09/02/2024

Alumnes de UIC Barcelona School of Architecture dissenyen les instal·lacions ‘Loop’ i ‘Electric Routes’ al Festival LlumBCN2024

Els alumnes de UIC Barcelona han estat reconeguts amb el Premi Yamaha al Talent Jove Creatiu per la instal·lació “Electric Routes” al Yamaha Light Meeting Point i, també, una menció especial per l‘execució de l’exposició “Loop”

En la 13a edició, durant el cap de setmana del 3 de febrer, el Festival LlumBCN2024 ha convertit el barri del Poblenou en una exposició internacional de les tendències lumíniques, amb més de 40 instal·lacions. Entre les exposicions, UIC Barcelona School of Architecture ha impulsat “Loop” i “Electric Routes”.

Amb la idea de connectar l’arquitectura i la natura, la instal·lació “Loop” s’ha centrat en la conscienciació dels usuaris sobre l’oblit de la natura a les societats contemporànies. Ubicada al parc central del Poblenou, l’espai ha donat un protagonisme especial a la natura mitjançant la il·luminació —nascuda de l’enginy humà—, i ha mostrat com l’arquitectura pot abraçar la natura literalment, en comptes de destruir-la.

Expo Loop

L’exposició, tutoritzada pel professor Iñaki Baquero, ha estat liderada pels alumnes de UIC Barcelona Gisela Cardona, Iris Bella, Keisy Juárez, Lucas Torolla, María Aguirrezábal, Mark Jesic, Megan Struga, Nona Kadieva, Roberth Carrión, Thelma Gudbrandsdottir i Zheni Stoyanova.

D’altra banda, cinc estudiants de l’escola d’Arquitectura de UIC Barcelona han rebut el premi Yamaha al Talent Jove Creatiu per la instal·lació “Electric Routes”, a l’espai Yamaha Lighting Point de la plaça de Santiago Rey. La instal·lació ha ofert diferents punts de vista al voltant de la connectivitat i la llibertat de la mobilitat.

Aquesta instal·lació va guanyar l’octubre passat el taller organitzat pel Festival LlumBCN patrocinat per Yamaha. Els alumnes Gisela Cardona, Marko Jesic, Nona Kadieva i Roberth Carrión, provinents d’Espanya, Sèrbia, Bulgària i l’Equador, han pogut materialitzar el projecte i, a més a més, podran gaudir d’un premi d’experiència de la marca patrocinadora.