Assignatura

Pràctiques Professionals

  • codi 10102
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus PR
  • credits 12

Mòdul: Recursos d'investigació i desenvolupament

Matèria: Pràctiques professionals

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Lc. Fernando BRAVO - fbravogarcia@uic.es

Horari d'atenció

Horari de tutoria: Dimarts de 15.00 a 17:00 al despatx 8 del Edifici B, 3ª planta

Adicionalment, podeu concertar cita prèvia amb el professor per correu electrònic.

Presentació

Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis que porten al títol de Grau en Humanitats, ja que permeten l’estudiant entrar en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector cultural, que es vinculi amb la posada en marxa o desenvolupament d’un projecte o bé amb el treball que es realitza a una institució o empresa cultural. Tanmateix, les pràctiques faciliten que els alumnes puguin aplicar els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, d’aquesta forma, complementin i enriqueixin una formació integral en el desenvolupament de projectes culturals.

El Grau d’Humanitats vol oferir una formació àmplia i panoràmica relacionada amb la Cultural, pel que les pràctiques professionals busquen una aplicació en qualsevol dels àmbits propis de la disciplina: art, literatura, història, llengua, filosofia, etc.

Objectius

  • Tenir una primera experiència laboral en àmbit relacionat amb els estudis del Grau en Humanitats.
  • Conèixer el funcionament d’una entitat o empresa relacionada amb la gestió cultural
  • Conèixer els processos que intervenen a l’execució i gestió d’un projecte cultural.
  • Reflexionar sobre l’experiència laboral.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • E01 - Coneixement i habilitat per donar una visió cultural/humanística a d'altres ciències o als seus mètodes
  • E02 - Coneixement i habilitat per fer servir mètodes i tècniques propis de les ciències humanes
  • E04 - Capacitat per reconèixer i interpretar manifestacions culturals
  • E09 - Conèixer els límits i les vies de la comunicació intercultural
  • E10 - Capacitat per definir temes de recerca que puguin contribuir al coneixement i debat cultural
  • E11 - Ser capaçt d'interpretar dades derivades de les observacions en relacionaó amb la seva significació i relacionar-les amb les teories apropiades
  • E22 - Coneixement d'instruments de recopilació de dades, com ara catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxius, fonts documentals, referències electròniques, etc. i habilitat per fer-los
  • E23 - Capacitat per fer servir els recursos i les tècniques informàtiques per elaborar assajos culturals o relacionats amb la cultura
  • E24 - Habilitat per exposar de manera narrativa els resultats de la recerca d'acord amb els cànons crítics de cada matèria.
  • E26 - Capacitat per llegir i escriure textos o documents originals en lamateixa llengua i en d'altres, així com per transcriure, resumir i catalogar informació de manera pertinent
  • E27 - Capacitat per treballar en contextos multiculturals
  • E28 - Habilitat per organitzar informació cultural complexa de manera coherent des d'enfocaments puntuals
  • E30 - Capacitat per definir temes de recerca cultural que puguin contribuir a la innovació i la millora de la societat
  • E31 - Transferència de coneixement i bones pràctiques en altres sectors.
  • E32 - Capacitat per gestionar projectes culturals orientats a la conservació del patrimoni
  • E33 - Capacitat per relacionar conceptes relatius al patrimoni, el territori i la identitat cultural
  • E34 - Capacitat per crear recursos educatius en l'àmbit cultural
  • E35 - Habilitats bàsiques relacionades amb la gestió de recursos econòmics en organitzacions i projectes culturals
  • E36 - Incentivar/generar la dimensió cultural com a recurs en institucions, mercats, indústries, empreses
  • E38 - Coneixement dels problemes de les fonts d'informació en temes internacionals
  • G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
  • G08 - Capacitat d'investigació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

El resultat de les pràctiques consisteix en que l’alumne hagi tingut l’oportunitat d’aplicar els coneixements teòrics i els continguts acadèmics en el treball desenvolupat. Tanmateix, el període de pràctiques haurà incorporat l’estudiant a la realitat empresarial, fent que aquest desenvolupi una sèrie de competències i habilitat que ajudaran l’alumne en la seva futura inserció en el món laboral.

Continguts

1er bloc

 “Comunicació no verbal (per a presentacions i debats)” a càrrec de Fernando Bravo, Facultat d’Humanitats

  

 “Professionalitat” a càrrec d’Evaristo Aguado, Director de Formació, Assesorament i Coaching.

 

“Com presentar la nostra candidatura. Carta de presentació i CV” a càrrec d’Edith Castellarnau, Responsable del Servei d’Estratègies Professionals.

 

“Desenvolupament professional” a càrrec d’Artur Lázaro, executive coach.

 

Sessions individualiztades de coaching per establir un pla de carrera o sortida professional.

 

 

 

2on bloc

(A càrrec de Cynthia Fuhrmann, psicòloga)

 

 

PRÀCTIQUES DE PSICOLOGIA

 

 

TEMA 1  PERSONALITAT: Definició, estructura i dinàmica.

1.1   Definició de Personalidad, estructura i dinàmica de la personalitat.

1.2   La personalitat madura.  

1.3   Fortaleses personals. Las “6 grans virtuts”.

 

TEMA 2 ELS TRASTORNS DE LA PERSONALITAT

            2.1 Del tret al trastorn.

            2.2 Psicopatologia i trastorns de la Personalitat.

 

 

TEMA 3 AUTOCONEIXEMENT I AUTOESTIMA

           3.1 Definició dels conceptes

           3.2 Interrelació entre autoconeixement i autoestima.

           3.3 Com podems conèixer-nos millor?

           3.4 Consells per a millorar la nostra autoestima.

 

TEMA 4 AFECTIVITAT, MOTIVACIÓ I VOLUNTAT

           4.1 Emocions i sentiments. Diferències i classificació.

           4.2 La motivació, “motor” per a l’acció.

           4.3 Desenvolupament de la voluntat.

           4.4 Factors que intervenen a l’acció voluntària.

           4.5 Decàleg per “educar” la voluntat.

           5.5 La inteligència emocional.

 

TEMA 5  LA COMUNICACIÓ

            5.1 Concepte de comunicació.

            5.2 Tipus de comunicació.

            5.3  Dificultats en la comunicació.

            5.4  Estratègies per a millorar la comunicación.

 

TEMA 6  LA GESTIÓ DEL TEMPS

           6.1 Els “lladres” del temps.

           6.2 Hàbits de gestió del temps.

         

TEMA 7 EL BURN OUT

           7.3 Definició del Burn out.

7.4  Conseqüències del Burn out.

7.5  Engagement o vinculació psicològica com a contrari al Burn Out.

 

 

TEMA 8 L’ESTRÉS

           8.1 Concepte d’estrès y estressor.

           8.2 Alteracions funcionals, orgàniques y psíquiques de l’estrès.

           8.3 Prevenció i gestió de l’estrès.

8.4  Sessió pràctica de relaxació.

 

 

TEMA 9  LES ADICCIONS: UN PROBLEMA ACTUAL

           9.1 Adicció a les drogues.

9.2   Adiccions sense drogues.

9.3   L’us problemàtic de les TIC entre adolescents i joves estudiants.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La realització de pràctiques pot tenir lloc durant el curs lectiu (en horari de tarda) o després del mateix, durant l’estiu següent a l’acabar l’últim curs.

El desenvolupament comporta vàries fases:

1.- Sessió de tutoria amb el responsable de pràctiques per conèixer el perfil i les expectatives de l’alumne, així com per assessorar en la preparació del CV.

2.- Recerca d’empreses i institucions i difusió de les ofertes de pràctiques per part del responsable de pràctiques. Addicionalment, hi ha altres vies per a l’organització de pràctiques, que en tot cas seran establides pel responsable de pràctiques juntament amb l’alumne.

3.- sol·licitud de pràctiques indicant l’oferta on l’alumne es vol inscriure.

4.- Entrevista personal amb l’empresa/institució i selecció del candidat.

5.- Desenvolupament de les pràctiques. Com a norma general, les pràctiques seran de 250 hores. En qualsevol cas, el total de les pràctiques no podrà excedir les 450 hores.´

6.- Redacció de la memòria per part de l’alumne.

Durant tot el curs, el responsable de pràctiques portarà a terme tutories de seguiment, així com tutories d’orientació dels alumnes que ho demanin.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les pràctiques s’avaluaran a partir de l’informe del tutor a l’empresa o institució i la memòria presentada per l’estudiant.

Es tindran en compte, per una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte, i per l’altra, la memòria presentada, o haurà de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball portat a terme.

Material didàctic

      Materials
             reglamentdepractiques_graudhumanitats.docx 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00