Assignatura

Pràctiques Professionals

  • codi 10102
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus PR
  • credits 12

Mòdul: Recursos d'investigació i desenvolupament

Matèria: Pràctiques professionals

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Presentació

Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis que porten al títol de Grau en Humanitats i Estudis Culturals, ja que permeten l’estudiant entrar en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector cultural, que es vinculi amb el desenvolupament d’un projecte o bé amb el treball que es realitza a una institució o empresa cultural. Tanmateix, les pràctiques faciliten que els alumnes puguin aplicar els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, d’aquesta forma, complementin i enriqueixin una formació integral en el desenvolupament de projectes culturals.

El Grau d’Humanitats i Estudis Culturals vol oferir una formació àmplia i panoràmica relacionada amb la cultura, pel que les pràctiques professionals busquen una aplicació en qualsevol dels àmbits de coneixement propis de la disciplina: art, literatura, història, filologia, filosofia, etc.

Requisits previs

L'assignatura de Pràctiques Professionals només pot ser cursada per estudiants matriculats en el darrer curs del Grau.

Objectius

  • Tenir una primera experiència laboral en àmbit relacionat amb els estudis del Grau en Humanitats i Estudis Culturals.
  • Conèixer el funcionament d’una institució o empresa relacionada amb la gestió cultural.
  • Conèixer els processos i metodologia que intervenen a l’execució i gestió d’un projecte cultural.
  • Reflexionar sobre l’experiència laboral.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • E01 - Coneixement i habilitat per donar una visió cultural/humanística a d'altres ciències o als seus mètodes
  • E02 - Coneixement i habilitat per fer servir mètodes i tècniques propis de les ciències humanes
  • E05 - Capacitat per avaluar determinats aspectes socials vinculats a la diversitat cultural
  • E09 - Conèixer els límits i les vies de la comunicació intercultural
  • E10 - Capacitat per definir temes de recerca que puguin contribuir al coneixement i debat cultural
  • E11 - Ser capaçt d'interpretar dades derivades de les observacions en relacionaó amb la seva significació i relacionar-les amb les teories apropiades
  • E22 - Coneixement d'instruments de recopilació de dades, com ara catàlegs bibliogràfics, inventaris d'arxius, fonts documentals, referències electròniques, etc. i habilitat per fer-los
  • E23 - Capacitat per fer servir els recursos i les tècniques informàtiques per elaborar assajos culturals o relacionats amb la cultura
  • E24 - Habilitat per exposar de manera narrativa els resultats de la recerca d'acord amb els cànons crítics de cada matèria.
  • E26 - Capacitat per llegir i escriure textos o documents originals en lamateixa llengua i en d'altres, així com per transcriure, resumir i catalogar informació de manera pertinent
  • E27 - Capacitat per treballar en contextos multiculturals
  • E28 - Habilitat per organitzar informació cultural complexa de manera coherent des d'enfocaments puntuals
  • E30 - Capacitat per definir temes de recerca cultural que puguin contribuir a la innovació i la millora de la societat
  • E31 - Transferència de coneixement i bones pràctiques en altres sectors.
  • E32 - Capacitat per gestionar projectes culturals orientats a la conservació del patrimoni
  • E33 - Capacitat per relacionar conceptes relatius al patrimoni, el territori i la identitat cultural
  • E34 - Capacitat per crear recursos educatius en l'àmbit cultural
  • E35 - Habilitats bàsiques relacionades amb la gestió de recursos econòmics en organitzacions i projectes culturals
  • E36 - Incentivar/generar la dimensió cultural com a recurs en institucions, mercats, indústries, empreses
  • E38 - Coneixement dels problemes de les fonts d'informació en temes internacionals
  • G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
  • G04 - Capacitat per prendre decisions, resoldre problemes i elaborar judicis argumentats
  • G05 - Capacitat de treball autònom, d'organització i planificació
  • G07 - Compromís ètic i social, respecte envers altres cultures i sensibilitat per l'ambient
  • G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
  • G10 - Destresa en l'ús de les TIC, organització i gestió de la informació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

El resultat de les pràctiques consisteix en què l’alumne hagi gaudit l’oportunitat d’aplicar els coneixements teòrics i els continguts acadèmics en el treball desenvolupat. Tanmateix, el període de pràctiques haurà incorporat l’estudiant a la realitat empresarial, fent que aquest desenvolupi una sèrie de competències i habilitats que l'ajudaran en la seva futura inserció en el món laboral.

Continguts

Al marge de les hores que l'estudiant ha de desenvolupar en una institució o empresa vinculada amb la cultura i els estudis humanístics, també se celebraran seminaris i tallers de suport per complementar la formació proveïda per les pràctiques.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La realització de pràctiques pot tenir lloc durant el curs lectiu (en horari de tarda) o després del mateix, durant l’estiu següent a l’acabar l’últim curs.

El desenvolupament comporta vàries fases:

1.- Sessió de tutoria amb el responsable de pràctiques per conèixer el perfil i les expectatives de l’alumne, així com per assessorar en la preparació del CV.

2.- Recerca d’empreses i institucions i difusió de les ofertes de pràctiques per part del responsable de pràctiques. Addicionalment, hi ha altres vies per a l’organització de pràctiques, que en tot cas seran establides pel responsable de pràctiques juntament amb l’alumne.

3.- sol·licitud de pràctiques indicant l’oferta on l’alumne es vol inscriure.

4.- Entrevista personal amb l’empresa/institució i selecció del candidat.

5.- Desenvolupament de les pràctiques. Com a norma general, les pràctiques seran de 250 hores. En qualsevol cas, el total de les pràctiques no podrà excedir les 450 hores.´

6.- Redacció de la memòria per part de l’alumne.

Durant tot el curs, el responsable de pràctiques portarà a terme tutories de seguiment, així com tutories d’orientació dels alumnes que ho demanin.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les pràctiques s’avaluaran a partir de l’informe del tutor a l’empresa o institució i la memòria presentada per l’estudiant.

Es tindran en compte, per una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte, i per l’altra, la memòria presentada, o haurà de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball portat a terme.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00