Investigació en Endodòncia
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà,
Responsable
Dr. Fernando Salvador DURÁN-SINDREU - fduran@uic.es
Horari d'atenció
Els dijous de 8:30 a 10:00. Es recomana demanar cita prèvia via mail.
Dr. Juan Gonzalo Olivieri: jgolivieri@uic.es
En aquesta assignatura s'integra pràcticament la major part de les habilitats necessàries per iniciar-se en el camp de la investigació i van avaluar de forma integrada les habilitats necessàries per unir-se més endavant un programa de doctorat.
Anglès nivell mitjà.
Informàtica nivell bàsic.
Aprendre a iniciar un protocol d'investigació in vitro, clínic i experimental aprovat pels comitès rellevants d'acord amb les característiques de cada protocol.
Definir els principals conceptes de recerca en ciències de la salut.
Descriure les diferents fases del procés d'investigació.
Distingir entre els models d'investigació quantitativa i qualitativa, identicando els principals avantatges i limitacions d'ambdós models.
Estructurar una adequada estratègia de cerca bibliogràfica a les principals bases de dades relacionades amb les ciències de la salut.
Accedir a les fonts documentals identificades en la recerca bibliogràfica, descarregant els documents complets per a la seva avaluació.
Avaluar críticament la literatura científica trobada.
Descriure els conceptes bàsics relacionats amb el mesurament de variables i l'obtenció de dades quantitatives.
Descriure els diferents procediments d'obtenció de dades quantitatives i identificar-los en estudis publicats.
Dissenyar un protocol bàsic d'investigació basat en el mètode científic.
Justificar la realització d'una investigació sobre la base de la recerca bibliogràfica realitzada, construint el marc conceptual de la mateixa.
Presentar els objectius, preguntes i hipòtesis d'una investigació relacionats al tema a tractar.
Identificar els diferents tipus d'articles científics, la seva estructura i característiques i les normes de publicació dels mateixos.
Els estudiants de primer curs hauran de presentar un protocol d'investigació realitzat pel seu director i tutor del programa de recerca de màster. Aquest protocol pot ser un projecte nou, un estudi previ continu o un projecte d'alumne no iniciat de tercer any (vegeu a continuació). Tots els protocols del projecte de recerca es presenten al responsable de la recerca de màsters endodònics abans de novembre del primer any. Aquest protocol de recerca escrit inclou una breu revisió bibliogràfica, racionalitat i esquema experimental (vegeu el document X1 o apèndix). El protocol és avaluat pel responsable de la investigació endodòntica i el director del programa i les correccions s'envien a l'investigador principal, tutor i estudiant quan es consideri necessari. Una vegada que el protocol es considera adequat, es presenta a la comissió d'avaluació dels projectes de recerca de màster de la Universitat. Un cop concedida l'aprovació d'aquesta comissió, s'envia una carta d'aprovació als investigadors per mitjà del servei d'administració. L'aprovació del Comitè d'Ètica Universitària és obligatòria abans de començar qualsevol estudi d'investigació seguint diferents camins si es tracta d'un laboratori (Comitè d'ètica de recerca o CER) o un estudi clínic (comitè d'investigació clínica d'ètica o CEIC).
S'espera que tots els estudiants presentin a la reunió anual de l'Associació Nacional d'Endodòncia (AEDE) o al congrés bianual de European Endodontic (ESE) les seves conclusions preliminars de recerca per a la seva presentació en forma de comunicació oral o de cartell que es consideri adequada pel director del programa.
Els resultats i l'esborrany final d'aquest projecte de recerca s'han de presentar al 15 de juny (es determinen les dades exactes cada any segons el calendari). La qualitat de la investigació final hauria de ser prou bona per a la presentació per a la publicació en revistes odontològiques respectades, com ara l'IEJ, JOE o revistes nacionals. Així, un document corresponent a l'esborrany final s'ha de presentar al document més adequat de la llista JCR.
L'estudiant serà assignat un tutor i un director d'estudis de recerca.
Periòdicament, s'organitzaran reunions amb les dues per debatre sobre el rendiment de l'estudi per a l'avaluació contínua de l'estudi i el progrés dels estudiants en l'estudi, assegurant que adquireixi totes les competències per assolir les competències i els resultats d'aprenentatge necessaris.
Activitats no presencials
- Grup de treball (GT)
- Treball autònom (TA)
Activitats de seguiment:
- Tutorials (TU)
- Avaluació (AV)
L'avaluació del projecte d'investigació endodòntica es realitza de manera contínua.
- TG 10%
- TA 60%
- TU 30%