27/06/2014

Camps analitza l'educació diferenciada com a alternativa per millorar el sistema educatiu

El Dr. Jaume Camps, professor de la Facultat d'Educació, ha publicat un capítol a l'obra col·lectiva «Nuevo Paradigma Escolar», editada per Logos. El llibre concedeix una visió fermament sostinguda de l'educació diferenciada.

En el seu
capítol, Camps analitza l'educació diferenciada al llarg de la història. Mentre
al segle XX l'escolarització mixta va donar resposta educativa a una situació
de desigualtat, actualment, l'escola diferenciada ja apareix com una
alternativa per millorar el sistema educatiu. En concret, es presenta com a ruptura
dels estereotips de gènere, com a consecució d'una igualtat d'oportunitats
real, creació d'entorns escolars protegits i com una opció educativa que crea
una cultura escolar més centrada en els aspectes acadèmics.

En l'obra «Nuevo Paradigma Escolar» s'aborda l'opció
de l'educació diferenciada des d'una visió multidisciplinària a través de
reconeguts experts de l'àmbit de la sociologia, l'antropologia, la
neurociència, la psicologia o la didàctica.