27/06/2014

Arís presenta una ponència al 4th International Congress on Emotional Intelligence a Nova York

La Dra. Núria Arís, professora de la Facultat d'Educació, va presentar la ponència «Teachers, stress and emotional relationship» a la quarta edició de l'International Congress on Emotional Intelligence, que va tenir lloc del 8 al 10 de setembre a l'ISEI a Nova York.

Durant la ponència, la Dra. Arís va presentar els resultats de la seva recerca sobre la relació entre el nivell d’estrès en el mestre, la relació emocional i els estils d’ensenyament. La hipòtesi de la investigació és que les diferències entre els nivells d’estrès entre professors depèn dels seus estils d’ensenyament. Segons la professora, “les persones comunicatives tendeixen a experimentar nivells més baixos d’estrès que aquelles que són més reflexives i analítiques”. En la seva recerca havia pres com a referència també la investigació del professor MJ Chalvin, que distingeix quatre estils d’aprenentatge. La professora afirma que “el lector haurà de considerar que es tracta d’una simplificació, ja que les persones tenen totes quatre estils que utilitzen en diferents formes, depenent de la informació que s’ha de processar.”

Així mateix, al congrés, la Dra. Arís va presentar, juntament amb la Dra. Mireia Tintoré, també professora de la Facultat d’Educació, el pòster “The emotional management, communication on leadership style”, en el qual buscaven establir, des d’un punt de vista teòric, la relació entre la gestió emocional, l’estil de comunicació i l’estil de lideratge.

El congrés, organitzat per la International Society for Emotional Inteligence, va girar entorn de la innovació i les aplicacions de la intel·ligència emocional en l’àmbit educatiu.