Pràctiques Professionals
Mòdul: Recursos d'investigació i desenvolupament
Matèria: Pràctiques professionals
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català, anglès
Responsable
MsU Naghieli Simone AMARISTA - amarista-alumni@uic.es
Horari d'atenció
De dilluns a dijous de 11.00 a 14.30 - Secretaria de la Facultat d'Humanitats
Prèvia cita per email a amarista@uic.es.
Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis conduents al títol de Grau en Humanitats i estudis culturals, ja que permeten que l’estudiant entri en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector, que es vinculi a la posada en marxa o al desenvolupament d’un projecte o bé al treball que es realitza des d’un departament d’una empresa o una institució. Així mateix, les pràctiques faciliten que els alumnes apliquin els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, en conseqüència, complementin i enriqueixin la formació integral en gestió cultural.
Els del Grau
L'estudiant:
En tractar-se d’una assignatura de tipus pràctic, no hi ha continguts específics, sinó més aviat és l’aplicació pràctica de tot allò que els alumnes van aprenent al llarg del curs.
Dades a tenir en compte:
La realització de pràctiques es pot dur a terme durant el període lectiu (en horari de matí). En cas de voler fer pràctiques a l'estiu, només es podran realitzar en l'estiu del tercer any.
La data límit per lliurar la memòria és l'1 de juliol.
El desenvolupament de les pràctiques comporta vàries fases:
1.- Sessió de tutoria amb la responsable de pràctiques per tal de conèixer el perfil i les expectatives de l’alumne, així com per a assessorar en la preparació del CV. Aquesta reunió ha de sol·licitar-se a través d'un correo electrònic, almenys tres mesos abans de la data en la qual es desitja fer pràctiques.
2.- Cerca d’empreses i institucions de pràctiques per part de l'alumne i de la responsable de pràctiques i difusió de les ofertes per part de la responsable de pràctiques.Les pràctiques funcionen segons l'oferta i la demanda, no sempre es poden garantir a la institució o el calendari sol·licitats
3.- Sol·licitud de pràctiques.
4.- Entrevista personal a l’ empresa-institució i selecció de candidat.
5.- Desenvolupament de les pràctiques. Com a norma general, l’estada en pràctiques serà d'un mínim de 250 hores. La empresa o institució assigna a un tutor que supervisa el treball de l’alumne.
6.- Redacció de la memòria per part de l’alumne.
Durant tot el curs, la responsable de pràctiques realitzarà tutories de seguiment, així com tutories d’orientació als alumnes que ho sol·licitin.
Activitats formatives |
Descripció |
Assistència a les pràctiques |
Formació portada a terme en institucions i empreses en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric. |
Metodologia docent |
Descripció |
Tutories |
Reunió personalitzada amb cada alumne per conèixer els seus interessos i evolució de la cerca de pràctiques |
Assistència a les pràctiques |
Formació portada a terme en institucions i empreses en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric. |
Les pràctiques es qualificaran a partir de l’informe del tutor de pràctiques en l'institució/empresa (70% de la nota) i de la memòria presentada per l’estudiant (30% de la nota).
Es tindran en compte, d’una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte i, de l’altra, la memòria presentada, on han de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball.
Tant la memòria com l'avaluació hauran de ser lliurades màxim 10 dies després de la data de finalització de pràctiques.