Assignatura

Tècniques de Debat

  • codi 12302
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Presentació

Parlar en públic s'ha convertit en una eina indispensable en l'àmbit professional. L'assignatura pretén que l'alumne adquireixi habilitats comunicatives suficients per a transmetre coneixements amb claredat, argumentar de forma lògica i contra argumentar. L'alumne aprendrà a formular i expressar els seus coneixements i idees amb serenitat i confiança. I millorarà la seva habilitat per escoltar i avaluar opinions diverses.

Requisits previs

Ser conscient de la necessitat de saber argumentar i estar motivat per posar-se a prova a cada classe per aconseguir superar tant la part teòrica com la part pràctica.

Objectius

    Conèixer les habilitats pròpies d'oratòria que es posseeixen i les que necessiten alguna atenció
    Elaborar discursos organitzats: Si es selecciona un esquema apropiat, utilitzant transicions
adequades   en        passar d'una idea a una altra i creant una sòlida introducció i conclusió
    Determinar el propòsit del discurs: informar, persuadir, entretenir o inspirar.
    Projectar sinceritat i convicció
    Fer un ús adequat de les paraules i de la seva organització
    Utilitza un llenguatge corporal que realç el missatge i de major credibilitat
    Utilitza el volum, to, velocitat i qualitat de la veu per reflectir significat i interès al missatge. Utilitza pauses que ho realcin i utilitzar diversitat vocal directa i naturalment
    Seleccionar ajudes visuals que siguin apropiades i usar-les correctament amb facilitat i confiança
    Adquirir l'habilitat de persuadir les persones, fent-les entendre i acceptar les teves idees
    Fer avaluacions a altres oradors, reforçant habilitats de pensament crític, retroalimentació i motivació

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • E06 - Consciència dels punts de vista que es deriven d'antecedents culturals i socials diferents i respecte cap aquests punts de vista
  • E10 - Capacitat per definir temes de recerca que puguin contribuir al coneixement i debat cultural
  • E14 - Capacitat crítica davant de les manifestacions literàries i artístiques
  • E17 - Coneixement de la realitat europea des d'una perspectiva comparada
  • E21 - Domini dels diferents nivells i funcions del llenguatge
  • E25 - Capacitat de comunicar-se oralment en el mateix idioma i en idiomes estrangers utilitzant terminologia i tècniques acceptades en el marc cultural de cadascun
  • E29 - Habilitats de mediació en conflictes amb intervenció del factor intercultural
  • E36 - Incentivar/generar la dimensió cultural com a recurs en institucions, mercats, indústries, empreses
  • E38 - Coneixement dels problemes de les fonts d'informació en temes internacionals
  • G01 - Capacitat per comprendre i expressar idees i arguments amb ordre i coherència de manera oral i escrita
  • G02 - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.
  • G03 - Capacitat de crítica i autocrítica.
  • G04 - Capacitat per prendre decisions, resoldre problemes i elaborar judicis argumentats
  • G05 - Capacitat de treball autònom, d'organització i planificació
  • G06 - Capacitat de treball en equip, habilitats interpersonals i lideratge
  • G08 - Capacitat d'investigació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Aconseguir desinhibir l'alumne i eliminar totes aquelles barreres que impedeixen la fluïdesa en el moment de parlar en públic.

2. Estructurar de forma lògica els arguments per poder traslladar de forma clara les idees principals.

3. Capacitat de síntesis per efectuar discursos clars i concisos.

4. Facilitat per analitzar discursos.

5. Conèixer totes les fal·làcies formals per a poder identificar-les ràpidament.

6. Velocitat per contra argumentar.

7. Versatilitat per variar els arguments en funció del feedback rebut.

8. Elements claus per elaborar els arguments,

9. Capacitat per seleccionar els arguments rellevants i prescindir dels dèbils.

10. Ús adequat de figures retòriques.

11. Fomentar el pensament crític.

12. Compaginar creativitat i originalitat per sorprendre en la creació del missatge.

13. Analitzar dades estadístiques i aplicar-les a l'argumentació.


Continguts

Tema 1 Desinhibició
      1.1 Anàlisi punts forts
      1.2 Procés de coaching comunicatiu

Tema 2 Anàlisi de forma
      2.1 Llenguatge no verbal
      2.2 Moviment i ritme
      2.3 Persuasió i inconsciència

Tema 3 Punts importants a una argumentació
      3.1 Criteri en selecció d'arguments
      3.2 Estructuració de la informació

Tema 4 Contextualització favorable

Tema 4 Anàlisi de discursos i oradors
      4.1 Discursos d'actualitat
      4.2 Discursos històrics

Tema 5 Anàlisi de debat

Tema 6 Fal·làcies formals

Tema 7 Manipulació d'estadístiques

Tema 8 Protocol
      8.1 Línia vermella
      8.2 Adequació

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura combinarà sessions pràctiques amb sessions d'exposició del temari per part del professor. A les sessions pràctiques s'efectuaran debats, discursos i anàlisi de diferents argumentacions històriques.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

50% examen final consistent en discurs de 90 segons

50% avaluació continuada d'exercicis a classe

Bibliografia i recursos

  1. Ericson, M. John; The debaters guide; 3rd Edition 2003 by Southern Illinois University Press
  2. Crowley, Sharon; Ancient rethoric for contemporany students; 2004; Pearson educationc Inc.
  3. Hogan, kevin; The psycology of persuation; 2004; Pelican publishing company, Grenta
  4. Weston, Anthony; Las claves de la argumentación; 2001; Ariel S.A.
  5. Schopenhauer, Arthur; El Arte de tener Razón
  1. Blackburn, S; tink, a compelling introduction to philosophy; 1999 Oxford University Press

Material didàctic

      Materials
            2018- agenda_clase_2018.docx 
            2018- cronograma_2018.pdf 
            2018- evaluacion_individual_2018.pdf 
            2018- instruccionessesiones_2018.pdf 
            2018- rompehielos.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00