Universitat Internacional de Catalunya
Laboratori d'Habilitats 4
Altres llengües d'impartició: català
Professorat
Presentació
L'assignatura Laboratori d'Habilitats 4 té com a objectiu, a través de diferents activitats, aprofundir en l'autoconeixement, créixer en maduresa personal i promoure objectius concrets de creixement personal i professional en el procés d'acompanyament abans de la graduació de l'estudiant en Psicologia.
Requisits previs
Haver aprovat els laboratoris anteriors i haver cursat com a mínim 12 crèdits d'optativitat.
Objectius
1. Que l'alumne es conegui a si mateix, l'origen, el rol i la de la resta de persones que l'envolten en els diferents contextos.
2. Que l'alumne en conegui el patró bàsic de personalitat.
3. Que l'alumne sigui capaç de promoure objectius concrets de creixement personal i professional.
4. Que lalumne aprengui els aspectes bàsics del test MMPI-2.
5. Que l'alumne aprengui a manejar tècniques mobilitzadores.
6. Que l'alumne s'entreni per a la realització de l'ACOE.
Competències/Resultats d’aprenentatge de la titulació
ACTIVITAT FORMATIVA |
És un dispositiu en el qual l'estudiant pot entrenar-se i aprendre destreses clíniques per al desenvolupament de les competències específiques i transversals, desenvolupar habilitats de comunicació, presa de decisions, maneig de situacions clíniques, a partir de l'actuació sobre maniquís, robots simulats i pacients estandarditzats per garantir una assistència mèdica de qualitat i per aprendre a diagnosticar i enfrontar-se als problemes clínics sense risc per als pacients reals. |
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
En finalitzar l'assignatura s'espera que l'alumne:
1. Identifiqueu la vostra història familiar trigineracional.
2. Reconegueu l'avaluació com a procés de feedback.
3. Identifiqueu-ne les fortaleses i els trets de personalitat.
4. Establiu metes de creixement personal.
5. Sigueu capaços de dirigir i tancar una sessió psicològica.
6. Concoza els fonaments del Test MPPI-2
Continguts
A. Realització d'un test de personalitat i de procés de supervisió personal amb un professional de la Salut Mental.
B. Realització de taller vivencial-experiencial enfocat a l'autoconeixement.
C. Assistència i participació en sessions clínices o adaptades a l'àmbit de l'empresa i organitzacions (Careers).
D. Entrenament de l'ACOE.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
ACTIVITAT FORMATIVA |
És un dispositiu en el qual l'estudiant pot entrenar-se i aprendre destreses clíniques per al desenvolupament de les competències específiques i transversals, desenvolupar habilitats de comunicació, presa de decisions, maneig de situacions clíniques, a partir de l'actuació sobre maniquís, robots simulats i pacients estandarditzats per garantir una assistència mèdica de qualitat i per aprendre a diagnosticar i enfrontar-se als problemes clínics sense risc per als pacients reals. |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
1. Assistència a les diferents activitats (40% de la nota final).
- assistència a totes les activitats: 4 punts
- una manca dassistència: 3.75 punts
- dues faltes dassistència: 3 punts
- 3 faltes dassistència: 2 punts
- 4 faltes dassistència o més: 0 punts
2. ACOE (60%).
Període d'avaluació
- E1 21/05/2025 15:00h