15/06/2018

El CEO de Roldós Media, padrí de la graduació de la Facultat de Ciències de la Comunicació

José Manuel Casasnovas Roldós, besnet del primer publicitari espanyol, ha ofert una classe magistral als 36 graduats.

La Facultat de Ciències de la Comunicació ha celebrat la graduació el divendres 8 de juny. En la cerimònia, els 36 alumnes han estat acompanyats dels seus professors i familiars així com del seu padrí de promoció, el besnet del primer publicista reconegut a Espanya, Rafael Roldós (1846-1918) en el centenari de la seva defunció. 

José Manuel Casasnovas Roldós, conseller delegat de Roldós Media –l’agència de publicitat més antiga del món— ha ofert una classe magistral en la qual ha recordat que el seu besavi va ser també el fundador i director de la primera agència publicitària d’Espanya, que encara continua existint. “Roldós és l’agència de publicitat en actiu més antiga del món, i no ho dic jo, ho diuen els historiadors d’aquesta matèria”, ha puntualitzat l’empresari. 

Així, Casasnovas Roldós ha fet un repàs a la carrera d’un visionari del món de la comunicació. “Amb 26 anys va fundar l’empresa Roldós i Companyia amb l’objectiu de guanyar diners venent espais a diferents mitjans de comunicació. Això que avui dia és tan habitual i rellevant per a la nostra societat que fins i tot tenim carreres universitàries dedicades al tema, era una activitat incipient a mitjans de segle XIX. Fent la feina del que avui és una agència de mitjans, posava en contacte els anunciants amb els mitjans de comunicació i es quedava una comissió. I així va començar”, ha recordat el seu besnet.

A més a més, ha explicat com el seu besavi Roldós va ser un visionari en l’expansió del negoci. “La seva creativitat i esperit emprenedor el van portar, per exemple, a plantejar a l’Ajuntament instal·lar uns urinaris públics amb motiu de l’Exposició Universal del 1888, en els quals naturalment incorporaria publicitat”.

Casasnovas Roldós també ha volgut donar missatges d’inspiració als acabats de graduar per encarar el seu futur. “Tenir la confiança dels vostres clients serà fonamental. Però no només dels vostres clients, sinó també dels vostres caps, companys i d’aquí uns anys, d’aquelles persones que tingueu al vostre càrrec”, ha suggerit. A més a més, l’empresari els ha motivat a descobrir quin propòsit guiarà les seves vides sense deixar de banda els valors de cadascú. 

Després de la classe magistral, els 36 graduats també han escoltat les paraules del degà, Alfonso Méndiz, i els discursos dels alumnes Lucía Esquerdo de Comunicació Audiovisual, Jaume Cumellas de Periodisme i Sara Barrachina de Publicitat. La cerimònia ha finalitzat amb l’himne universitari: Gaudeamus Igitur.