Arrenca el projecte de màsters i postgraus de UIC Barcelona

El dijous 13 de juliol passat es va donar el tret de sortida a l’estratègia de màsters i postgraus, amb la presentació interna del projecte. L’Aula Jardí es va omplir de PAS i PDI de diverses facultats i serveis que van demostrar el seu compromís amb aquest projecte estratègic que implica tota la Universitat. La jornada era, en paraules del gerent, Josep Maria Torné, “l’arrencada oficial de la fase definitiva del projecte, del qual parlem des de fa temps, i que és una iniciativa positiva i necessària per a la Universitat”. La jornada es va dividir en dos blocs: una part més informativa, que es va desenvolupar durant el matí, i una part més pràctica i col·laborativa, que va tenir lloc després del brunch que van poder compartir als jardins del Campus.

Josep Maria Torné va començar donant la benvinguda als assistents i explicant els objectius del projecte, així com de la jornada. Tot seguit, va donar pas a Mar Deus, sòcia i gestora empresarial a la consultoria Salvetti Llombart, que va compartir amb els assistents els resultats de la fase 1 del projecte que els va encarregar UIC Barcelona: realitzar un focus group per analitzar el públic objectiu al qual ens dirigim i estudiar-ne la competència, partint de com és percebuda la marca UIC Barcelona. Tota aquesta feina s’ha fet amb la finalitat de concretar la nostra proposta de valor diferencial de l’oferta global de màsters i postgraus.
 

Un pla estratègic que ens incumbeix a tots

A continuació, el gerent va donar pas a Joan Marcos, director de la consultoria TransForma, sòcia del projecte. Marcos va ser l’encarregat de presentar el pla de treball per al curs 2023-2024 i la comissió de seguiment que coordinarà l’operativa de l’estratègia, la qual demana la implicació de tots els departaments de la Universitat. El bloc del matí el va tancar Julio Villalobos, director d’experiència del client a Salesforce, que va impartir una sessió didàctica sobre tendències en educació.

A la tarda, va tenir lloc el taller, dinamitzat per la consultoria Salvetti Llombart, en el qual una representació de les diferents facultats i serveis van treballar en grup les bases de l’estratègia comuna en la formació contínua de UIC Barcelona. Aquest espai va servir per compartir idees, coneixements i experiència, i per començar a dibuixar de manera col·laborativa com podria ser la futura oferta de màsters i postgraus de UIC Barcelona.

El projecte de màsters i postgraus suposa un pas endavant per tal de donar resposta a un dels grans objectius estratègics de la nostra universitat en els futurs anys: acompanyar l’alumnat en la seva formació al llarg de tota la vida, des de la formació de grau, passant per màster, postgrau i doctorat, fins a la formació sènior que ofereix el Campus de l’Experiència.

En aquest sentit, el projecte requereix la implicació i la col·laboració activa de les diferents facultats i departaments, per assentar-ne les bases i assolir amb èxit els objectius.