Universitat Internacional de Catalunya
Tecnologia i Innovació
Professorat
Conferenciant: Prof. Olivier Buigues
Telèfon: +34 722 35 36 71
Correu electrònic: obuigues@uic.es
Oficina: Inmaculada, 22. 08017 Barcelona. Espanya.
Horari d'oficina: Amb cita prèvia
Presentació
El curs es basa en l'aprenentatge per la pràctica i situa als estudiants amb les limitacions dels empresaris: temps limitat, coneixements limitats i recursos limitats. Donant un coneixement general de la transformació digital, la no codificació i les eines de màrqueting digital. Introduir la cultura i els mètodes de desenvolupament d'eines digitals, amb la finalitat de preparar-los per a gestionar equips de desenvolupadors i projectes digitals. Practicar l'anàlisi de problemes, el pensament empresarial i l'orientació al client.
Requisits previs
- Domini de l'anglès
- Conscienciació empresarial bàsica
- Fonaments de la comercialització
- Coneixements bàsics d'informàtica
Objectius
Durant aquest curs, els estudiants dissenyaran, construiran i promocionaran una aplicació (Web Progressive App):
- Definir un problema que valgui la pena resoldre a través d'entrevistes amb els clients.
- Dissenyaran el flux de treball d'una aplicació i les interaccions de l'usuari.
- Construiran una suite d'automatització de màrqueting digital per a poder identificar clients potencials, contactar-los i convertir-los en clients.
- Provar, repetir i millorar.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
- Identificar els mecanismes de la transformació digital (tecnologia, cultura, gestió)
- Descriure els principals conceptes i tècniques utilitzats en el desenvolupament d'eines digitals
- Aprofitar l'anàlisi de l'experiència de l'usuari i les interaccions amb l'usuari (UX/*UI) per a oferir una aplicació fàcil d'usar
- Explorar i triar les eines adequades per a aconseguir els seus objectius i gestionar un projecte complex amb recursos limitats
- Definir els teus clients objectiu, selecciona les eines adequades i connecta-les per a crear un complet embut de vendes
Continguts
Sessió 1
- Presentació de la metodologia (aprenentatge pràctic i sistema de classificació). Presentació del problema en el qual se centraran enguany.
Sessió 2
- Com detectar una oportunitat. Com entrevistar possibles usuaris / compradors. Com crear propostes de valor centrades en el client.
- Fer entrevistes, descarregar els seus aprenentatges, decidir el projecte
Sessió 3
- Gestió de projectes i equips. Com triar i utilitzar les eines adequades per a la tasca correcta
- Intentar i establir eines, decidir els objectius de l'equip i assegurar el compromís individual amb ells
Sessió 4
- Tria la teva idea: El que li agrada als teus clients, de qui copiar, amb qui competir.
- Crea un portafolio i un moodboard. Defineix la teva proposta de venda única, tria la teva marca, el logo (Looka.com per a la inspiració), la font (whatthefont), els colors (paletton), etc.
Sessió 5
- Introducció al desenvolupament de la baixa codificació i la no codificació. Descobriment i comparació de plataformes. Introducció al desenvolupament de la baixa codificació i la no codificació. Descobriment i comparació de plataformes. Com triar i utilitzar les eines adequades per a la tasca correcta.
- Provar i establir eines, decidir els objectius de l'equip i assegurar el compromís individual amb ells. Provar les plataformes, elegir una, explicar per què. Elecció de plataformes sense codi: weebly.com, bubble.io, adalo.com, glideapps.com
Sessió 6
- Experiència d'usuari vs. Interfície d'usuari. Disseny de materials vs Bootstrap. Posi a prova la seva aplicació i provi-la.
- Identitat de marca
Sessió 7
- Desenvolupament de la part davantera contra la part posterior.
- Consells i trucs per a construir aplicacions ràpides.
Sessió 8 i 9
- Realitat Augmentada i RV
- Estudi de cas - Dogboom
Sessió 10
- Client a bord
- Entrenament en l'aplicació
Sessió 11
- Adquisició de clients a través de canals de pagament.
- Millors pràctiques en els anuncis de màrqueting digital.
Sessió 12
- Fluxos de treball de l'aplicació
- Entrenament en l'aplicació
Sessió 13
- Marca corporativa i interfície d'usuari.
- Cada grup presenta el seu logo i la seva aplicació per a obtenir retroalimentació.
Sessió 14
- Adquisició de clients a través de canals de pagament.
- Millors pràctiques en els anuncis de màrqueting digital.
Sessió 15
- Introducció a la RPI, la P.I. i el dret d'autor. Estratègia de comercialització i full de ruta. Explicació de l'embut de vendes. Presentació d'eines per a crear un embut de vendes automatitzat. Començant per la part superior de l'embut: Sortida.
- Raspar les pàgines grogues per a trobar els correus electrònics de 100 clients potencials. Continua treballant en l'aplicació. Tria entre octoparse.com o import.io. Troba almenys un altre lloc per a collir als EUA (mai a Europa a causa de GDPR).
Sessió 16
- 1 hora Orador convidat: Giulia Nidasio. Corporate Venturing. Adquisició i retenció d'usuaris en Adevinta
Sessió 17
- Conceptes d'inici de la producció ajustada: Proves A/B, Fer/Mesurar/Aprendre, Producte Mínim Viable.
- Expliqui on va perdre el temps. Estàs en el bon camí? En què et concentraràs durant la resta del mòdul? Què vols aconseguir amb l'MVP?
Sessió 18
- Estratègia d'innovació empresarial
- Orador convidat: Miguel González Sancho- Comisión Europea - Direcció General de Xarxes de Comunicació, Contingut i Tecnologia. La sessió oferirà una visió general de la innovació industrial: dels models d'innovació tancada als d'innovació oberta; conceptes bàsics d'innovació i exercici en classe sobre el finançament de la innovació europea.
Sessió 19
- Estratègia de comercialització i full de ruta Presentar la teva aplicació en una pàgina d'aterratge + dissenyar una estratègia de màrqueting
Sessió 20
- Ecosistemes de transferència de tecnologia i innovació
- Orador convidat: Pablo García Tello - CERN (Organització Europea de Recerca Nuclear) - Cap de Secció de Desenvolupament de Projectes i Iniciatives de la UE. La sessió explorarà com es generen noves oportunitats de mercat entorn de la I+D duta a terme per les infraestructures científiques en col·laboració amb els proveïdors empresarials i com aquestes oportunitats es transformen en productes i serveis comercials. Cas de l'Institut Weizman.
Sessió 21
- Enmig de l'embut. Programant algunes seqüències de correu electrònic automatitzades. Consells i trucs per a escriure un correu electrònic amb bones taxes de conversió.
- Dissenyi la seva estratègia de correu electrònic de degoteig amb proves A/B (Triï MailChimp o AutopilotHQ). Finalitzar la teva aplicació web progressiva. Llança la campanya d'email!
Sessió 22
- Tendències tecnològiques: Nous models de negoci entorn de grans dades
- Orador convidat: Yohan Benqué - Director d'estratègia digital - Business Venture Connected Mobility Màrqueting and Innovation Director - i Director de Màrqueting i Innovació - Driving Data to Intelligence en MICHELIN.
Sessió 23
- Aprenentatge per mitjà de la pràctica i la mentalitat de creixement. Un grup mira cap endarrere als assoliments i aprenentatges. Quines habilitats vam aprendre i com podríem valorar-les?
- Presentacions finals. Qualificació de companys i professors.
Sessió 24
- Les plataformes com a estratègia d'innovació: el cas de DKV
- Orador convidat: Elena Torrente - Subdirectora de Desenvolupament de Salut Digital de DKV
Sessió 25
- Tendències tecnològiques: Transformació digital impulsada per la IA
- Orador convidat: Ana García - Secretaria General de la European Big Data Value Association
Sessió 26
- Desafiaments de la innovació corporativa
- Dávila A. (2019) Reptes de la innovació empresarial - Cas del IESE
Sessió 27
- Cultura de la innovació i conclusions
- Cas: Castelltort, a., Dávila, a. (2018). Impulsant la innovació a través del intraprenetismo en Chiesi. IESE, E-193-E.
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
- Participació: 32%
- Assignacions: 28%
- Presentació: 28%
- Pareja: 12%
Bibliografia i recursos
- Lean Startup: https://leanstartup.co/education/
- Pensament de disseny: https://www.ibm.com/design/thinking/page/toolkit
- https://www-356.ibm.com/partnerworld/wps/static/watsonbuild/media/ibm%20Design%*20Thinking%*20Field%*20Guide%*20Watson%*20Build%*20v3.5_ac.pdf
- Disseny del logo: https://looka.com/
- Solució de no codificació bàsica: https://www.weebly.com/?lang=en
- Solució de no codificació Good: https://www.adalo.com/
- Solució sense codificació Good: https://airtable.com/
- Solució de no codificació Avançat: https://forum.bubble.io/
- CRM: https://www.hubspot.com/resources
- Automatització de la comercialització: https://www.autopilothq.com/
- Anàlisi i desballestament: https://www.octoparse.com/
- Millora del perfil: https://hunter.io/
- Hacking de creixement: https://phantombuster.com/
- Gestió dels mitjans socials: https://hootsuite.com/