14/05/2020

El Dr. Vidal reflexiona en un llibre sobre la neurociència aplicada a la didàctica de las matemàtiques i els ODS

El vicedegà i professor de la Facultat d’Educació de UIC Barcelona, Salvador Vidal, ha publicat en el llibre Nuevas dimensiones de la educación: gamificación, TIC y e-learning el capítol titulat “Neurociencia aplicada a la didáctica de las matemáticas y ODS”.

En l’article, Vidal afirma que “la neurociència ens diu que el nostre cervell guarda més bé els aprenentatges que tenen un component emocional” i així ho demostra explicant les metodologies d’aprenentatge que ell mateix utilitza durant la seva docència a les classes de didàctica de les matemàtiques del Grau en Educació Primària de UIC Barcelona.
 
Vidal imparteix les classes tenint en compte els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i relaciona el capítol amb l’ODS 4 (Educació de Qualitat). La missió d’aquest objectiu apunta que cal dotar l’estudiantat de coneixements, habilitats i la motivació suficient per comprendre i abordar els ODS.
 
Així doncs, el professor indica que “la motivació de què ens parla la trobem en el treball en equip”, una tècnica que li dona molt bons resultats i que, segons ha comprovat, “el treball col·laboratiu és un dels que satisfan més els alumnes i d’aquesta manera aconseguim un aprenentatge més eficient”.
 
Així i tot, tot bon treball d’un estudiant és possible gràcies a una bona metodologia o tècnica d’un docent. Ja que, Vidal conclou que “la feina d’un bon docent és acompanyar l’alumne a l’èxit”.
 
Pots visualitzar tots els capítols del llibre aquí