01/10/2018

Doblecheck, una redacció periodística integrada a la Facultat

Entrevistem el coordinador del projecte, el professor David Meseguer, i l’alumna Mar Martínez

Una redacció periodística integrada en la rutina de la Facultat de Ciències de la Comunicació. Aquest és l’objectiu de Doblecheck, el mitjà digital creat per i per als alumnes en el qual tracten tot tipus de temes amb el rigor i la professionalitat que aplicaran el dia de demà en qualsevol mitjà de comunicació.

Un projecte coordinat pel professor David Meseguer i que disposa de la col·laboració permanent d’alumnes com la Mar Martínez. Hem parlat amb tots dos d’aquest mitjà amb una redacció oberta a tots els estudiants de la Facultat.

1.Quin és l’objectiu de Doblecheck?
David Meseguer: És una aposta estratègica de UIC Barcelona perquè els projectes realitzats pels alumnes tinguin visibilitat. Sovint, de les diferents assignatures surten treballs que no tenen res a envejar als continguts realitzats per professionals en actiu. Abans es quedaven a l’ordinador de l’alumne i no transcendien. A més a més de ser un aparador, Doblecheck és un complement formatiu ja que la nostra rutina de treball és exactament la mateixa que la d’un mitjà professional.

2.Quin tipus de notícies o reportatges podem llegir-hi?
Mar Martínez: El mitjà està dividit en quatre seccions: Actualitat, en què trobem reportatges actuals o notícies sobre temes que preocupen; A fons, que és un apartat destinat als reportatges; Ràdio i televisió, en què podem veure projectes en format televisiu o radiofònic; i Creació, que conté formats no informatius en els quals tenen cabuda des de contes fins a anuncis publicitaris o curts.  

3. Sobre quins temes s’hi parlarà aquest curs?
M.M.: Ara estem a punt de tancar la nostra sèrie de cinc entrevistes a corresponsals de guerra (Diaris de Guerra). A més a més, tenim molts continguts interessants que esperem poder dur a terme amb l’ajuda dels alumnes que vulguin participar en el projecte.

4. Qui hi participa?
D.M.: Està obert a tots els alumnes de la Facultat de Ciències de la Comunicació. Tot i que prima l’enfocament periodístic, també hi tenen cabuda els alumnes de Publicitat i Comunicació Audiovisual. Per conèixer i unir-se a Doblecheck, els alumnes poden passar pel meu despatx ubicat al Digital Media Studio o assistir al consell de redacció. 

5. Com organitzeu les publicacions?
M.M.:
El 2 d’octubre s’ha inaugurat el consell de redacció de Doblecheck. Cada primer dimarts de mes, se’n celebrarà un. En aquest consell es debatrà quins temes volem tractar al mitjà i qui els farà, entre tots els que hi vulguin participar. 

6. És un projecte compatible amb l’horari acadèmic?
D.M.:
La participació en el projecte és voluntària i, per tant, hi ha molta flexibilitat. El que volem és explicar històries de les quals els alumnes puguin sentir-se orgullosos i que d’aquesta manera, comencin a fer camí en el món professional.

7. Quina és l’assiduïtat de les publicacions?
M.M.:
Doblecheck publica articles de manera setmanal. A més a més, tots els alumnes de la Facultat reben periòdicament una newsletter amb les darreres novetats.

8. En quins canals es poden seguir?
M.M.:
Les publicacions es poden llegir a www.doblecheckuic.es i tenen difusió en els nostres dos comptes a les xarxes socials: Instagram @doblecheck_uicbcn i Twitter @DoblecheckUIC. A totes dues plataformes es publiquen resums breus.