07/09/2017

‘Héroes de Marca’, un nou llibre en què participa el degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació

Alfonso Méndiz, degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació, participa en el llibre Héroes de marca: reunidos para inspirar, enseñar y alentar, un informe que recull deu “històries d’heroisme silenciós en el món de les marques”. Hi han participat deu professionals de la publicitat d’Espanya, l’Argentina, el Brasil i el Perú.

Deu professors i professionals de la publicitat que han intervingut en el projecte.
 

L’autora, Beatriz Donayre, professora de Publicitat a la Universitat de Buenos Aires, ha volgut reunir diferents experts en publicitat de diferents parts del món, i els ha preguntat sobre nocions de marca, continguts i disseny d’experiències d’usuari. Segons explica Donayre, la feina del creatiu és “un treball de vegades silenciós, però constant i amb molts ànims de finals radiants. Un heroisme que no sempre llueix, però que és clau per salvar, arriscar, apostar, proposar i executar. Ho donem tot –assegura– per ser «herois de marca»”.

Així, el llibre gira entorn de vuit preguntes sobre marca, contingut, experiència i objectius que es persegueixen en entrar en el món de la publicitat, tant des del vessant acadèmic com professional.

En la seva contribució, Méndiz parla de la marca com d’un “element intangible que diferencia una organització de les altres; és un segell que dota de personalitat a ens de vegades complexos i que els permet relacionar-se amb el seu públic i dialogar-hi”. Per això, no dubta a afirmar que, “més que modelar campanyes, vull modelar cors i ments que descobreixin la seva pròpia veu en el món de la publicitat”.

Héroes de marca té l’aval i el suport de l’Àrea d’Estudis en Comunicació Publicitària (AECP) de la Universitat de Buenos Aires, Argentina, i en forma part. Els altres experts que hi han participat són: Belén Torregrosa (Espanya), Michele Rocha (Brasil), Ricardo Palmieri (Argentina), Juan de los Ángeles (Espanya), Diego Martínez F. (Argentina), Mariana Simon (Argentina), Manuel Miranda (Perú), Nathalia Talarico (Brasil) i Mariano Braga (Argentina).