01/03/2019

El Departament de Fisioteràpia, pioner en la realització d’ECOE als alumnes del Grau

El Centre Integral de Simulació Avançada ha acollit la realització d’aquestes proves en les quals s’avaluen de manera objectiva els coneixements i competències assolits pels futurs fisioterapeutes

El 14 de febrer, el Departament de Fisioteràpia va organitzar les primeres ECOE (Avaluació Clínica Objectiva Estructurada) dirigides als alumnes d’aquest Grau. Concretament, un total de 66 alumnes de tercer curs van tenir l’oportunitat de posar a prova els seus coneixements amb aquest sistema avaluador, utilitzat únicament fins ara en els graus en Medicina i Infermeria.
 
Amb l’objectiu principal de valorar la formació pràctica dels alumnes i la capacitat de reacció que tenen, l’equip docent del Grau va dissenyar diversos casos clínics distribuïts en onze estacions i als quals els estudiants havien de donar resposta. Els participants disposaven de dos minuts per llegir el cas i de vuit minuts per resoldre’l. Les innovadores instal·lacions del Centre Integral de Simulació Avançada i l’ajuda d’actors en el paper de pacients van permetre donar el màxim realisme a cada situació.
 
Segons la Joana, alumna de tercer curs, “ha estat una experiència molt bona que ens ha permès aplicar allò que aprenem a les pràctiques i treballar especialment la gestió del temps dedicat a cada pacient”. El José, per altra banda, considera que “totes les universitats haurien de fer aquesta prova perquè és una eina molt útil per veure si som capaços de resoldre els casos amb els quals ens trobarem el dia de demà en la nostra professió”. A més a més, “enfrontar-te a un cas real que no has pogut preparar fa que busquis ràpidament recursos propis per resoldre situacions noves”, explica l’Elisa.
 
En paraules d’Ernesto Herrera, subdirector del Departament de Fisioteràpia, “com que es tracta d’una iniciativa pionera en aquests estudis, el nostre objectiu, més enllà d’avaluar els coneixements dels nostres alumnes, ha estat mesurar el nivell docent del Grau per poder comprovar l’efectivitat del nostre programa acadèmic i poder fer les modificacions que considerem oportunes en els continguts de les matèries”. “Ha estat una experiència molt motivadora i gratificant per a tots els docents que hi hem participat i la nostra voluntat és incloure-la com a prova d’avaluació en els propers cursos”.