Universitat Internacional de Catalunya
Projectes Periodístics en Xarxa
Altres llengües d'impartició: castellà
Professorat
Prof. Carlos González: cgonzalezc@uic.es
Presentació
En aquesta assignatura aprendrem el necessari per poder crear un projecte periodístic en xarxa. Veurem quines són les característiques diferencials d'internet com a mitjà, analitzarem els canvis que internet ha aportat al model de negoci dels mitjans de comunicació, repassarem els elements que intervenen en un projecte periodístic en xarxa i descobrirem el paper que juguen les xarxes socials. A més, veurem quines són les oportunitats que ofereix el periodisme emprenedor y aprendrem a crear un projecte online amb l'eina de publicació WordPress.
Requisits previs
Cap.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
- 20 CE - Capacitat de planificar i executar projectes periodístics
- 27 CE - Capacitat per entendre i treballar amb els diferents agents de la professió periodística
- 28 CE - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques de producció i edició de premsa, ràdio, televisió i Internet
- 29 CE - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats periodístics
- 35 CE - Coneixement i domini de la cultura digital
- 39 CE - Coneixement i domini dels missatges multimèdia
- 45 CE - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge periodístic
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Els/les estudiants
1. Podran desenvolupar projectes periodístics o de comunicació a Internet en coherència amb la realitat estructural del sector.
2. Gestionaran amb soltura el software d'edició de vídeo, audio, pàgines web i edició gràfica.
3. Sabran com utilitzar els recursos gràfics en projectes periodístics o de comunicació.
Continguts
1. Tendencias de los medios de comunicación en el entorno digital 2.- Arquitectura de la información, diseño y usabilidad 3.- Audiencia en Internet 4.- Publicidad digital 5. Modelos de negocio en los medios de comunicación digitales 6.- Redes sociales 7.- Charla: sesión proyecto de una nueva app de contenidos pensada para jóvenes 8.- Nuevos formatos digitales y tendencias 9.- Charla: estudio de diseño gráfico con focus en el entorno digital y apps
SISTEMA D'AVALUACIÓ | % |
Projecte | 20% |
Treballs en grup | 40% |
Treballs Individuals | 40% |
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1,6 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 2,8 |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,6 |