- Més vistos
- Darrera visualització
La incorporació dels Xatbots d’intel·ligència artificial en l’educació superior
La irrupció de XatGPT i altres eines IA en el sector educatiu s’han convertit en un repte per a l’equip docent, que estudia com conviure amb aquestes tecnologies. No obstant això, mentre el professorat investiga i intenta encaixar aquestes eines al seu programa, els estudiants ja les estan utilitzant.
Per això, és essencial que els docents estableixin unes regles bàsiques que delimitin i ofereixin transparència als estudiants.
PROGRAMA
10.00 h - Obertura de la sessió
Josep Clotet, Vicerector de Planificació i Qualitat
Universitat Internacional de Catalunya
10.05 h - Introducció a la tecnologia XatGPT & Bard
Professora Tetiana Klymchuk, Data Scientist especialitzada en Processament del Llenguatge Natural (NLP) i professora a la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials
Universitat Internacional de Catalunya
10.25 h - Xatbots i IA generativa: un canvi de paradigma en l’educació?
Professor Xavier Marimon, Professor coordinador de les assignatures d'Electrònica robòtica i Inteligència artificial en el grau de Bioenginyeria
Universitat Internacional de Catalunya
10.55 h - XatGPT i models generatius: oportunitat i repte per a l’educació
Professor Marc Alier, Enginyer en Informàtica, doctor en Sostenibilitat i professor agregat i subdirector d'Innovació Docent ICE-UPC
Universitat Politècnica de Catalunya
11.25 h - Torn de preguntes
11.45 h - Pausa i cafè
12.15 h - Taula rodona entre professors i alumnes
Laura Rubio, Cap de Gabinet i Directora de Relacions Externes
Universitat Internacional de Catalunya
PARTICIPANTS
Pere Buhigas, Periodista i Enginyer Tècnic de Telecomunicacions, subdirector de Projectes Transmèdia de Radiotelevisión Española (RTVE) i degà en funcions de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Internacional de Catalunya
Mercè Santos, Enginyera Industrial i màster en Enginyeria Biomèdica, professora associada de Control Industrial i Automatització a la Universitat Politècnica de Catalunya i alumna en el màster en Formació del Professorat
Marcos Oriol, Estudiant de Bioenginyeria en la Universitat Internacional de Catalunya
Natalia di Ronza, Estudiant d'Humanitats i ADE en la Universitat Internacional de Catalunya