Assignatura

Gestió del Despatx

  • codi 10318
  • curs 1
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 2

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Dr. Carlos DE MIRANDA - cdemiranda@uic.es

Horari d'atenció

Qualsevol qüestió relativa a la marxa i desenvolupament del mòdul, al seu contingut o a la avaluació del mateix hauran d’adreçar-se al coordinador del mateix, prof. Carlos de Miranda, cdemiranda@uic.es.

Presentació

L'assignatura de Gestió del Despatx pretén dotar al futur advocat de les eines necessàries per aconseguir que el seu treball sigui més eficaç i competitiu. Les possibilitats d'organització del propi despatx, el coneixement de tots els àmbits de la gestió, des de la comunicació i la publicitat fins al programari més adequat o els sistemes de comptabilitat facilitaran a l'advocat familiaritzar-se i desembolicar-se amb més facilitat en l'exercici de la professió.

Requisits previs

No es demanen. Els elements normatius i teòrics necessaris es contenen als materials annexos, a la bibliografia recomanada i també es transmet a l’aula.

Objectius

Conèixer totes les eines de gestió que existeixen actualment per als despatxos d'advocats. Simular diferents models d'organització que abastin totes les àrees de gestió d'un despatx per afavorir una correcta presa de decisions del futur professional davant aquestes qüestions.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CA11 - Saber desenvolupar destreses que permetin a l'advocat millorar l'eficiència de la seva feina i potenciar el funcionament global de l'equip o institució en què les desenvolupa mitjançant l'accés a fonts d'informació, el coneixement d'idiomes, la gestió del coneixement i el maneig de tècniques i eines aplicades.
  • CA12 - Conèixer, saber organitzar i planificar els recursos individuals i col·lectius disponibles per a l'exercici en les seves diferents modalitats organitzatives de la professió d'advocat.
  • CA14 - Saber desenvolupar treballs professionals en equips específics i interdisciplinaris.
  • CA06 - Conèixer i avaluar les diferents responsabilitats vinculades a l'exercici de l'activitat professional, incloent el funcionament bàsic de l'assistència jurídica gratuïta i la promoció de la responsabilitat social de l'advocat.
  • CA09 - Conèixer i saber aplicar en la pràctica l'entorn organitzatiu, de gestió i comercial de la professió d'advocat, així com el marc jurídic associatiu, fiscal, laboral i de protecció de dades de caràcter personal.
  • CB07 - Saber aplicar els coneixements adquirits i la tenir la capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
  • CA05 - Conèixer i saber aplicar els drets i deures deontològics professionals en les relacions de l'advocat amb el client, les altres parts, el tribunal o autoritat pública i entre advocats.
  • CA07 - Saber identificar conflictes d'interessos i conèixer les tècniques per a la resoldre’ls, establir l'abast del secret professional i de la confidencialitat, i preservar la independència de criteri.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Assimila la rica fenomenologia de sistemes de gestió d'un despatx d'advocats.
  • Disposa de coneixements sobre les diverses formes societàries i no societàries de l'exercici de la professió d'advocat.
  • Desplega una visió específica entorn del marc fiscal, laboral i de màrqueting de l'exercici de l'advocacia.
  • Interpreta els principals sistemes de infotecnología jurídica aplicats a la labor diària del despatx d'advocats.

Continguts

Models de gestió d'un despatx d'advocats, incloent aspectes empresarials, fiscals, laborals i de màrqueting. Infotecnología jurídica, llenguatge forense.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

El Master Universitari en Advocacia basa la seva metodologia en el “mètode del cas” que consisteix a estudiar els supòsits i problemàtiques reals que es tracten en els despatxos. Els alumnes preparen i analitzen els casos, identifiquen els problemes i, de manera individual o grupal, una vegada en classe juntament amb el professor, busquen solucions i fan una posada en comú de les alternatives possibles per solucionar-los.

Amb el mètode del cas pretenem ajudar a l'alumne al fet que adquireixi les principals habilitats d'un bon professional de l'advocacia com són el raonament lògic, facilitat d'expressió oral i domini del llenguatge, entre unes altres.

El modulo sobre Gestió de Despatx consta de 2 ECTS dels quals 20 hores són docència i 30 hores són un mínim que s'exigirà de treball de l'alumne i del que serà avaluat.

Bibliografia i recursos

En línia de principi, no es remet a l’estudiant a cap bibliografia específica, rebent del professor lels recursos didàctics que en el seu cas poguessin ésser necessaris.

Material didàctic

      Materials
            COMPETENCIAS DEL ABOGADO DEL SIGLO XXI presentacionclasemua28sept2017.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00