- Més vistos
- Darrera visualització
Isadora García analitza les tècniques narratives de ‘La societat de la neu’
La professora de la Facultat de Ciències de la Comunicació ha publicat un article a The Conversation titulat “Cuando el narrador lo cambia todo: Numa Turcatti en ‘La sociedad de la nieve’”. L’escrit té més de setze mil lectures a tot el món
Aquest últim any, el tràgic accident aeri que va tenir lloc als Andes el 1972 ha fet parlar molt els cinèfils. I és que l’obra de Juan Antonio Bayona, La societat de la neu, ha recuperat aquest relat per a portar-lo a la pantalla gran, com ja es va fer anteriorment amb Supervivientes de los Andes, de René Cardona i Viuen de Frank Marshall.
No obstant això, a diferència de les anteriors adaptacions, el director espanyol ha decidit allunyar-se de les convencions narratives típiques de Hollywood per aportar-hi un enfocament més íntim i humanitzat. En aquest sentit, la professora de UIC Barcelona Isadora García aprofundeix en l’article publicat a The Conversation en la perspectiva que ofereix aquesta pel·lícula, i sobre per què ha tingut tan ressò a escala mundial.
La professora de Comunicació Audiovisual explica que Bayona “posa el focus sobre la història d’una comunitat sorgida en condicions tràgiques, en la qual es revela una visió esperançadora de l’ésser humà”. García insisteix que, a diferència de les grans produccions nord-americanes dels anys noranta que recreen aquesta història, La societat de la neu “ens aporta un punt de vista íntim, sensible i delicat”.
Segons l’autora de l’article, un dels aspectes més destacats és l’elecció del narrador, Numa Turcatti, interpretat per Enzo Vogrincic, que “es converteix en el fil conductor del relat”. A través de la veu en off d’aquest personatge, al qual en les altres cintes no s’havia donat gaire importància, la pel·lícula aconsegueix connectar l’espectador amb l’experiència dels protagonistes, i permet una comprensió més profunda de les seves emocions i vivències.
Per a Isadora García, l’èxit de la pel·lícula rau en la capacitat que té per oferir una experiència cinematogràfica immersiva, fonamentada en una mirada humanitzada cap als esdeveniments narrats. Des dels plans triats o la banda sonora de Michael Giacchino, a l’elecció del narrador converteixen aquesta obra en una experiència íntima que, tal com diu en l’article citant Bayona, “torna a explicar el relat per canviar el relat”.
L’article “Cuando el narrador lo cambia todo: Numa Turcatti en ‘La sociedad de la nieve’” té actualment més de setze mil lectures a The Conversation, i diferents republicacions en països com l’Argentina, Espanya, l’Uruguai i els Estats Units.