- Més vistos
- Darrera visualització
Alonso i Ferrari, líders mediàtics de la Fórmula 1 de la temporada 2012
Així es desprèn de l'Informe MERIT de Valor Mediàtic de la Fórmula 1 liderat pel professor de la Facultat de Ciències Econòmiques i Socials Pedro García del Barrio. L'informe inclou rànquings de valor mediàtic de pilots i escuderies del 2012, així com informació detallada de grans premis i anàlisis per països. Les conclusions de l'informe són el resultat d'analitzar més de 100 milions de notícies, procedents de mitjans de comunicació de tot el món, com també de pàgines d'Internet.
Un equip
d'investigació, dirigit pel professor de la UIC Pedro García del Barrio, ha fet
públics els resultats de l'Informe MERIT de Valor Mediàtic de la Fórmula 1 del
2012.
L'estudi revela
que Fernando Alonso s'ha proclamat el pilot més mediàtic de la Fórmula 1 del
2012, amb 2,88 punts en el rànquing MERIT de valor mediàtic. En segon lloc es
troba Sebastian Vettel, que aconsegueix 2,60 punts; mentre que el tercer lloc
és per al pilot britànic Lewis Hamilton, amb 2,30 punts.
Quant a les
escuderies, la classificació està liderada per Ferrari (amb 4,26 punts),
seguida de l'actual campiona del mundial d'equips: Red Bull (4,18 punts).
Ferrari ha recuperat el lideratge mediàtic que va aconseguir Red Bull en les
dues edicions anteriors.
El primer lloc
mediàtic ha sofert moltes variacions al llarg de la temporada, se l’han disputant
diversos pilots que han estat campions del món. Hamilton, Alonso i Vettel van
compartir protagonisme en l'arrencada del mundial. A partir del gran premi
d'Espanya, Alonso cobra un avantatge que manté en la part central de la
temporada, fins a arribar a les carreres de Singapur i el Japó. En el tram
final del campionat, Vettel avança posicions comprometent el lideratge que
finalment manté Alonso. Per la seva banda, Pedro de la Rosa acaba en el lloc 17
del rànquing de pilots.
L'examen
desagregat de les dades permet identificar els principals mercats de la Fórmula
1, entre els quals cal destacar Alemanya. Altres mercats ben situats són països
com Espanya, Itàlia, el Regne Unit, el Brasil i, per a aquesta temporada, els Estats
Units.
La metodologia
MERIT també permet analitzar les línies de força i sinergies que aconsegueixen
aliances estratègiques de prestigi de marca. En aquest sentit, s'aprecia que
pilots com Alonso, Hamilton i Schumacher contribueixen molt a la popularitat de
les seves respectives escuderies de Fórmula 1.