23/07/2019

Incorporar un departament de matemàtiques a les escoles impulsa la formació didàctica

Un article publicat pel vicedegà de la Facultat d’Educació, Salvador Vidal, assenyala la gran eficàcia del mètode i proposa dues maneres d'implementar-lo

Incorporar un departament de matemàtiques a les escoles impulsa la formació didàctica. Així es desprèn de l’article de segon quartil “Lideratge educatiu en el Departament de Matemàtiques. Impulsar la formació didàctica de les matemàtiques”, publicat pel vicedegà de la Facultat d’Educació, Salvador Vidal. Un text que es troba en la revista International Journal of Educational Leadership and Management. 

L’article explica com, per millorar l’ensenyament i l’aprenentatge de les matemàtiques, “ha resultat de gran eficàcia la creació i posada en marxa del Departament de Matemàtiques, com a motor d’un centre educatiu per coordinar de forma vertical tot l’ensenyament d’aquesta matèria des d’educació infantil fins a la postobligatòria”.

Segons explica Vidal, “tots els professors exerceixen un lideratge compartit i tenen el seu fòrum per debatre i acordar propostes d’innovació i reestructuració de l’ensenyament”. Així, els educadors introdueixen nous mètodes i comparteixen materials i experiències d’èxit a les aules.

Amb tot, en el text publicat es determina la creació d’aquest departament i es defineixen les funcions que ha de tenir, quines haurien de ser també les funcions del cap i què hauria d’impulsar el departament. “Es comprova la importància del lideratge per crear organitzacions que funcionin”, assenyala Vidal.