07/03/2018

Entrevista als coordinadors d’iThink: “Hem après a desenvolupar un projecte que és nostre”

L’organització és una iniciativa amb la qual s’analitza i es reflexiona sobre temes que afecten l’educació

Entrevista a Mavi Maestre i Marc Crosas, els coordinadors d’iThink, que ens expliquen què és i com funciona aquesta organització estudiantil de la Facultat d’Educació. 

Què és iThink?
Mavi: És una agrupació estudiantil que va ser creada fa uns anys pels alumnes d’Educació. Consisteix en una formació extracurricular sobre temes que s’han vist a classe o que preocupen els futurs metres. Quan nosaltres vam arribar no era així. Eren xerrades que no estaven enfocades a l’educació i crec que això no cridava l’atenció dels estudiants de UIC Barcelona. Llavors, quan el Marc i jo vam començar vam canviar els temes i els ponents, vam agafar els professors que teníem a la Universitat i que crèiem que podien parlar molt bé sobre un tema. 

Vosaltres els hi plantejàveu els temes?
Marc: És clar. Pensàvem en professors que ens haguessin motivat molt sobre un tema que no haguéssim vist prou. Els demanàvem si podien fer una  xerrada i aprofundir-hi una mica més. Això interessava més gent. 
Mavi: Llavors va començar a venir gent d’altres facultats. L’any passat vam aconseguir que hi hagués  unes 10-15 persones a les sessions. Per nosaltres, va ser un èxit perquè mai havíem tingut tantes persones. 

Quins temes heu tractat?
Marc: Ens hem centrat a seleccionar un tema i analitzar la importància i la influència que té en el món de l’educació. Per exemple, va venir un professor de Dret de la Universitat Pompeu Fabra i va parlar de la importància i la influència que té el dret en el món de l’educació. 
Mavi: També hem convidat professors de la Facultat d’Humanitats per explicar temes com la filosofia dins de l’educació, la història de l’educació, les emocions, etc.

Quan heu hagut de planificar el curs amb les xerrades, què us ha motivat?
Marc: Sobretot experiències pròpies del que hem vist durant la carrera; temes que ens interessen i que pensem que poden interessar els nostres companys. A l’hora de decidir els ponents, ens fixem en professors que coneixem, com per exemple el de Dret de la UPF.
Mavi: També sobre coses que tenen morbo, que potser surten a les notícies. Temes d’actualitat. 

Els alumnes us donen idees sobre possibles xerrades?
Marc: Sí, pocs, però n’hi ha alguns. 
Mavi: I el que més crida l’atenció és el ponent, al final és el ganxo. Tu hi vas a escoltar un tema, però també depèn de qui t’ho expliqui. 

Quin consell li donaríeu als propers coordinadors d’iThink?
Marc: Que facin el que de veritat els interessa. Hi ha d’haver dedicació. Però, sobretot, planificar amb antelació i després, insistir-hi. 
Mavi: Que estigui molt motivat. Que si els temes que se li acudeixen li agraden de veritat, tot sortirà més fàcilment. 

Quina experiència traieu del vostre pas per iThink?
Marc: Sobretot bona. No hem patit en cap moment i hem après a desenvolupar un projecte què és nostre.
Mavi: Hem après molt a partir dels temes que s’han tractat.