Assignatura

Pràctiques Professionals

  • codi 10102
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus PR
  • credits 12

Mòdul: Recursos d'investigació i desenvolupament

Matèria: Pràctiques professionals

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català

Professorat

Responsable

Dra. Judith URBANO - jurbano@uic.es

Horari d'atenció

De dilluns a dijous de 11.00 a 14.30 - Secretaria de la Facultat d'Humanitats

Prèvia cita per email a amarista@uic.es. 

Presentació

Les pràctiques constitueixen un element fonamental dels estudis conduents al títol de Grau en Humanitats i estudis culturals, ja que permeten que l’estudiant entri en contacte directe amb la realitat d’un determinat sector, que es vinculi a la posada en marxa o al desenvolupament d’un projecte o bé al treball que es realitza des d’un departament d’una empresa o una institució. Així mateix, les pràctiques faciliten que els alumnes apliquin els coneixements i les habilitats que van adquirint a les assignatures teòriques i, en conseqüència, complementin i enriqueixin la formació integral en gestió cultural.

Requisits previs

Els del Grau

Objectius

  • Conèixer el funcionament d’una entitat o empresa que ofereix serveis associats al grau 
  • Conèixer els processos que intervenen en l’execució i gestió d’un producte o projecte.
  • Reflexionar sobre la experiència laboral.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
  • G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
  • G04 - Capacitat per prendre decisions, resoldre problemes i elaborar judicis argumentats

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'estudiant:

  • Posseix les habilitats d’aprenentatge que li permeten continuar estudiant d’una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma. 
  • Sap comunicar, dinamitzar i mitjançar entre els diferents agents que intervenen en un projecte, programa o servei. 
  • Dissenya, dirigeix, produeix i avalua projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals o socials en les quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions. 
  • Du a terme el treball proposat en una empresa o institució, pública o privada, gestionant el temps de manera eficaç i eficient.  

Continguts

En tractar-se d’una assignatura de tipus pràctic, no hi ha continguts específics, sinó més aviat és l’aplicació pràctica de tot allò que els alumnes van aprenent al llarg del curs.

 

Dades a tenir en compte: 

La realització de pràctiques es pot dur a terme durant el període lectiu (en horari de matí). En cas de voler fer pràctiques a l'estiu, només es podran realitzar en l'estiu del tercer any. 

 La data límit per lliurar la memòria és l'1 de juliol.

El desenvolupament de les pràctiques comporta vàries fases:

1.- Sessió de tutoria amb la responsable de pràctiques per tal de conèixer el  perfil i les expectatives de l’alumne, així com per a assessorar en la preparació del CV. Aquesta reunió ha de sol·licitar-se a través d'un correo electrònic, almenys tres mesos abans de la data en la qual es desitja fer pràctiques. 

2.- Cerca d’empreses i institucions de pràctiques per part de l'alumne i de la responsable de pràctiques i difusió de les ofertes per part de la responsable de pràctiques.Les pràctiques funcionen segons l'oferta i la demanda, no sempre es poden garantir a la institució o el calendari sol·licitats

3.- Sol·licitud de pràctiques.

4.- Entrevista personal a l’ empresa-institució i selecció de candidat.

5.- Desenvolupament de les pràctiques. Com a norma general, l’estada en pràctiques serà d'un mínim de 250 hores. La empresa o institució assigna a un tutor que supervisa el treball de l’alumne.

6.- Redacció de la memòria per part de l’alumne.

 

Durant tot el curs, la responsable de pràctiques realitzarà tutories de seguiment, així com tutories d’orientació als alumnes que ho sol·licitin.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Activitats formatives

Descripció

Assistència a les pràctiques

Formació portada a terme en institucions i empreses en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric.

 

Metodologia docent

Descripció

Tutories

Reunió personalitzada amb cada alumne per conèixer els seus interessos i evolució de la cerca de pràctiques

Assistència a les pràctiques

Formació portada a terme en institucions i empreses en què l’alumne evidenciarà l’obtenció de coneixements i habilitats adquirits en el mòdul teòric.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les pràctiques es qualificaran a partir de l’informe del tutor de pràctiques en l'institució/empresa (70% de la nota) i de la memòria presentada per l’estudiant (30% de la nota).

Es tindran en compte, d’una banda, la qualitat del treball realitzat i la implicació en el projecte i, de l’altra, la memòria presentada, on han de constar una explicació raonada i una valoració crítica del treball.

Tant la memòria com l'avaluació hauran de ser lliurades màxim 10 dies després de la data de finalització de pràctiques.

Material didàctic

      Materials
            AVALUACIÓ TUTOR EXTERN (NOMÉS PER A INFORMACIÓ) evaluacion-tutor.docx 
            EXEMPLE DE CV cvtemplate.doc 
            FITXA DE SOL·LICITUD DE PRÀCTIQUES gradomodelosolicituddepracticas.docx 
            FITXA PER A l'ANNEX (NOMÉS PER A INFORMACIÓ) fichaparaelanexogrado.doc 
            MODELO A SEGUIR PARA MEMORIA FINAL  informefinalestudiante_espanol1.docx 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00