27/06/2014

Alumnes de publicitat estudien la relació entre l'art i la publicitat al MACBA

Els alumnes de tercer de Publicitat i Relacions Públiques van visitar l'exposició «Episodis crítics (1957-2011). Cal fugir del contingut com d'una plaga. L'art de la primera globalització» al Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) el 14 de febrer passat.

L’objectiu de la ruta era comprendre la relació que hi ha entre les avantguardes artístiques i la publicitat moderna, el consum de masses, la mercantilització de l’art i la seva ruptura amb el formalisme a partir de mitjans del segle XX.

Durant la visita a l’exposició, els alumnes van haver de seleccionar una obra artística i trobar-hi una relació directa o indirecta amb algun producte o marca comercial per crear un anunci.

En acabar, els alumnes van fer un recorregut pels voltants del museu per dur a terme un treball fotogràfic. La idea era la de registrar fotogràficament llocs, persones, objectes o esdeveniments que els cridessin l’atenció, per tal d’adquirir nous punts de vista dels llocs de visita quotidiana que per la rutina diària deixen de tenir un interès visual.

La visita es va realitzar dins de l’assignatura de Cultura i Art aplicats a la Creativitat Publicitària, dels professors Marta Mensa i Juan Pablo Huizi.