27/06/2014

Com funciona, avui, una agència de publicitat?

El professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UIC Pablo Medina publica el llibre "Gestión empresarial de la empresa de publicidad", escrit en col·laboració amb Ignasi Ferrer Lorenzo, conseller adjunt a la presidència de Shackleton. El llibre analitza el funcionament d'una agència de publicitat en el context de canvis actual.

La globalització, l’augment de la competència entre agències publicitàries, la marcada orientació a resultats i la cerca constant d’inversions més grans són alguns dels punts que destaquen la importància d’aquest llibre, un manual que representa el primer llibre de referència a Espanya dins l’assignatura de Gestió d’Agències de Publicitat.

El llibre analitza, des d’una perspectiva empresarial, el funcionament d’una agència de publicitat: l’estructura, l’organització empresarial, l’explotació financera, els contractes amb clients i proveïdors, els esquemes de remuneració, etc.

“En els últims cinquanta anys –expliquen els autors en la introducció del llibre–, la publicitat ha deixat de ser un ofici per convertir-se en una autèntica professió, que aporta un valor afegit al mercat i que configura nous models de negoci”.

En aquesta línia, l’anàlisi minuciosa i completa que fan el professor de la UIC i el publicitari de Shackleton constitueix un suport a la direcció d’agències, a més d’un gran coneixement per a l’estudiant universitari.

Ignasi Ferrer Lorenzo és conseller adjunt a la presidència de Shackleton. Va ser director financer de BBDO Espanya durant més de vint anys. A més, és professor associat a diferents universitats. Pablo Medina és doctor en Comunicació per la Universitat de Navarra i ha publicat vuit llibres sobre comunicació institucional, a més de nombrosos articles científics.