Cultura i Desenvolupament
Mòdul: Estructures i sistemes de desenvolupament
Matèria: Societat y cultura
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
Responsable
Lda. Gloria Johana HABES - g.habes@uic.es
Horari d'atenció
Es pot quedar amb la professora mitjançant l'enviament d'un e-mail. També serà possible parlar amb la professora després de classe.
Aquesta assignatura pretén donar més claretat sobre el paper que juga la cultura, o que podria jugar, al moment de desenvolupar un pais. Preguntes com: què és cultura? Què considerem cultura? Com canvien les cultures en un món globalitzat del segle XXI? Com ens afecta la cultura en el nostre dia a dia? seràn discutides. D'aquesta manera, potser no arribarem a conclusions però si que tindrem una visió més àmpia del phenòmen anomenat "cultura" i com pots influenciar el desenvolupament d'un pais.
Una ment oberta i ganes d'aprendre.
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és de observar i pensar sobre "cultura" desde punts de vistes diferents. S'espera que, al final del curs, l'alumne hagi obtingut una visió més àmplia sobre què és cultura i com ens afecta en el nostre dia a dia, algunes vegades de forma inesperada. També es pretén que l'estudiant obtingui una visió ampliada sobre altres cultures del món, que no sigui la seva, i que reflexioni sobre la seva pròpia identitat en un món globalitzat i canviant.
Vegeu l'apartat d'objectius
- què és cultura?
- diferentes formes de cultura en tot el món
- turisme cultural
- turisme i economia
- visita a l'IEMED de Barcelona (Institut d'Estudis del Mediterrani)
- ONG's
- Visita guiada al Raval de Barcelona
- Exotisme, estereotips i "l'Altre"
Les classes tenen un caire pràctic important. En les classes s'espera una bona participació de part de l'alumne. S'utilitzaran diferentes maneres per aprendre i entendre la matèria de la millor manera: textos, youtube, llibres, videos, películes i powerpoints, i xerrades amb professionals del sector.
L'avaluació d'aquesta assignatura serà a través de la participació activa de l'estudiant (avaluació continua) i una presentació relacionada amb els temes de l'assignatura per part de l'estudiant.
Lives Across Cultures - Cross Cultural Human Development, Harry W. Gardiner, Corrinne Kosmitzki, Pearson Education, Boston, 2011 (fifth edition)
Culture and Development - A critical Introduction, Susanne Schech and Jane Haggis, Blackwell Publishing, 2000
Beyond Boundaries - East and West Cross-Cultural Encounters, Michelle Ying Ling-Huang, Cambridge Scholar Publishings, 2011
Powerpoints i textos que seràn entregats en classe.