06/10/2017

Alfonso Méndiz aborda la representació del menor en la publicitat en un congrés internacional sobre comunicació social aplicada

El Dr. Alfonso Méndiz, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de UIC Barcelona, ​​va participar com a ponent al Congreso Internacional sobre Comunicación Social Aplicada, que va tenir lloc a la Universitat Rey Juan Carlos de Madrid els dies 28 i 29 de setembre.

La intervenció del Dr. Méndiz va ocupar l’espai de la conferència plenària del segon dia del congrés, i va portar per títol “La representación del menor en la publicidad. De la inocencia a la hipersexualización”. En la conferència va exposar la recent evolució de la imatge infantil en els missatge publicitaris, especialment significativa en les campanyes de les marques de moda. La interacció d’aquests missatges amb l’expansió creixent dels concursos de bellesa infantils i la creació de línies de moda i maquillatge per a nenes ha portat a una situació que l’informe Bailey (2011) va qualificar d’“hipersexualització de la infància”.

A més d’exposar una panoràmica sobre la situació actual i d’analitzar les causes que l’han motivada, el professor Méndiz va exposar alguns casos rellevants, com el de les galeries publicitàries de Vogue, en què van aparèixer nenes de 5 a 7 anys amb roba de dones adultes, o el d’Armani Junior, en les quals apareixien dues nenes orientals de 5 anys també amb maquillatge i postures provocatives, i que va ser denunciada pel Defensor del Menor. Finalment, el catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat va proposar una sèrie de mesures per garantir el respecte al menor en la representació publicitària.