Universitat Internacional de Catalunya
Temes Actuals del Cristianisme
Professorat
Es pot contactar per mail amb el professor i concertar una reunió.
Presentació
Durant les sessions s'abordaran alguns dels temes de major actualitat per al cristianisme com l'existència de Déu, el sentit de la vida, testimoniatges històrics de l'existència de Jesucrist, la relación de la felicitat i el cristianisme, etc. Es tractaran qüestions també més filosòfiques.
Aquestes qüestions es tractaran procurant fomentar el diàleg entre els alumnes. Les classses, per tant, es basaran íntegrament en el mètode de la discussió.
Requisits previs
No es requereix cap coneixement previ per a cursar l'assignatura.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 03 - Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita (tècniques d'expressió oral i escrita)
- 05 - Ser capaç de desenvolupar habilitats per treballar en equip
- 08 - Desenvolupar mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic
- 09 - Desenvolupar mecanismes que afavoreixin la sensibilitat envers temes relacionats amb els drets fonamentals i el respecte cap a altres cultures i costums
- 13 - Desenvolupar el raonament crític
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
1. En les classes teòriques es fomenta l'intercanvi d'opinions raonades entre els alumnes sobre les qüestions tractades.
2. La part pràctica consisitirà en la redacció de dos assajos amb valoració diversa i que es descriuen en el mode d'evaluació.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Treball
L' evaluació de l'assignatura consistirà en:
La redacció de dos assajos, un més breu, que valdrá un 25%, i l’altra, més llarg, amb un valor màxim d’un 75%. Perquè l’estudiant pugui ser evaluat s’han d’entregar els dos treballs.
El treball breu, amb una extensió màxima de dues cares de foli, consistirà en el comentari d’una escena de l’evangeli, que l’alumne esculli. La intenció d’aquest treball és, entre d’altres coses, mostrar que s’és capaç d’entendre una escena determinada de l’evangeli, la que es vulgui, comentar-la, sabent trascendir el llenguatje i circumstàncies de l’època, fixant-se, sobretot, en com actua Jescucrist i perquè. S’ha exemplificat ja a classe com poden comentar-se, en aquest sentit, els passatjes de l’evangeli. S’ha d’intentar, per altra banda, relacionar l’escena en qüestió, amb algun de les consideracions realiztades a classe sobre els diferents temes del temari.
El treball llarg ha de tenir una extensió aproximada de 6 cares de foli. I es pot realitzar de qualsevol punt del temari, en funció de l’interés que pugui suscitar. Aquest treball es tracta d’un assaig, i ha d’estar, per tant, adequadament argumentat. En el seu contingut és convenient que s’utilitzin els textos empleats i enviats als alumnes de cada part del temari corresponent. Ha de ser, per tant, un treball reflexionat, fet amb rigor, on es poden vertir reflexions personals ben argumentades. Les diverses idees que han anat apareixent a classe són una ajuda en aquest sentit. En gran mesura, l’elecció del tema i el seu contingut, poden ser fruit dels interessos i inquietuts personals.
També es tindrà en compte la participació a classe.
Bibliografia i recursos
El professor proporcionarà a mesura que la matèria avanci els textos i bibloigrafia pertinent