Goya y sus pinturas negras, Milán/Barcelona,1973 

• TOMLlNSON,J.A; Francisco de Goya.Los cartones para tapices y los comienzos de su carrera en la corte de Madrid, Cátedra, Madrid, 1993 

• TOMLlNSON,J.A.; Goya en el crepúsculo del Siglo de las Luces, Cátedra, Madrid, 1993.

 

Llicons 5,6,7 i 8:

• ABRAMS,M.H.; El espejo y la lámpara, Seix y Barral, Barcelona, 1975 (1953) 

• ANTAL,F.; Clasicismo y romanticismo, A.Corazón, Madrid, 1978 (1966) 

• ANTAL,F.; Estudios sobre Fuseli, Visor, Madrid, 1988 (1956) 

• ARNALDO,J.(ed.); Fragmentos para una teoría romántica del arte, Madrid, 1987 

• ARNALDO,J.(ed.); Estilo y naturaleza. La obra de arte en el romanticismo alemán, Madrid, 1990 

• BINDMAN,D.; William Blake, Londres, 1977 

• BISANZ,D.; German Romanticism and Philipp atto Runge, Dekalb, 1970.

• CARUS, C.G.; Cartas y anotaciones sobre la pintura de paisaje, Visor, Madrid, 1992 (1982) 

• CLARK,K.; La rebelión romántica. El arte romántico frente al clásico, Alianza Editorial, Madrid, 1990 (1973) 

• EITNER,L, Guericault, his Life and Work,Londres, 1982 

• HONOUR,H.; El romanticisme, Alianza Forma, Madrid, 1981 (1979) 

• JENSEN,J.Ch.; Caspar David Friedrich, Ed.Blume, 1980 (1977) 

• MARI,A.; El entusiasmo y la quietud, Barcelona, 1979 

• ROSENBLUM, R.; lngres, Nova York, 1967 

• ROSENTHAL,M.; Constable, the Painter and his Landscalpe, Londres, 1983 

• SERULLAZ,M.; Delacroix, Paris, 1981 

• SCHAEFFER,J.M.; L'Art de l'Age moderne, Paris, 1992 

• WILTON,A.; Turner and the Sublime, Londres, 1980 

 

Llicó 9: 

• BENEVOLO,L.; Historia de la arquitectura moderna, Ed.Gustavo Gili, 1990 (1985) 

• BENJAMIN,W.; lluminaciones: poesía y capitalismo, Ed.Taurus, Madrid, 1980 (1980) 

• EGBERT,D.D.; El arte y la izquierda europea, Ed.Gustavo Gili, barcelona, 1981 ("1970) 

• SOUGEZ,M.-L.; Historia de la fotografía, Ed. Cátedra, Madrid, 1981 

• KLlNGENDER,F.D.; Arte y revolución industrial, Cátedra, Madrid, 1983 (1967) 

• KOSTOF,S.; Historia de la arquitectura, vol.3, Alianza Editorial, Madrid, 1988 (1985) 

• METKEN,G.; Los prerrafaelistas, Barcelona, 1974 

• MORRIS,W.; Arte y sociedad industrial, Valencia, 1975. 

• NANIERA ELlA,N.; William Morris y la ideologia de la arquitectura moderna, Ed.Gustovo GiIi, Barcelona, 1977. 

• PEVSNER,N.; Los orígenes de la arquitectura moderna y el diseño, E.Gustovo Gili, Barcelona, 1976 (1968). 

• RAMIREZ,J.A.; Medios de Masas e Historia del Arte, Madrid, 1981. 

• SCHARF,A.; Art and Photpography, Londres, 1968 

 

Lliçons 10 i 11 : 

• BOGGS,J.S. (et al.); Degas, Cateleg de I'exposició al Grand Palais, París, 1988 

• CACHIN,F. (et al.); Manet, Catàleg de I'exposició al Grand Palais, París, 1983 

• CLARK,T.; Imágenes del pueblo: Courbet y la Revolución de 1848, Ed.Gustavo Gili, Barcelona, 1981 (1973) 

• CLARK, T.; The Absolute Bourgois: Artist and Politics in France, 1848-1851, Londres, 1971 

• CLARK, T.; The painting of Modern Life: París in the Art of Manet and His Followers, Nova York, 1985 

• BERNARD,E. (et al.); Conversaciones con Cézanne, Ed.Gustavo Gili, Barcelona, 1981 (1978) 

• FRANCINA,F. (et al.); Modernity and Modernism.French Painting in the Nineteenth Century, New Haven/Londres, 1993 

• FREIXA,M. (et al.); Fuentes y documentos para la historia del arte (Vol. VIII: Las vanguardias del siglo XIX), Ed.Gustavo Gili, Barcelona, 1982. 

• FRIED,M. Courbefs Realism, Chicago, 1990 . HERBERT,R.L.; El lmpresionismo, Arte, Ocio y Sociedad, Alianza, Madrid, 1989 

• MAINARDI,P.; Art and Politics of the Second Empire, Londres, 1987 

• NOCHLlN,L.; Realismo, Alianza Editorial, Madrid, 1991 (1971).  

• NOCHLlN,L.; The Polítics of Vision, Nova York, 1989 

• REFF,1.; Degas. The Artist's Mind, Nova York, 1976 

• REWALD,J.; Historia del lmpresionismo, 2 vols. Barcelona, 1972 (1961) 

• ROSEN,C. i ZERNER,H.; Romanticismo y realismo. Los mitos del arte del siglo XIX, H.Blume, Madrid, 1988 (1984) 

• VVAA; Gustave Courbet 1819-1877. Catàleg de l'Exposició al Grand Palais, Paris 

• VVAA; Monet. Catálogo de la Exposición del MEAC, Madrid, 1986 

• VVAA; La sculpture française au XIXeme siècle ,París, 1986 

• VVAA; Impressionisme. Les origines 1859-1969, Catàleg de l'Exposició del Grand Palais, París, 1994 

 

Lliçó 12: 

• CABANNE,P.; Van Gogh, Londres, 1963 

• CÉZANNE,P.; Correspondencia, Visor, Madrid, 1991 (1978) 

• DORAND,D. (ed.); Sobre Cézanne, Gustavo Gili, Barcelona, (1978) 

• LUCIE-SMITH,E.; Symbolist Art, Londres, 1979 

• REWALD,J.; El postimpresionismo. De van Gogh a Gauguin, Alianza Editorial, Madrid, 1982 

• RILKE,R.M.; Cartas sobre Cézanne, Paidós, Barcelona, 1985 (1952) 

• RUBIN,W.; Cézanne, the Late Works, Catàleg de l'Exposició del MOMA, Nova York, 1977 

• SCHMUTZLER,R.; El modernismo, Alianza, Madrid, 1980 

• VVAA; Gauguin, Catàleg de l'Exposició al Grand Palais, París, 1989 

• VVAA; Munch et la France, Catàleg de l'Exposició al Musée d'Orsay, París, 1991 

• VVAA; Georges Seurat 1855-1891, Catàleg de l'Exposició del Grand Palais, París, 1991 

  Lliçó 13-21: 

• Argan, J. C.; L'arte moderna 1770/1970, Sansoni, Florencia, 1970 ( ed. cast. Fernando Torres, Valencia). 

• Draguet, M.; Chronologie de I'art de xx e siecle. Flammarion, París,1997. 

• Frampton, K.; Historia crítica de la arquitectura moderna. Gustavo Gili, Barcelona, 1981. 

• Krauss, Rosalind, E.; Passages in modern Sculpture. The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, and London, England, 1981. 

• Ramírez. J. A. ed.; El mundo contemporáneo. Historia del Arte. Alianza Editorial, Madrid, 1997. 

• Stiles K. I Selz, P. ed.; Theories and documents of Contemporary Art. University of California Press, Berkeley, Los Angeles, London,1996. 

 

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 18/05/2015 10:00h a505

Material didàctic

      Materials
            0 postimpr 1 simbolic art&arq 0postimpr1simbolicartaarq.pdf 
            11 constructivist art&arq 11constructivistartaarq.ppt 
            12 surrealist art&arq 12surrealistartaarq.ppt 
            13 informal art&arq 13informalartaarq.ppt 
            14 cinetic art&arq 14cineticartaarq.pdf 
            15 minimal art&arq 15minimalartaarq.ppt 
            16 pop art&arq 16popartaarq.ppt 
            17 y 18 conceptual and action art&arq 17y18conceptualandactionartaarq.ppt 
            19 y 20 postmod hiperealist art&arq 19y20postmodhiperealistartaarq.ppt 
            21 land art&arq 21landartaarq.ppt 
            22 live bio art&arq 22livebioartaarq.pdf 
            23 digital art&arq 23digitalartaarq.pdf 
            24 genetic art&arq 24geneticartaarq.pdf 
            2 expressionist 3 fauvist art&arq 2expressionist3fauvistartaarq.pdf 
            4 cubist 5 futurist art&arq 4cubist5futuristartaarq.pdf 
            6 metafisicist 7 dadaist art&arq 6metafisicist7dadaistartaarq.pdf 
            8 suprematist 10 purist art&arq 8suprematist10puristartaarq.ppt 
            9 neoplasticist art&arq 9neoplasticistartaarq.ppt 
            Progr 2ªpart Art Contemporani progr2aparteartecontemporaneo.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00