Assignatura

LLengua Anglesa 1

  • codi 07832
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus FB
  • credits 6

Mòdul: Humanitats

Matèria: Competències de comunicació lingüística

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Horari
grup A
 Sem.2  DT 12:00 14:00 b208
 Sem.2  DJ 12:00 14:00 b208

Professorat

Responsable

Lc. Martyn Russell BAKER - mbaker@uic.es

Horari d'atenció

Hores convingudes

Presentació

L'objectiu principal del programa és dotar als estudiants dels coneixements i les habilitats necessàries per a què puguin realitzar tasques lingüístiques relacionades amb l'ús diari de l'anglès. Es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats lingüístiques d'expressió oral i escrita des d'un punt de vista comunicatiu i s'utilitzaran texts curts per a reforçar el coneixement i la comprensió de les estructures de la llengua i l'ús de nou vocabulari.

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en l'expressió oral i escrita en l'àmbit de les experiències personals i les opinions, mentre que les activitats de lectura versen sobre aspectes de la vida quotidiana, la cultura i la societat. Les tutories estan enfocades al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització d'un treball de grup a avaluar. L'última part és l'aprenentatge autònom, i se centra bàsicament en el desenvolupament de les habilitats de comprensió oral, la consolidació de la gramàtica i l'adquisició d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

Les tres parts s'han dissenyat específicament perquè l'estudiant tingui les habilitats, el coneixement i els recursos necessaris per a comunicar-se en anglès amb seguretat i d'una manera eficaç.


Requisits previs

 

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1

 

Objectius

Classe magistral:

Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per comunicar-se d'una manera eficaç en anglès, tant en situacions quotidianes com en un context acadèmic.

Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, utilitzant  diversos estímuls. Facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

Tutories:

Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per treballar amb altres, tant en la llengua nativa com en l'estrangera.

Aprenentatge autònom:

Desenvolupar les habilitats de comprensió oral, familiaritzar-se amb diferents accents i vocabulari en situacions quotidianes i en el context familiar i consolidar l'ús de la gramàtica. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.

 

 

 

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competències lingüístiques en anglès (competència 2)

Competències no lingüístiques en anglès

2. (30) Habilitat per treballar de forma autònoma.

3. (16) Desenvolupar habilitats interpersonals.

  • G02 - Capacitat d'anàlisi i de síntesi.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els estudiants hauran d’assolir una de les competències abans esmentades, en un nivell B1.

Competencias lingüísticas en anglès (competència 2) 

Expressió oral

a. Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements (B1*).           

Interacció oral

b. Es comunica en converses que tractin de temes quotidians, expressa opinions personals i intercanvia informació sobre temes familiars d'interès personal o relacionats amb la vida diària. (B1.1).

Expressió escrita

c. Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal (B1*).

Comprensió lectora

d. Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori (B1*).

Escoltar conferències i presentacions

e. Comprèn, en línies generals, discursos senzills i breus sobre temes quotidians sempre que es portin a terme amb una pronunciació estàndard i clara (B1.1*).

 

*Els estudiants que a l'inici del curs demostrin un nivell B1 , hauran d’aquirir  les capacitats lingüístiques equivalents a un nivel B1+ o superior.

Competències no lingüístiques en anglès

2. (30) Habilitat per treballar de forma autònoma.
3. (16) Desenvolupar habilitats interpersonals.

Continguts

Temes:

Els estudiants treballaran sobre temes relacionats amb la seva realitat més propera:   feina, lleure, viatges, relacions interpersonals i altres temes d'interès general.

Coneixement de la llengua:

Els estudiants repassaran l'ús dels temps verbals present, passat i futur, incloent alguns aspectes dels temps perfecte i continu; expressions de valor hipotètic; verbs modals auxiliars; el mode indirecte; estructures passives; i les diferents classes d'oracions.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Amb l'objectiu de desenvolupar les habilitats lingüístiques (expressió oral i escrita, i comprensió oral i lectora) s'utilitzaran diversos materials i es realitzaran diferents activitats amb un enfocament comunicatiu. Així mateix, els estudiants participaran activament a classe, en parelles i en petits grups, tot posant en pràctica els nous coneixements adquirits.

A més, es prestarà especial atenció a la preparació per a l'estudi autònom utilitzant mitjans d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès al llarg de la seva vida professional.

ACTIVITAT FORMATIVAHORESCOMPETÈNCIES
Classe pràctica (anàlisi de casos, visites, ús de TIC...)
30G02 G16 G30
Classe teoricoexpositiva
30G02 G16 G30

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Activitat educativa

% nota final

Resultat d’aprenentatge

Estudi autònom

(exercicis d’expressió escrita  i de comprensió oral)

15%

Habilitat per treballar de forma autònoma (competència 30)

Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements.

Es comunica en converses que tractin de temes quotidians, expressa opinions personals i intercanvia informació sobre temes familiars d'interès personal o relacionats amb la vida diària, sempre que es  presentin de forma clara i ben estructurada.

Proves parcials

20%

Coneixement de la llengua anglesa (competència 2)

Prova de comprensió lectora

15%

Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori.

Proves d’expressió escrita

10%

Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal.

Treball de grup

20 %

Demostrar l’habilitat per a treballar de forma autònoma (competència 30)

Desenvolupar habilitats interpersonals (competència 16)

Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements

Examen final

20%

Coneixement de la llengua anglesa (competència 2)

 

“Es recorda als alumnes que l'assistència i la participació a classe, així com l'avaluació continuada, són elements imprescindibles per aprovar l'assignatura. Per aprovar l'assignatura, serà necessari superar l'examen final en qualsevol de les seves convocatòries, i haver atès un mínim del 80% de les classes. D’altra banda, no serà possible recuperar treballs de grup durant la segona convocatòria”.

 

SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Examen final
20%
Prova parcial
45%
Treballs, informes, memòries, exercicis, anàlisi de lectures, etc.
35%

Bibliografia i recursos

-Materials de classe:

English File student book

English File workbook

Materials complementaris

A fi d'assolir els objectius del programa el professor proporcionarà material de suport addicional.

 

 

-Material virtual d’intranet i internet per a l’aprenentage autònom:

Distance Learning Programme

Student English File Resources

Material didàctic

      Webs d'interès
             Additional support material will be given by the teacher to meet the objectives of the subject. 
              
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00