Protocol i Tècniques de Debat
Llengua d'impartició principal: castellà
L'assignatura pretén que l'alumne adquireixi habilitats comunicatives suficients per a transmetre coneixements amb claredat, argumentar de forma lògica i contra argumentar quan sigui necessari, a la vegada que treballa el protocol dins i fora de l'àmbit de l'argumentació.
Ser conscient de la necessitat de saber argumentar i estar motivat per posar-se a prova a cada classe per aconseguir superar tant la part teòrica com la part pràctica.
Els que es deriven de l'aplicació dels continguts del temari.
1. Aconseguir desinhibir l'alumne i eliminar totes aquelles barreres que impedeixen la fluïdesa en el moment de parlar en públic.
2. Estructurar de forma lògica els arguments per poder traslladar de forma clara les idees principals.
3. Capacitat de síntesis per efectuar discursos clars i concisos.
4. Facilitat per analitzar discursos.
5. Conèixer totes les fal·làcies formals per a poder identificar-les ràpidament.
6. Velocitat per contra argumentar.
7. Versatilitat per variar els arguments en funció del feedback rebut.
8. Elements claus per elaborar els arguments,
9. Capacitat per seleccionar els arguments rellevants i prescindir dels dèbils.
10. Ús adequat de figures retòriques.
11. Fomentar el pensament crític.
12. Compaginar creativitat i originalitat per sorprendre en la creació del missatge.
13. Analitzar dades estadístiques i aplicar-les a l'argumentació.
L'assignatura combinarà sessions pràctiques amb sessions d'exposició del temari per part del professor. A les sessions pràctiques s'efectuaran debats, discursos i anàlisi de diferents argumentacions històriques.
50% exàmen final
25% participació a classe
25% exercicis i treballs
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen final | 50 |
Participació activa de l'alumne a classe | 25 |
Treballs, informes, memòries, exercicis, anàlisi de lectures, etc. | 25 |
Ericson, M. John; The debaters guide; 3rd Edition 2003 by Southern Illinois University Press
Crowley, Sharon; Ancient rethoric for contemporany students; 2004; Pearson educationc Inc.
Hogan, kevin; The psycology of persuation; 2004; Pelican publishing company, Grenta
Weston, Anthony; Las claves de la argumentación; 2001; Ariel S.A.
Schopenhauer, Arthur; El Arte de tener Razón