LLengua Anglesa 1
Mòdul: Humanitats
Matèria: Competències de comunicació lingüística
Llengua d'impartició principal: anglès
L'objectiu principal del programa és dotar als estudiants dels coneixements i les habilitats necessàries per a què puguin realitzar tasques lingüístiques relacionades amb l'ús diari de l'anglès. Es donarà especial importància al desenvolupament de les habilitats lingüístiques d'expressió oral i escrita des d'un punt de vista comunicatiu i s'utilitzaran texts curts per a reforçar el coneixement i la comprensió de les estructures de la llengua i l'ús de nou vocabulari.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en l'expressió oral i escrita en l'àmbit de les experiències personals i les opinions, mentre que les activitats de lectura versen sobre aspectes de la vida quotidiana, la cultura i la societat. Les tutories estan enfocades al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització d'un treball de grup a avaluar. L'última part és l'aprenentatge autònom, i se centra bàsicament en el desenvolupament de les habilitats de comprensió oral, la consolidació de la gramàtica i l'adquisició d'una major autonomia en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
Les tres parts s'han dissenyat específicament perquè l'estudiant tingui les habilitats, el coneixement i els recursos necessaris per a comunicar-se en anglès amb seguretat i d'una manera eficaç.
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1
Classe magistral:
Preparar i dotar els estudiants dels coneixements lèxics, gramaticals i de comprensió necessaris per comunicar-se d'una manera eficaç en anglès, tant en situacions quotidianes com en un context acadèmic.
Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica, utilitzant diversos estímuls. Facilitar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.
Tutories:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per treballar amb altres, tant en la llengua nativa com en l'estrangera.
Aprenentatge autònom:
Desenvolupar les habilitats de comprensió oral, familiaritzar-se amb diferents accents i vocabulari en situacions quotidianes i en el context familiar i consolidar l'ús de la gramàtica. Així mateix, els estudiants aprendran a utilitzar les TICs (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) per a l'aprenentatge de la llengua de manera autònoma.
Competències lingüístiques en anglès (competència 2)
Competències no lingüístiques en anglès
2. (30) Habilitat per treballar de forma autònoma.
3. (16) Desenvolupar habilitats interpersonals.
Els estudiants hauran d’assolir una de les competències abans esmentades, en un nivell B1.
Competencias lingüísticas en anglès (competència 2)
Expressió oral
a. Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements (B1*).
Interacció oral
b. Es comunica en converses que tractin de temes quotidians, expressa opinions personals i intercanvia informació sobre temes familiars d'interès personal o relacionats amb la vida diària. (B1.1).
Expressió escrita
c. Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal (B1*).
Comprensió lectora
d. Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori (B1*).
Escoltar conferències i presentacions
e. Comprèn, en línies generals, discursos senzills i breus sobre temes quotidians sempre que es portin a terme amb una pronunciació estàndard i clara (B1.1*).
*Els estudiants que a l'inici del curs demostrin un nivell B1 , hauran d’aquirir les capacitats lingüístiques equivalents a un nivel B1+ o superior.
Competències no lingüístiques en anglès
2. (30) Habilitat per treballar de forma autònoma.
3. (16) Desenvolupar habilitats interpersonals.
Temes:
Els estudiants treballaran sobre temes relacionats amb la seva realitat més propera i altres temes d'interès cultural.
Coneixement de la llengua:
Els estudiants repassaran l'ús dels temps verbals present, passat i futur, incloent alguns aspectes dels temps perfecte i continu; expressions de valor hipotètic; verbs modals auxiliars; el mode indirecte; estructures passives; i les diferents classes d'oracions.
Amb l'objectiu de desenvolupar les habilitats lingüístiques (expressió oral i escrita, i comprensió oral i lectora) s'utilitzaran diversos materials i es realitzaran diferents activitats amb un enfocament comunicatiu. Així mateix, els estudiants participaran activament a classe, en parelles i en petits grups, tot posant en pràctica els nous coneixements adquirits.
A més, es prestarà especial atenció a la preparació per a l'estudi autònom utilitzant mitjans d'aprenentatge a distància i recursos virtuals d’internet. Aquest mètode d'aprenentatge és una part essencial de l'assignatura, ja que proporcionarà a l'estudiant les eines i la motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès al llarg de la seva vida professional.
ACTIVITAT FORMATIVA | HORES | COMPETÈNCIES |
---|---|---|
Classe pràctica (anàlisi de casos, visites, ús de TIC...) | 30 | G02 G16 G30 |
Classe teoricoexpositiva | 30 | G02 G16 G30 |
Activitat educativa |
% nota final |
Resultat d’aprenentatge |
Estudi autònom (exercicis d’expressió escrita i de comprensió oral) |
20% |
Habilitat per treballar de forma autònoma (competència 30) Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements. Es comunica en converses que tractin de temes quotidians, expressa opinions personals i intercanvia informació sobre temes familiars d'interès personal o relacionats amb la vida diària, sempre que es presentin de forma clara i ben estructurada. |
Proves parcials |
20% |
Coneixement de la llengua anglesa (competència 2) |
Prova de comprensió lectora |
15% |
Llegeix texts sobre fets concrets que tracten sobre temes relacionats amb la seva especialitat amb un nivell de comprensió satisfactori. |
Proves d’expressió escrita |
10% |
Escriu texts cohesionats sobre una sèrie de temes relacionats dins del seu camp d'interès enllaçant una sèrie de diferents elements breus en una seqüència lineal. |
Treball de grup |
20 % |
Demostrar l’habilitat per a treballar de forma autònoma (competència 30) Desenvolupar habilitats interpersonals (competència 16) Pot dur a terme, amb raonable fluïdesa, una descripció senzilla d'una varietat de temes que siguin del seu interès, presentant-los com una seqüència lineal d'elements |
Examen final |
20% |
Coneixement de la llengua anglesa (competència 2) |
Es recorda als alumnes que l'assistència i la participació a classe, així com l'avaluació continuada, són elements imprescindibles per aprovar l'assignatura.
- Els alumnes que no hagin assistit al 80% de les clases, no tindran dret a realitzar l'examen final de la primera convocaròria.
- Els alumnes amb una nota final entre 4 i 5 només tindran dret a recuperar en segona convocatòria les parts de l'assignatura suspeses durant el curs.
- Els alumnes amb una nota inferior a un 4 a la nota final hauran de recuperar el 100% de l'assignatura en segona convocatòria amb l'elaboració i defensa davant d'un tribunal d'un portafoli i un examen final.
En tots els casos i convocatòries els alumnes hauran de mostrar que tenen un nivell B1.2 d'anglès per aprovar l'assignatura.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen final | 20% |
Prova parcial | 45% |
Treballs, informes, memòries, exercicis, anàlisi de lectures, etc. | 35% |
El professor proporcionarà material de classe.
El professor proporcionarà material de suport adicional.
-Material virtual d’intranet i internet per a l’aprenentage autònom:
Distance Learning Programme
Student English File Resources