Programa Executiu: La IA des de l'estratègia

Lidera la transformació IA de la teva empresa
Tipus de programa
Cursos d'especialització
Durada
6 setmanes
Crèdits
Aquest programa no comptabilitza en els crèdits acadèmics
Preu
2450€
Horari
Inici 20 de gener. Dilluns de 16 a 20h.
Llengua
Castellà
  • Inici
  • Presentació
  • Pla d'estudis i equip docent
  • Contacte

Raons per a cursar aquest programa:

  • Transforma la teva empresa amb intel·ligència artificial (IA)
    Participar en aquest programa et permetrà adquirir una comprensió sòlida de la IA i l’impacte que té en la transformació digital. Aprèn com la IA generativa i els models de llenguatge extensos (LLM) estan canviant les regles del joc.
  • Desenvolupa estratègies alineades amb els objectius de la teva empresa
    Aprèn a identificar oportunitats per implementar la IA i crear un avantatgeccompetitiu integrant-la en l’estratègia empresarial, per millorar tant l’eficiència com la innovació en la teva organització.
  • Optimitza les àrees clau i la cadena de valor de la teva empresa
    Descobreix com la IA pot transformar àrees funcionals crítiques com operacions, màrqueting, finances i recursos humans, personalitzant l’experiència del client i optimitzant processos interns.
  • Lidera el canvi en l’era de la IA
    Desenvolupa les habilitats necessàries per gestionar equips i fomentar una cultura d’innovació i adaptabilitat en la teva organització, i maximitza l’èxit dels projectes d’IA.

 

  • Aplicació ètica i responsable de la IA
    Explora els principis ètics en l’ús de la IA, mitiga els riscos associats i adopta pràctiques responsables per assegurar un impacte positiu a la teva organització i a la societat.
  • Aprèn de líders globals en IA
    En aquest programa, hi participen ponents com Ricardo Baeza-Yates, director de Recerca en IA la Universitat de Northeastern. Aprofita l’experiència d’aquest expert internacional en IA aplicada.
  • Experts de Silicon Valley i la indústria tecnològica
    Amb figures com Abi Ramanan, que ha liderat projectes d’IA a Google X, i Wenjing Zhang, cap d’IA a LinkedIn, tindràs accés a coneixements d’avantguarda provinents de les empreses més innovadores del món.
Programa executiu: La IA des de l'estratègia

Presentació

T’agradaria liderar la transformació de la teva empresa aprofitant el poder de la intel·ligència artificial?

T’interessa aprendre d’experts d’arreu del món en IA i aplicar els seus coneixements en la teva estratègia empresarial?

Vols descobrir com pots integrar la IA en àrees clau com el màrqueting, les finances i les operacions per optimitzar processos i millorar-ne l’eficiència?

T’agradaria desenvolupar una estratègia d’IA alineada amb els objectius de la teva empresa i obtenir un avantatge competitiu en el mercat?

Aquest curs té com a objectius:

  • Formar els directius en la identificació i l’aprofitament de les oportunitats que
    ofereix la intel·ligència artificial (IA), dotant-los de les eines necessàries per
    liderar la transformació digital en les seves organitzacions.
  • Proporcionar els coneixements clau sobre les diferents tipologies d’IA i les seves
    aplicacions empresarials, amb especial èmfasi en la manera com els models d’IA generativa i
    els models de llenguatge extensos (LLM) estan revolucionant els sectors
    empresarials.
  • Comprendre les característiques essencials d’una estratègia d’adopció d’IA,
    i assegurar que els participants sàpiguen integrar la IA de manera efectiva a les àrees
    funcionals de la seva empresa per optimitzar processos, millorar l’experiència del client i
    crear noves oportunitats de negoci.
  • Desenvolupar en els participants la capacitat de dissenyar i implementar estratègies
    empresarials més competitives, aprofitant la IA com un diferenciador clau en les seves
    indústries, i assegurant el lideratge sostenible en un entorn digital i altament
    competitiu.

En acabar el programa, els participants seran capaços de:

  • Desenvolupar i implementar una estratègia d’adopció d’intel·ligència artificial que estigui alineada amb els objectius corporatius, i assegurar-ne la integració eficaç en totes les àrees de l’empresa.
  • Identificar les oportunitats de la IA dins de la seva organització i sector, aplicant els coneixements adquirits per crear avantatges competitius sostenibles mitjançant l’optimització de processos i la innovació en productes i serveis.
  • Liderar equips i gestionar el canvi organitzacional per garantir la correcta implementació de projectes d’IA, desenvolupant habilitats de lideratge que fomentin una cultura d’innovació i adaptabilitat.
  • Avaluar i mitigar els riscos ètics i de privadesa associats amb la implementació de la IA, i assegurar una aplicació responsable i sostenible de les tecnologies emergents.
  • Prendre decisions estratègiques basades en dades, aprofitant els models d’IA i les solucions tecnològiques més avançades per millorar la presa de decisions i generar impacte positiu en el negoci.

Metodologia:

La metodologia del programa combina un enfocament pràctic i estratègic, i utilitza casos reals i exemples pràctics per assegurar l’aplicació immediata dels conceptes. A través de sessions interactives, els participants treballen en el desenvolupament d’una estratègia personalitzada d’adopció de la IA per a les seves pròpies organitzacions.

A més a més, hi intervenen ponents experts en intel·ligència artificial de renom internacional, els quals proporcionaran coneixements valuosos. L’aprenentatge es complementa amb exercicis col·laboratius, debats i eines que permetran als directius  aplicar de manera efectiva els coneixements adquirits en els seus contextos empresarials.

Section
Mòdul 1: Comprendre el panorama de la Intel·ligència Artificial

Objectiu: Adquirir una comprensió sòlida de la IA, el seu funcionament, la seva evolució històrica, les seves limitacions, així com els reptes que presenta i la seva rellevància transformadora a nivell estratègic.

Temes clau:

  • - Història de la IA
  • - Tipologies de IA i les seves aplicacions a l'empresa
  • - Riscos, limitacions i reptes principals de la IA
  • - Per què la IA Generativa i els LLM ho canvien tot

Mòdul 2: Desenvolupament d'estratègies d'IA a les empreses

Objectiu: Aprendre a identificar oportunitats per implementar la IA dins l’organització i desenvolupar estratègies que alineïn la IA amb els objectius empresarials.

Temes clau:

  • - Mapa d'oportunitats de la IA a l'empresa
  • - Crear avantatges competitius mitjançant la IA
  • - Integració de la IA a l'estratègia empresarial
  • - Aprofitar l'estratègia de dades com a diferenciador clau
  • - Economia de la IA: Comprendre els factors de cost i rendibilitat

Mòdul 3: Aplicació de la IA a la transformació empresarial

Objectiu: Comprendre com la IA pot transformar àrees funcionals clau i millorar la cadena de valor de l’empresa.

Temes clau:

  • - Estratègies per ser IA First
  • - Innovació de productes i serveis a través de la IA
  • - Personalitzar l'experiència del client
  • - Optimització de les operacions i processos interns
  • - Aplicacions de la IA en màrqueting, finances, recursos humans i altres àmbits

Mòdul 4: Lideratge i gestió del canvi en l'era de la IA

Objectiu: Debatre el paper del lideratge en la promoció i gestió amb èxit de projectes d'IA, i com gestionar el canvi organitzatiu.

Temes clau:

  • - Desenvolupar habilitats de lideratge per a l'era digital
  • - Estratègies per fomentar una cultura d'innovació i adaptabilitat
  • - Gestió del canvi i resistència organitzativa
  • - El paper del lideratge en l'èxit dels projectes d'IA

Mòdul 5: Principis ètics i responsables en l'aplicació de la IA

Objectiu: Explorar les consideracions ètiques, els riscos potencials i les millors pràctiques per a una aplicació responsable de la IA.

Temes clau:

  • - Impacte de la IA en la societat i el futur del treball
  • - Identificar i mitigar els riscos ètics i de privacitat
  • - Desenvolupar un marc ètic de governança de la IA
  • - Casos pràctics d'aplicació ètica de la IA

Mòdul 6: Passos per a una estratègia accionable d'IA a la seva empresa

Objectiu: Aprendre a elaborar un pla estratègic per adoptar la IA a l’empresa.

Temes clau:

  • - Canvas d’estratègia d’IA 
  • - Identificar els elements clau d'una estratègia d'implantació de la IA
  • - Passos per fer-la operativa

 

Equip docent
  • Ricardo Baeza-Yates
    Director de Recerca, Institute for Experiential AI a Northeastern University
    LinkedIn
  • Tetiana Klymchuk
    Professora a UIC Barcelona, especialista en Aprenentatge Automàtic
    LinkedIn
  • Abi Ramanan
    Exlíder de Projecte a Google X (Moonshot Innovations), Fundadora d’Impact Vision
    LinkedIn
  • Wenjing Zhang (Video)
    Responsable d’Intel·ligència Artificial a LinkedIn
    LinkedIn
  • Albert Esplugas
    Responsable de Màrqueting de GenAI a Amazon / AWS
    LinkedIn
  • Óscar Macià
    CEO de ForceManager
    LinkedIn
  • Ignasi Belda
    Director de l'Agència Espanyola de Supervisió de la IA, Professor a UIC Barcelona
    LinkedIn
  • Josuan Eguiluz Castañeira
    Advocat | Propietat Intel·lectual, Tecnologia i Protecció de Dades
    LinkedIn
  • Yolanda Dueso
    Estrateg de Tecnologia per a Comptes a Microsoft
    LinkedIn
  • Sonia Fernández
    Sòcia a Kibo Ventures
    LinkedIn
  • Jordi Pons
    Fundador i Soci Estratègic a transForma Partnering
    LinkedIn
  • Luís Santamaría
    Soci i Coach en Neurociència a transForma Partnering
    LinkedIn

Pla d'estudis i assignatures 2024-2025

Assignatures del curs 1 Type Període ECTS
Programa Executiu sobre IA Type: OB Període: Segon semestre ECTS: 2
  • ECTS: European Credit Transfer System
  • Període: període del calendari
  • (a): assignatures impartides en anglès

Contacte

Asis Casals

acasals@uic.es

Més informació:

651 82 61 07