Assignatura

Protocol i Tècniques de Debat

  • codi 10749
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Horari
grup M
 Sem.2  DV 12:00 14:00 a506

Professorat

Responsable

Lc. Fernando CARRERA - fcarrera@uic.es

Horari d'atenció

fcarrera@uic.es

 

Presentació

L'assignatura pretén que l'alumne adquireixi habilitats comunicatives suficients per a transmetre coneixements amb claredat, argumentar de forma lògica i contra argumentar quan sigui necessari, a la vegada que treballa el protocol dins i fora de l'àmbit de l'argumentació.

Requisits previs

Ser conscient de la necessitat de saber argumentar i estar motivat per posar-se a prova a cada classe per aconseguir superar tant la part teòrica com la part pràctica.

Objectius

Els que es deriven de l'aplicació dels continguts del temari.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • E06 - Consciència dels punts de vista que es deriven d'antecedents culturals i socials diferents i respecte cap aquests punts de vista
  • E10 - Capacitat per definir temes de recerca que puguin contribuir al coneixement i debat cultural
  • E14 - Capacitat crítica davant de les manifestacions literàries i artístiques
  • E17 - Coneixement de la realitat europea des d'una perspectiva comparada
  • E21 - Domini dels diferents nivells i funcions del llenguatge
  • E25 - Capacitat de comunicar-se oralment en el mateix idioma i en idiomes estrangers utilitzant terminologia i tècniques acceptades en el marc cultural de cadascun
  • G01 - Capacitat per comprendre i expressar idees i arguments amb ordre i coherència de manera oral i escrita
  • G02 - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • G03 - Capacitat de crítica i autocrítica.
  • G04 - Capacitat per prendre decisions, resoldre problemes i elaborar judicis argumentats
  • G05 - Capacitat de treball autònom, d'organització i planificació
  • G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
  • G08 - Capacitat d'investigació
  • G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
  • E09 - Conèixer els límits i les vies de la comunicació intercultural
  • E29 - Habilitats de mediació en conflictes amb intervenció del factor intercultural
  • E36 - Incentivar/generar la dimensió cultural com a recurs en institucions, mercats, indústries, empreses
  • E38 - Coneixement dels problemes de les fonts d'informació en temes internacionals

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Aconseguir desinhibir l'alumne i eliminar totes aquelles barreres que impedeixen la fluïdesa en el moment de parlar en públic.

2. Estructurar de forma lògica els arguments per poder traslladar de forma clara les idees principals.

3. Capacitat de síntesis per efectuar discursos clars i concisos.

4. Facilitat per analitzar discursos.

5. Conèixer totes les fal·làcies formals per a poder identificar-les ràpidament.

6. Velocitat per contra argumentar.

7. Versatilitat per variar els arguments en funció del feedback rebut.

8. Elements claus per elaborar els arguments,

9. Capacitat per seleccionar els arguments rellevants i prescindir dels dèbils.

10. Ús adequat de figures retòriques.

11. Fomentar el pensament crític.

12. Compaginar creativitat i originalitat per sorprendre en la creació del missatge.

13. Analitzar dades estadístiques i aplicar-les a l'argumentació.

Continguts


Tema 1 Deshinibició
      1.1 Anàlisi punts forts
      1.2 procés de coaching comunicatiu

Tema 2 Anàlisi de forma
      2.1 Llenguatje no verbal
      2.2 Moviment i ritme
      2.3 Persuasió i inconsciencia

Tema 3 Punts importants a una argumentació
      3.1 Criteri en selecció d'arguments
      3.2 Estructuració de la informació

Tema 4 Contextualització favorable

Tema 4 Anàlisi de discursos i oradors
      4.1 Discursos d'actualitat
      4.2 Discursos historics

Tema 5 Anàlisi de debat

Tema 6 Falàcies formals

Tema 7 Manipulació d'estadístiques

Tema 8 Protocol
      8.1 Línea vermella
      8.2 Adequació

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura combinarà sessions pràctiques amb sessions d'exposició del temari per part del professor. A les sessions pràctiques s'efectuaran debats, discursos i anàlisi de diferents argumentacions històriques.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

50% exàmen final

25% participació a classe

25% exercicis i treballs

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Examen final
50
Participació activa de l'alumne a classe
25
Treballs, informes, memòries, exercicis, anàlisi de lectures, etc.
25

Bibliografia i recursos

  1. Ericson, M. John; The debaters guide; 3rd Edition 2003 by Southern Illinois University Press

  2. Crowley, Sharon; Ancient rethoric for contemporany students; 2004; Pearson educationc Inc.

  3. Hogan, kevin; The psycology of persuation; 2004; Pelican publishing company, Grenta

  4. Weston, Anthony; Las claves de la argumentación; 2001; Ariel S.A.

  5. Schopenhauer, Arthur; El Arte de tener Razón

  6. Blackburn, S; tink, a compelling introduction to philosophy; 1999 Oxford University Press

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 29/05/2015 12:00h a506
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00