Motius Literaris
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
El coneixement directe, és a dir, la lectura de grans obres de la literatura universal no és un adorn ni un luxe; és una necessitat. Les obres dels clàssics contenen els secrets —en clau estètica i narrativa— de la nostra pròpia identitat, de la història i la condició humana. Per aquest motiu, en una facultat d’Humanitats la literatura no és un complement, sinó un element essencial per a la formació d’humanistes.
Els alumnes erasmus han de tenir en compte que l'assignatura s'impartirà en català.
L’objectiu principal d’aquesta assignatura és formar bons lectors. Es tracta que els alumnes aprenguin a llegir i comprendre obres clàssiques d’una forma personal, profunda i vivencial.
Es combinarà l’exposició del context històric, social i cultural, i dels trets característics de l’autor i l’obra que s’estudia, amb la lectura i el comentari de fragments significatius d’aquestes obres. En el comentari de les obres hi haurà ocasió d’intercanviar impressions i experiències de la lectura de cadascú.
ACTIVITAT FORMATIVA | HORES | COMPETÈNCIES |
---|---|---|
Seminari o taller (anàlisi de textos, debat, sessió amb especialistes, presentació oral de treballs, etc.) | 20 | E06 E34 G06 G10 |
Classe teoricoexpositiva | 40 | E14 E23 E26 E27 G03 G04 G11 |
Els treballs d’anàlisi de les lectures i l’examen final hauran d’estar aprovats per separat (tenir un mínim de 5) per fer mitjana amb la resta de notes. En el cas que l’alumnat tingui un treball o l’examen suspès en la primera convocatòria, tindrà una qualificació de suspens però se li guardaran les notes de la resta fins a la segona convocatòria. Per altra part, si no presenta algun dels treballs o no fa l’examen final, tindrà una qualificació de no presentat però se li guardaran les notes de la resta fins a la segona convocatòria. Passada aquesta convocatòria, l’alumnat s’haurà de tornar a examinar de tot.
Data lliurament de treballs:
En aquesta assignatura és molt important que es faci un ús correcte de l’idioma en les proves escrites, treballs i presentacions orals, tant des del punt de vista de la gramàtica i de l’ortografia com de la puntuació i redacció. Així mateix, té una especial rellevància l’ús adequat de termes específics de la disciplina. El criteri que se seguirà davant d’aquests errors és el següent:
Finalment, cal tenir en compte que el plagi en els treballs escrits d’aquesta assignatura és inacceptable i, per tant, tot treball en què es cometi plagi serà avaluat amb un zero. El plagi consisteix a prendre les idees escrites per una altra persona i presentar-les com si fossin les pròpies idees, sense esmentar l’autor. El plagi (terme que ve de la paraula llatina per a ‘segrest’) és enganyós i deshonest.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Participació activa de l'alumne a classe | 20 |
Treballs, informes, memòries, exercicis, anàlisi de lectures, etc. | 60 |
Examen final | 20 |