Assignatura

Cultura i Desenvolupament

  • codi 09149
  • curs 3
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Mòdul: Estructures i sistemes de desenvolupament

Matèria: Societat y cultura

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Lda. Gloria Johana HABES - g.habes@uic.es

Horari d'atenció

Es pot quedar amb la professora mitjançant l'enviament d'un e-mail. També serà possible parlar amb la professora després de classe.

Presentació

Aquesta assignatura pretén donar més claretat sobre el paper que juga la cultura, o que podria jugar, al moment de desenvolupar un pais. Preguntes com: què és cultura? Què considerem cultura? Com canvien les cultures en un món globalitzat del segle XXI? Com ens afecta la cultura en el nostre dia a dia? seràn discutides. D'aquesta manera, potser no arribarem a conclusions però si que tindrem una visió més àmpia del phenòmen anomenat "cultura" i com pots influenciar el desenvolupament d'un pais.

Requisits previs

Una ment oberta i ganes d'aprendre.

Objectius

L'objectiu principal d'aquesta assignatura és de observar i pensar sobre "cultura" desde punts de vistes diferents. S'espera que, al final del curs, l'alumne hagi obtingut una visió més àmplia sobre què és cultura i com ens afecta en el nostre dia a dia, algunes vegades de forma inesperada. També es pretén que l'estudiant obtingui una visió ampliada sobre altres cultures del món, que no sigui la seva, i que reflexioni sobre la seva pròpia identitat en un món globalitzat i canviant.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • E01 - Coneixement i habilitat per donar una visió cultural/humanística a d'altres ciències o als seus mètodes
  • E03 - Capacitat per comprendre i fer servir adequadament conceptes clau en cultura
  • E04 - Capacitat per reconèixer i interpretar manifestacions culturals
  • E05 - Capacitat per avaluar determinats aspectes socials vinculats a la diversitat cultural
  • E06 - Consciència dels punts de vista que es deriven d'antecedents culturals i socials diferents i respecte cap aquests punts de vista
  • E07 - Coneixement dels temes i problemes del debat cultural actual, i consciència del fet que estan en constínua construcció
  • E12 - Coneixement i interpretació d'imaginaris, llenguatges icònics, simbòlics i de representació
  • E15 - Capacitat per identificar i valorar els elements que formen el patrimoni cultural
  • E25 - Capacitat de comunicar-se oralment en el mateix idioma i en idiomes estrangers utilitzant terminologia i tècniques acceptades en el marc cultural de cadascun
  • E26 - Capacitat per llegir i escriure textos o documents originals en lamateixa llengua i en d'altres, així com per transcriure, resumir i catalogar informació de manera pertinent
  • E27 - Capacitat per treballar en contextos multiculturals
  • E29 - Habilitats de mediació en conflictes amb intervenció del factor intercultural
  • E40 - Capacitat de cooperació, motivació i lideratge en equips multiculturals (entesa, per exemple, com la capacitat de crear i aprofitar sinergies)
  • G03 - Capacitat de crítica i autocrítica.
  • G04 - Capacitat per prendre decisions, resoldre problemes i elaborar judicis argumentats
  • G07 - Compromís ètic i social, respecte envers altres cultures i sensibilitat per l'ambient
  • G09 - Creativitat, iniciativa i esperit emprenedor.
  • G11 - Capacitat per treballar en un context internacional
  • E16 - Coneixement dels models i les polítiques de diferents cultures i de grups migratoris
  • E37 - Coneixement actualitzat de les àrees d'estudi relacionades amb els temes internacionals, tenint en compte les noves aportacions procedents de l'avantguarda, com la reflexió crítica sobre la incidència del turisme (també cultural) en el desenvolupament

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Vegeu l'apartat d'objectius

Continguts

- què és cultura?

- diferentes formes de cultura en tot el món

- turisme cultural

- turisme i economia

- visita a l'IEMED de Barcelona (Institut d'Estudis del Mediterrani)

- ONG's

- Visita guiada al Raval de Barcelona

- Exotisme, estereotips i "l'Altre"

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Les classes tenen un caire pràctic important. En les classes s'espera una bona participació de part de l'alumne. S'utilitzaran diferentes maneres per aprendre i entendre la matèria de la millor manera: textos, youtube, llibres, videos, películes i powerpoints, i xerrades amb professionals del sector.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació d'aquesta assignatura serà a través de la participació activa de l'estudiant (avaluació continua) i una presentació relacionada amb els temes de l'assignatura per part de l'estudiant.

Bibliografia i recursos

Lives Across Cultures - Cross Cultural Human Development, Harry W. Gardiner, Corrinne Kosmitzki, Pearson Education, Boston, 2011 (fifth edition)

 Culture and Development - A critical Introduction, Susanne Schech and Jane Haggis, Blackwell Publishing, 2000

 Beyond Boundaries - East and West Cross-Cultural Encounters, Michelle Ying Ling-Huang, Cambridge Scholar Publishings, 2011

Powerpoints i textos que seràn entregats en classe.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00