14/09/2018

Acaba la primera edició de l’assignatura Social Entrepreneurship

Durant l’assignatura, dirigida pel Dr. Ramon Bastida, els alumnes van poder conèixer els aspectes rellevants de la creació i gestió d’empreses de l’economia social amb les eines de la teoria econòmica i de l’administració d’empreses.

L’enfocament de l’assignatura ha estat alhora teòric —mitjançant la lectura d’articles de revistes especialitzades— i pràctic —a través del mètode del cas i l’anàlisi d’una empresa. Durant aquests mesos, els estudiants han conegut per què existeixen les cooperatives i altres organitzacions de l’economia social en les economies de mercat, la seva gestió interna, el govern corporatiu, la selecció, avaluació i motivació dels treballadors i el foment de la cooperació dins l’empresa. També han pogut analitzar la posició competitiva de les empreses. 

A part de les classes magistrals, els alumnes han tingut sessions amb diferents directius d’empreses socials, els quals han aprofundit en diferents aspectes de l’empresa. Així, el 5 d’octubre va tenir lloc una taula rodona sobre empresa social i emprenedoria amb Ivan Loza, de Footprint; Eugenia Gargallo, de Future.U Club; Beatriz de Diabetes i Juli Silvestre, d’Entrem-hi. En la sessió, es va parlar de temes com el model d’empresa social, la teoria del canvi, el finançament, l’impacte social o els aspectes legals que cal tenir en compte. 

D’altra banda, el 19 d’octubre, Toni Codina, de la Taula del Tercer Sector Social, va impartir una sessió sobre network i aliances en el tercer sector. I el 30 de novembre, Mauricio O’Brien, de Goteo, va presentar el models de finançament de crowdfunding i matchfunding per finançar projectes socials. 

Els alumnes van acabar l’assignatura fent un projecte que consistia a proposar solucions a problemes reals que han d’afrontar els emprenedors socials. Els estudiants van presentar els projectes l’última setmana de l’assignatura.